PROFIL UŽIVATELE

marway

Offline: 9.5.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 49
Město: České Budějo
Lokalita: České Budějov...
Založil témat: 5x
Napsal příspěvků: 6x
Body komentářů: 1
ID uživatele: 78167
Registrace: 6.9.2008

Adresa profilu:http://marway.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 23 záznamů

27.8.2012 Článek Z hlediska designu motorky nic převratného, jen jinými slovy převyprávený stejný příběh jaký se v tomto oboru vypráví již několik desítek let. V automobilovém designu je situace stejná, ne-li smutnější ... :o) Ale ono to vlastně platí i o technice! ŽÁDNÝ VÝVOJOVÝ SKOK, POZEMŠŤANÉ
3.7.2011 Článek Inovativni design byva kontroverzni. Tohle je inovativni design. ...kdyby s tim prisla JAWA, v cechach by asi opravdu moc priznivcu nenasla. Nalada v narode je spis takova, ze se lidi snazi byt svetovi v tom duchu, ze napodubuji a kopiruji co venku uspelo. Snad nejaky cesky komplex. Design Jawy Sportard je mozna odvazny v nekterych rysech, celkove z nej citim spis velky technicky kompropomis (zase motorka postavena z desitek let starych komponent, napr. z Vodnanske Dandy apod.). Takovy design jaky predstavila Husqvarna chce odvahu, je to risk, to je podnikani. Oproti Jawe je vsak stylove vyvazeny, uceleny. Podobně jako FGR. Z designu FGR vsak tolik odvahy nevyzaruje, ac marketingova myslenka odvazna je. Ale mozna ze odvazna myslenka umirnena konzervativnim vzhledem muze byt ten spravny koktejl...
11.5.2011 Článek Diavel jsem viděl naživo, na fotkách to není ono, bere mě za srdce. Ostatně je v některých rysech / proporcích podobný mému návrhu FGR V6 2500 Dominator: http://www.marway.freepage.cz/img/obrazky/af6732e0eb6ac024b1f101d9c4396320.jpg?nocache=119
1.3.2010 Článek Mnoho komentářů je na téma zda koncept FGR má šanci na úspěch, zda by nebyl lepší motocykl pro širší okruh zákazníků, něco jako japonská konfekce.. Někdo preferuje eleganci, někdo agresivní vzhled ... To v zadání nebylo (chybělo).
Obecně asi platí, že každý tvořivý počin má jiné pohnutky. Van Gogh byl asi především hnán silnými vnitřními pohutkami tvořit, u některých dnešních projektů hudebních kapel je cítit převažující motiv zisku, tomu je přizpůsoben výběr tváře interpreta, image, skladby atd. Výsledek je pak "jiný". Myslím, že projekt FGR V6 2500 je ten první případ - vášeň a láska k motocyklům - myšlenka je vytvořit motocykl snů, jeho komerční úspěch jde "až" těsném sledu (je to nevyhnutelná nutnost). Vytvořeno má být pár desítek kusů motocyklů FGR s myšlenkou, že se najde pár desítek stejně laděných a současně dostatečně movitých zákazníků. Jedná se o emoce. Každý máme jiný vkus, cítění, zkušenosti, potřeby, ...proto těžko soudit. Šance na úspěch projektu z komerčního hlediska jistě existují.
Goethe říkal: "Na počátku všeho velkého je odvaha". Tu pan Felgr má. Vše je ovlivňováno desítkami vlivů, ten článek je jen o některých vlivech souvisejících s tvorbou motocyklů v čechách, a je to jen dílčí zkušenost. Nic není bez chyb, vše ukáže až čas.
24.2.2010 Článek Ke komentáři (nejen) od "caferacer175".
Tvůj komentář k mému článku mě docela potěšil. Určitě nejsem špičkový designer ani umělec. Kdybych byl, tak bych možná ten projekt FGR realizoval. Takhle můžu jen z povzdálí, tak jako ty, upozornit na některé dílčí věci, které se mi nelíbí.
Ten článek je trochu i nostalgická vzponímka na projekt Dandy, protože jeho způsobu realizace byl v něčem podobný jako současný projekt Moto FGR. O tom ten článek především je. Šéfkonstruktérem Dandy byl Fr.Pudil, který byl odchovancem ČZ Strakonice stejně jako O.Kreuz. Každý je (byl) jiný, ale v hrubých rysech stejná škola. V Jawě to asi nebude o moc jiné, kdo je tam dnes ale nevím.
Moto FGR má jiné vedení, podmínky a strategii než kdysi Motor Jikov, jestli bude projekt úspěšný ukáže až čas, naděje určitě existuje! FGR se pustilo do boje, musí tvrdě pracovat, dnes nikdo neví jestli je jejich strategie optimální. Vše je otázka úhlu pohledu, i mé názory.
Podnikání je trochu jako loterie, bylo by fajn kdyby se to FGR povedlo (všichni pak budeme hrdě chodily po světě s pocitem, jak v čechách umíme dělat motorky). Je to jako s tou mojí "tvourbou", občas se něco povede, často ale ne. Kdo nic nedělá, nic nezkazí.
Všem hodně zdaru.
8.1.2010 Článek http://www.marway.freepage.cz/img/obrazky/ae1a6bb92a44e5a3e8d3d16bdccc1e8b.jpg?nocache=162
8.1.2010 Článek Projekt FGR je pro mne "srdcová záležitost" , dělá mi ale stále trochu problém ztotožnit se například s koncepcí a tvarem trubkového rámu

http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/clanky/13137/20081209112226-fgr557_jpg_resize_1200x800__type_jpg_.jpg

..tedy trubky "natažené" až k uchycení kyvky. Pokud srovnám motorky "top" výrobců, tak dnes tento koncept má sice například Ducati Streetfighter nebo BMW HP2, mnohem běžnější a pocitově na vyšší úrovni (tzv "IN") mi přijde kombinace trubkového rámu s odlitkem (nebo obrobkem) z lehké slitiny. Má-li být FGR "top" mašina, asi by jí slušelo jiné řešení, hlavně když jde o "naháče", kde je design rámu opticky značně důležitý prvek. Osobně to vidím například takto:

http://www.marway.freepage.cz/img/obrazky/ae1a6bb92a44e5a3e8d3d16bdccc1e8b.jpg?nocache=162

A myslím je škoda že, u FGR neaplikovali "simultánní inženýring", tedy "kapoty" napasoval designér až na prakticky hotový rám. Vznikl tak v čechách například Dandy a jiné motorky před ní, ale ve světě to funguje trochu jinak a je to znát ...
8.4.2009 Článek Dobrý den všem,
myslím že Stanislav Hanuš realizoval i nový motocykl Blata 125, tedy ne jen minibike. Ta nová 125 je asi nejlepší (nejmodernější) co v čechách zatím vzniklo na dvou kolech.
Jak vypadá vítězný návrh je nyní zcela pochopitelně obchodním tajemstvím FGR, pokud má někdo zájem mrknout se alespoň na "neúspěšné" návrhy, tak něco najde na http://www.marway.freepage.cz/
Předchozí
1 2
Následující

TOPlist