WSBK – Zprávy ze zákulisí
Text: Tomas Mysliveček | Zveřejněno: 25.11.2008 | Zobrazeno: 5 358x
3x AKTUALIZOVÁNO! Rozhovor s Matesem. Mates do WSS na Triumphu! Shinya Nakano testuje ve Valencii, něco o Pirelli testech a PSG-1.
Kapitoly článku
Triumph s Matějem Smržem
Možná by záhlaví této tiskové zprávy mohlo být napsáno spíše obráceně, aby to nebylo až tak zavádějící a někdo za tímhle slovním obratem nehledal nějaké jiné synonymum či spojitost, nicméně po zdlouhavých jednáních o další kariéře Matěje Smrže našel MS Racing společnou řeč s maďarským týmem Factory racing a hlavně pak i se značkou Triumph.
Z toho vyplývá, že kromě názvu MS Factory Racing jak se bude tým nazývat, pojede i mladší z bratrského dua v sezóně 2009 v seriálu Mistrovství světa, a sice ve stále více prestižní třídě Supersport. Co víc kromě skutečnosti, že to bude mít nováček od začátku zatraceně těžké, však tahle skutečnost znamená? Matěj Smrž bude mít k dispozici semitovární motocykl anglické značky nejen s plnou podporou vývojových dílů pro rok 2009, ale i včetně nezbytné elektroniky. Navíc sdílení informací s „partnery ve zbrani“ v boji za světové body pro motocyklovou značku Triumph, jako jsou legendární Garry McCoy a Gianluca Nannelli v druhém týmu Triumph BE1.
Matěj Smrž: „Neodvratitelná skutečnost, kdy kvůli věkovému limitu končím ve třídě litrových Stocků, mne osobně mrzí, protože nebýt porce smůly, kterou jsem si v začátku sezóny vybral mohli jsme s rukama bojovat třeba i o titul. Nicméně se zase naopak moc těším na třídu novou a i když pojedu na některých tratích zcela poprvé a zároveň na zcela jiném stroji, který neznám, tak věřím, že je to v mé závodní kariéře další krok vpřed. Každopádně bych chtěl poděkovat celému týmu MS Racing a i jeho partnerům, s nimiž jsem až doposud závodil za
krásné tři sezóny, plné nezapomenutelných zážitků. Věřím, že mi zůstanou nakloněni i nadále. Děkuji také za možnost, kterou společnost MS Racing a lidé okolo, co by zastupující agenti vytvořili a která nakonec vedla k podpisu vzájemné spolupráce s maďarským týmem, jenž o mé služby projevil zájem již v polovině letošní sezóny. Opravdu se moc těším na nové „dobrodružství“, stojím však pevně nohama na zemi a jsem si plně vědom toho, že to bude
hodně tvrdý křest ohněm. O cílech a umístěních nemá momentálně vůbec cenu hovořit, nejprve mne čeká nabitý program zimního testování, přivykací proces na vše nové a fyzicky náročný tréninkový kemp. Všem mým fandům chci vzkázat, aby mi svou přízní zůstali i oni nakloněni, protože číslo 96 žije!“
rozhovor s Matesem je za tímto článkem
Další hra s čísílky
Sezóna 2008 přinesla 11 závodů ve kterých byl mezi vítězem a druhým v pořadí rozdíl menší než jedna vteřina, a 4, ve kterých se do vteřiny vešli všichni tři bednuíni.
Nejtěsněji bylo mezi Noriyuki Hagou a Maxem Neukirchnerem ve druhém závodě v Monze, pouhých 0,009 sec.
To by v případě, že projížděli cílem rychlostí cca 240 km/h znamenalo, že rozdíl byl menší než přední kolo!
Z přehledu vyplývá, že velká pravděpodobnost podobně těsného dojezdu je na okruzích kde jsou dosahovány nejvyšší maximální a průměrné rychlosti.
1997 Monza 1 Kocinski - Slight 0.005
1999 Monza 2 Fogarty - Edwards 0.005
1999 Phillip Island 2 Corser - Fogarty 0.005
1996 Monza 2 Chili - Slight 0.007
2007 Assen 2 Bayliss -Toseland 0.009
2008 Monza 2 Haga - Neukirchner 0.009
1992 Manfield 2 Falappa - Polen 0.010
2001 Imola 2 Laconi - Xaus 0.021
2000 Monza 1 Chili - Edwards 0.028
2000 Monza 2 Edwards - Chili 0.031
Shinya Nakano testuje ve Španělsku
Shinya Nakano, druhý jezdec továrny z Noale, se poprvé představil v sedle černo červené Aprilie RSV-4.Jeho kolega Max Biaggi už testoval v Portugalsku, tam ale Shinya nebyl a proto se premiérově ostře sveze až teď, při testech Aprilie ve Valencii. Spolu s ním se budou po trati prohánět i testfára Alex Hoffman a Bradley Smith do Aspara.
Nakano, ex-pilot 250, 500 a MotoGP, věnoval první den základnímu nastavení a aklimatizaci na motorku, která má o 200ccm větší objem, která je větší a těžší než Honda RCV212 na které jezdil tuto sezónu, a která nemá karbonové kotouče.
Hlavním cílem těchto dvou dnů ve Španělsku bude tedy přizpůsobení motorky na míru Nakanovi a nalezení základního nastavení. Zanedlouho totiž čeká celou bajkovou ekipu první oficiální test na Kyalami v Jižní Africe. Tam už půjde do tuhého, protože týmy svými výkony odkryjí první karty pro nadcházející sezónu.
Svezl se i Marco Simoncelli, dal 37 kol a čas 1´36,3 , Nakano 69 kol cca o 1sekundu rychlejší a Alex Hofmann 50 kol a o 1sekundu pomalejší. Alex se svezl poprvé od svého pádu v červenci a stále není úplně 100pro fit.
Zimní testy v JAR
Když jsme u Kyalami, na tomto okruhu se jely Superbiky naposledy v roce 2002 a proto bude mít hodně starostí i dvorní dodavatel pneu pro šampionát, firma Pirelli.Jihoafrický okruh byl vždycky velmi tvrdý a horký nebude tedy jednoduché najít ty správné směsi. Začínat se bude s posledními verzemi letošních gum a k dispozici budou i první nové kousky. Zásadnější testy těchto nových evolucí přijdou na řadu až při dalších testech v Portimau během ledna.
PSG-1 Corse a Kawasaki pokračují ve spolupráci.
Jak už bylo avizováno, PSG-1 Corse a Kawasaki uzavřely dohodu o partnerství i pro rok 2009.Kawasaki bude týmu poskytovat materiální I technickou podporu, přesto PSG-1 má podle této dohody značnou nezávislost. Tým si bude například sám připravovat motory. Cílem pochopitelně zůstává zrychlení vývoje konkurenceschopné ZX-10.
Motocykly budou příští rok jezdit v barvách San Marina (tam byl tým založen) a v jeho sedle jako zatím jediný potvrzený jezdec pojede Ayrton Badovini.
pod minulým článkem se začalo trochu víc debatovat a tipovat. tady
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?