PROFIL UŽIVATELE

xvasek

Offline: 9.5.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 44
Město: Zlín
Lokalita: Zlín Zlínský
Body komentářů: 56 / 10
ID uživatele: 410746
Registrace: 31.5.2021

Adresa profilu:http://xvasek.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 111 záznamů

26.9.2022 Článek Ducati se vyrábí v Boloni. Viděl jsem tu továrnu, bohužel jenom z venku. Je to vedle letiště, bydlel jsem (náhodou) několikrát v hotelu u toho letiště. Když jdeš večer okolo, jde slyšet, jak tam testují ty motory.
26.9.2022 Článek No nevím, co googlím tak V-Strom se vyrábí v japonsku.

Vzhledem k tomu, že dělám poměrně hodně v automotive, tak můžu poměrně přesně říct, že většina evropských aut se vyrábí opravdu z velmi podstatné části v Evropě. Samozřjemě něco je z Asie, třeba ty slavné čipy, nebo různý spotřební materiál.

Obecně jde taky říct, že poměrně hodně dílů se nedělá úplně v zemi montáže - z toho hodně těží třeba Česko / Slovensko, kde se vyrábí díly opravdu do kde čeho. (zejména evropského.) K dílům na motorky se moc nedostávám, tam jenom vím, že (některé) písty, ojnice a klikonvky pro KTM se vyrábí v Topolčanech (SK).

Dovozy nějakých větších celků na velké vzdálenosti se taky moc neprovádí, ale když už, tak se veze třeba celý motor nebo něco takového. Skládat motor z Čínských a japonských dílů by bylo celkem (zejména) logistické peklo, takže se to - aspoň v Evropě - nedělá.

Je teoreticky možné, že si Suzuki nechává dělat třeba motory v Číně. Oni jsou jiná logistická kultura a toto je interní informace, takže kdo ví. Já se svými zkušenostmi to nicméně považuji za poměrně nepravděpodobné.
25.9.2022 Článek Krásná motorka. Hrozně se mi líbí ta přístrojovka, takovou bych chtěl klidně i dnes.
+1 
19.9.2022 Článek Takže quickshifter je softwarová záležitost? Tempomat bych celkem chápal, ten prostě nebude fungovat, ale celkem by mě zajímalo, co přesně se stane po těch 1500km, když tam prdnu ze čtyřky trojku bez spojky.
19.9.2022 Článek 80 na CBR je kravina, PCX vytáhne na rovině v pohodě 110, když je člověk trpělivý, a to i s mýma skoro 100kg bez toho, abych nějak zalehával. Nemáš to nějakou AM verzi?
18.9.2022 Článek Malého dvoutakta jsem měl, ale těsně vedle Cagivy - byla to Gilera RX 200. Enduro. Ale jakože fakt "enduro", tzn. ne to, čemu se dnes "enduro" říká. Když to člověk někde do bahna položil, tak to šlo zvednout skoro jednou rukou.
+3 
16.9.2022 Článek Davide, já jezdím 25 let a jsem za ty vychytávky taky rád, to není o délce zkušeností. Za tu dobu mám tři "větší" nehody, kdy jsme se s motokou klouzali po asfaltě. Kdybych tehdy měl svou současnou "přetechnizovanou" motorku, měl bych takový incident jenom jeden, plus aktuální motorka už mě před dvěma dalšími zachránila.

Poslední nehoda byla zvlášť trapná - před motorku mi skočila kočka a já jsem instinktivně sáhl po brzdách. Problém byl v tom, že to bylo trochu v zatáčce, takže ztráta trakce na zadním kole a říkejte si co chcete - zvládnout toto chce dost specifický trénink a navíc tam musí být aspoň trochu místa. Jsou totiž dvě možnost, jak to udělat blbě - buď držet tu zadní brzdu a sklouznout se za motorkou, nebo ji povolit, dostat pěkného highsidera, plesknout s sebou na opačné straně motorky a těšit se, jak člověka motorka ještě přetáhne po zádech. Správné řešení je jenom někde mezi plus správná práce řídítek a mít štěstí v tom, že v přímém směru nic není.

...a tak si brousíš nohu, ruku a záda o silnici a už během toho celkem přesně víš, co jsi udělal blbě. V podstatě to není problém, pokud jezdíš aspoň trochu s respektem, dobrousíš si to někde na kraj, posbíráš olámalé páčky, blinkry a zrcátka, podíváš se na holou nohu skrz prodrané džíny, dotlačíš to domů a dáš si sprchu - noha sroste a dílů je plný internet. Ale další stroj už má ABS a propojené brzdy.
13.9.2022 Článek Já nejsem tak náročný, mně by reálných 100km stačilo.
9.9.2022 Článek Ale šak je i poměrně pěkná KTM 390 Adventure a pokud by 158kg přesahovalo povolený rozsah, tak potom ještě extrafajnová KTM 450 Rally Replica. Já teda na cestě potkávám spíš různé Duky a Superduky, ale proč ne KTM?

