renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

Janiin

Offline: 1.6.2020 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 36
Město: Opava-Město
Lokalita: Opava Moravsk...
Body komentářů: 14 / 22
ID uživatele: 106539
Registrace: 30.10.2009

Adresa profilu:http://janiin.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 22 záznamů

23.5.2017 Článek Svezl jsem se na ní o víkendu na Kawasaki Green Days a můžu veskrze potvrdit věci uvedené v testu (včetně tvrdého sedla ). Pro mne ten motor dává smysl v Ninje, ale v cestovním enduru asi nechci vytáčet do 12 000 a na pětku jet 60 km/h při 5 000 otáčkách - přišlo mi to uječené už na hodinové vyjížďce, jet s tím někam dál by se mi fakt nechtělo. Ale dost možná bych v 18 mluvil jinak.
13.10.2015 Článek K úvodnímu odstavci: Suzuki se rozmnožuje pučením?
5.10.2015 Článek Minulý týden jsem se na tomhle svezl v rámci H-D testovacích jízd. Souhlasím s poznatky o nezáludnosti a motoru, mám výhrady k zrcátkům (neviděl jsem takřka nic) a k pohodlí (pauza každých cca 100 km na natankování přijde vhod. Nicméně oproti redaktorovi jsem o 20 cm vyšší). Z Forty-Eight jsem přesedl na Irona 883 a bral bych právě Iron: styl mu nechybí, motor by mi s rezervou stačil a přišel mi o dost pohodlnější (čalouněním sedla i jinou pozicí, stupačky na Ironu jsou o dost víc vzadu), navíc má přece jen praktičtější nádrž a vyjde levněji.
Každopádně ale jízda na obou byla krásný zážitek
1.12.2014 Článek H-D za 6400 EUR zní sice lákavě, ale když vidím ten posed, moje záda bolí (fakt to testerovi příjde jako posaz na panelce? Nějak nevím o tom, že by tam člověk jezdil s koleny ve výšce břicha). Tohle není cestovně vzpřímená pozice - tohle je přesně ten "kompromis", kde záda jsou rovně, takže do nich jde každý výmol přímo (ještě navíc přes tvrdší ladění tlumičů), a nohy jsou před tělem (takže zapření do stupaček zádům moc neuleví) a navíc skrčené (jinými slovy přesně to, co mi vadí na mé Savage). Pro někoho do 175 cm možná dobré, ale jak redaktor skoro metr devadesát přišel k chvále zrovna ergonomie sezení je mi záhadou. Uznávám, jsou to plky od stolu, ale ty fotky v recenzi mi přijdou dost jasné.
29.9.2014 Článek (mimo jiné) za informaci o výšce testera. Nějak jsem si toho nikde doteď nevšiml a koukám, že je to i u ostatních testů. Z textu a fotek spojenými s informací o výšce jezdce mám hned lepší představu, jak by ergonomie fungovala pro mně. Supr!
+1 
18.9.2014 Článek Ale jo, nevypadá to špatně... I když upřímně si myslím, že jedna z hlavních výhod tříkolky je hlavně v tom zpřístupnění vyšších objemů pro Bčkaře díky většímu rozchodu předních kol. Já bych asi volil úsporu nákupem klasické 125-ky, nebo za stejnou cenu vyšší objem motoru (to spíš, pro pocit sucha a bezpečí chci být na cestě mezi městy rychlejší, než náklaďáky).
Váňa: rovnováhu musíš umět furt, ne? Naklání se to, nemá to parkovací brzdu a stabilizátor náklonu, takže i na křižovatce musíš hodit nožku hezky dolů, prostě ovládání vesměs jako u normálního skútru.
10.9.2014 Článek Btw, dnes vyšel dobrý rozhovor s instruktorem BESIPu na aktuálně.cz: http://magazin.aktualne.cz/motorkare-laka-pridat-plyn-jak-prezit-jizdu-na-motorce/r~476ca3ea376911e4b3d60025900fea04/

Nejvíc se mi líbí tahle část: "Motocyklista není jiný druh. Ten, který vás bude třeba dnes předjíždět, může být člověk, který zítra ráno pojede autem do práce a pak pro své děti do školy. Může to být váš nadřízený, kolega, příbuzný. Někdo, koho dobře znáte. Určitě to není prostě motocyklista, který se narodil pouze proto, aby řídil motocykl a byl nebezpečný v provozu."
10.9.2014 Článek Tohle téma mě hodně zaujalo, proto jsem po místní diskuzi s nexusem napsal na Policii ČR ohledně toho, jak se viníci nehody přesně klasifikují podle řidičského oprávnění. Přišla mi následující odpověď: "Podle návodu pro vyplnění statistického formuláře nehody se v této položce má uvádět nejvyšší dosažená skupina."

Tedy ze statistik za rok 2013 vyplývá, že 221 řidičů s nejvyšším dosaženým oprávněním A (tedy prakticky pouze s oprávněním A) zavinilo nehodu. Vůbec to neznamení, že zbytek nehod zavinili piráti bez příslušného řidičáku. Prostě měli navíc ještě řidičák na auto (nebo cokoli dalšího).

Platí, co jsem psal před pár příspěvky: zhruba 55 % nehod s účastí motocyklu v roce 2013 zavinil právě řidič motocyklu. V přechozích letech to bylo podobně, vždy kolem 50 %. Jinými slovy, na cestách chybujeme všichni zhruba stejně. Holt jenom motorkáře to víc bolí.
20.8.2014 Článek nexus: Máš pravdu v tom, že nehod zaviněných motocykly bylo 1483 a nehod zaviněných držitelem oprávnění A 221. Jenom si nejsem jistý, jak se to projeví do statistik, jestliže nehodu zaviní řidič s oprávněním na více skupin. Podle toho, jakým vozidlem nehodu zavinil (to by bylo ideální a znamenalo by to, že skutečně drtivou většinu nehod motorkářů způsobují lidé, kteří na motorce vůbec nemají sedět)? Nebo podle toho, jaké "nejvyšší" má oprávnění (takže většina motorkářů pak spadne pod skupinu B)? Taky nesmíme zapomínat na to, že od 19. ledna 2013 smí Bčkaři řídit skůtry do 125 ccm - takže většinu nehod způsobují skůtraři (to nesedí, podle tabulky na straně 15 jde většina zaviněných nehod na vrub motorek nad 450 ccm)?
Našel jsi v těch statistikách někde komentář, jak počítají ty kategorie řidičů (tu tabulku na straně 42)?

S mRKEF samozřejmě souhlas, statistiky jsou jedna věc, praktická jízda tak, aby člověk přežil, jiná, a pro jedince mnohem důležitější
19.8.2014 Článek To "s***" z konce předchozího příspěvku bylo "s" a "ukazováním". Zajímavý filtr... Možná by redakce měla trošku přenastavit regulární výrazy.
19.8.2014 Článek Myslím, že se tu jedná o dvě roviny. První je, jestli je ten kurz přínosný pro své účastníky. Podle reakcí v diskuzi těch, kteří se ho zúčastnili, o tom nemám pochyb.

Druhá rovina je, jestli je pořádání těchto kurzů BESIPem prováděno ekonomicky efektivně a jestli vůbec tyto kurzy budou mít vliv na celkové statistiky nehodovosti. To netuším.

nexus: Nehod <b>zaviněných</b> motocykly bylo zhruba 1 500. Nehod s účastí motocyklů jsem se v statistikách policie nedopátral, nicméně zúčastněných motocyklů na nehodách bylo 2 705. Pokud odhadneme, že co jedna nehoda, to jedna zúčastněná motorka (což určitě neplatí, ale je to nejlepší odhad, který mě napadá), tak v 55 % případů nehody s motorkou byl na vině právě motorkář (v roce 2013). Byl bych proto s ukazováním na všechny ostatní účastníky provozu trochu zdrženlivější.
(Data z http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx?q=Y2hudW09Mg%3d%3d )
5.6.2014 Článek sered: Například já jsem si z toho odnesl velmi užitečnou informaci: Kymco je lepší (víc místa na nohy, lepší ochrana nohou před deštěm, levnější a s ABS v základu). Takže za mně užitečný test
+3 
26.5.2014 Článek No, z diskuze je vidět, jak si Yuki pokazila v počátečních letech pověst a teď ji bude jen těžko napravovat. I když zdejší diskuze jsou tradičně negativní (a pravděpodobně i dost málo reprezentativní - viz několik tisíc shlédnutí a třicítka komentářů) úplně ke všemu - buď je to hnusný (moc moderní/málo moderní/stejné jako všichni ostatní/...), nebo se to určitě rozpadne, nebo je to drahý

Na druhou stranu test je vcelku nicneříkající. Souhlasím se seikos: u téhle motorky (vlastně ideálně u všech motorek) chci vidět test po 15-20 tisících km a konkrétní seznam poruch, oprav a úprav a jejich náklady (plus spotřebu - ať si můžu udělat představu, kolik mě bude stát vlastnictví té motorky, ne jen její pořízení. A jestli se mi vyplatí na ní dojíždět do práce, nebo ji radši používat jen na výlety). V standardním testu na pár stovek km (snad aspoň to) tady uspěje snad 99,9 % motorek, což je koneckonců asi i v pořádku - motorky se vyrábí víc než století, takže úplně to zmrvit je dnes už spíš kumšt.
+1 
15.5.2014 Článek Jen drobnost: k čemu je na 125ccm skůtru do města otáčkoměr, ještě jako dominantní prvek přístrojovky? Osobně bych se na něj úplně vykašlal, nebo aspoň prohodil umístění s tachometrem.
+1 
5.5.2014 Článek To je tak opulentní, nepraktické a přežrané, až se mi to vlastně líbí. Nikdy si to nekoupím, protože vždycky najdu lepší využití pro 30 000 EUR , ale rád bych to občas potkal na cestě a okoukával u motorestů. "Poklice" místo předního světla mi přijde jako hezký detail, který se k celkovému vyznění tohohle stroje hodí.

BTW líbí se mi "americkost" marketingového oddělení Harleye - světla Daymaker, informační systém BOOM! Box, kapotáž Batwing...
Předchozí
1 2
Následující

TOPlist