(Disclaimer: Já osobně jsem enduro měl - dvoutaktní Gileru 200 - to bylo enduro. Na jednu stranu jsem s ní opravdu nějaký ten les projel, na druhou stranu mi to přišlo takové divné / neekologické už tehdy, když jsem byl mladý a drzý. Dnes bych do lesa na motorce už už fakt nejel, do lesa patří spíš (elektro)kolo.)
9.9.2022 Článek Kravina, na unii to neshazujte, podle mě je rozložení problému 99% Čína a 1% unie. A Čína hned ze dvou důvodů - zaprvé je to velký trh, na kterém na cenovce záleží a zadruhí je pak samozřejmě potřeba konkurovat čínské produkci v celém zbytku světa.
+2 
7.9.2022 Článek Jj, stroje z osumdesátých / devadesátých let - velké zážitky v malých náklonech.

S tím "korporačním" ovládáním nesouhlasím, mladí mají prostě jiné tužby, na tom není nic zvláštního, je potřeba se s nimi bavit. Že se GSXRo posunulo v žebříčku hodnot dolů nám může být divné, ale třeba děda chtěl vždycky koně (jako to zvíře) a mně to taky nic neříká.
7.9.2022 Článek Na jendu stranu je to smutné, na druhou - dnešní zákazník je prostě jiný. My jsme v těch devadesátých / nultých letech chtěli prostě brutální výkon, rychlost, zvuk, adrenalin. To znamenao většinou prakticky jenom GSXRo, Superblackbird nebo popřípadě nějaké ty GPZ, ideálně GPZ-R. (A tyto stroje jsme obdivovali sedlajíce Jawu 350 nebo Cagivu Elephant.)

Dnes je to jinak. Kamarád mi říkal, jak se bavil se synem ve smyslu "Musíš se dobře učit, aby sis vydělal peníze a pak si můžeš koupit třeba velké silné auto." A on mu na to říká: "Já nechci velké silné auto, to ty chceš velké silné auto. Já chci normální auto, jinak budu mezi kamarády vypadat jak idiot."

Dnešní generace prostě nechce GSXRo a my, staří páprdové - přiznejme si to - v podstatě už taky ne, čest výjimkám. Přesedlali jsme na pohodlnější GSa a Afriky, nebo nějaké Hárleje a Indiány, popřípadě pro radost koupíme nějakou variaci na Kawu 650.
5.9.2022 Článek Klasické automatické hydromechanické převodovky podle mě nedovolí emisní normy. Taky je osobně (v autě) mám nejraději - je to velmi komfortní po celou dobu životnosti a nemusí se to seřizovat, ale přiznejme si, že zrychlení je znatelně horší a spotřeba znatelně vyšší. Navíc je to celé asi dost těžší.

Variátor (s elektronickou regulací převodového poměru) jsem měl v Toyotě. Čistě pocitově je HDM lepší, ale kdybych to měl hodnotit celistvě, tak bych asi dal na první místo variátor - spotřeba jako s manuálem, komfort fajn, cukání samozřejmě vůbec žádné. Jde se rozjet tak, že otáčky nejdou přes 1500 a motor nejde slyšet. U elektronicky řízeného variátoru jsou samozřejmě nějaké virtuální stupně, které tam pak nejsou při "prošlápnutí", ale "sportovní" pocit je lepší u HDM.

DSG je fajn, pokud funguje dobře. Bohužel už jsem viděl dost protipřípadů, kdy je to ucukaná nepředvídatelná hajtra, která se při parkování chová skoro jako zahradní malotraktor bez spojky, a servis s tím neumí pomoct a říká, že takto je to v pořádku.

Takže si člověk dnes může vybrat, jestli se chce víc bát roztrženého řemene na variátoru, nebo neseřiditelného DSGčka. Já osobně bych byl spíš pro ten řemen - když už to má prdnout, tak aspoň pořádně, ne se s tím tři roky mrckat po servisech.

Nakonec mám rád i ty skútry - až když to člověk rozebere a fyzicky se podívá, jaká srandovně jednoduchá věc je plnohdnotnou převodovkou (čtyři plechy, dvě pružinky, řemen, válečky a odstředivá spojka, žádný olej), tak se divím, že se vůbec někomu chce vymýšlet něco složitějšího. (O tom, kolik taková sranda může přenést Nm, samozřejmě vím.)
5.9.2022 Článek Jj. Myslím, že pokud by v tomto případě byly ve videu dvě minutky jenom jízdy bez komentářů, tak by to byla jedna z nejsledovanjších částí. Pro zájemce pak klidně vytvořit "long edition" toho samého a hodinku - dvě bych si klidně pustil, třeba před spaním.
24.8.2022 Článek Dal bych tam dvě světla vedle sebe - nic složitého a byl by to na první pohled Triumph. Nic proti Bonevillu, ale toto je pořád spíš Bajaj.
-1

TOPlist