WSBK – Zprávy ze zákulisí

Kapitoly článku

Rozhovor s Matějem Smržem

Čas plyne neúprosně a my jsme tak dospěli nejen k závěru letošní sezóny, ale také k závěru Matějova působení ve světovém poháru Superstock 1000. Pokud se ohlédneme za touto poměrně dlouhou dobou, vidíme dobré i špatné momenty, ale hlavně obrovské množství práce a nejen jezdeckého vývoje. Stačí si vzpomenout na nejvýraznější okamžiky letošní sezony a musí nám být líto, že tato etapa končí. Na druhou stranu Mates dokázal téměř vše co se v této třídě dokázat dalo. Pojďme se tedy trochu za tím vším ohlédnout a nastiňme si, co nás čeká za rok..


Tak Matěji, letos to přišlo.. do své poslední sezóny v STK 1000 jsi vstupoval s velmi odvážnými plány, které se ale rozhodně povedlo splnit a snad i překonat. Po loňském třetím místě letos přišlo nejdříve druhé a potom fantastické vítězství a „Full house“ v Magny Cours. Bylo vůbec možné přát si víc?
Ohledně Magny to bylo dobrý, snad jen vyhrát start-cíl… Zbytek sezóny určitě nebyl podle mých představ.

Letos MS Racing nastupoval k boji s novými modely motocyklů Honda CBR 1000RR připravenými u Ten Kateho. Byl nějak zásadně poznat rozdíl v konkurenceschopnosti strojů oproti minulému roku?
Tak to rozhodně. Nové motorky od Hondy jsou naprosto něco jiného a v této chvíli mohu pouze konstatovat, že můj odchod z litrové Hondy a začátek závodění na stroji jiném, mě může pouze mrzet. S přípravou motorek u Ten Kateho bych to pouze uvedl na pravou míru... Od Ten Kateho jsme motocykly koupili, první dva závody jsme měli jakéhosi poradce a dál si tým MS Racing stroje spravoval už pouze sám. Dokonce se nám stalo, že se od Ten Kateho chodili ptát na naše nastavení  :-)

Hodně z Tvých úspěchů přišlo na mokré, nebo osychající dráze. Jak to ve skutečnosti je? Máš jízdu na vodě rád, nebo to tam prostě jen „posíláš“ víc na srdce než ostatní? :-)
Jízda na mokru mi v zásadě nevadí. Pouze mě štve, že mi je zima, musím sušit věci a riziko pádu je prakticky v každé zatáčce. Raději jezdím na suchu, ale když je mokro, tak je mokro a držím se vždycky toho, že podmínky jsou pro všechny stejný.

Letos bylo výrazných okamžiků mnoho, rozhodně neuvěřitelné byli závody v Monze a v Magny Cours. Co bys ale vybral sám jako nejkrásnější chvíle sezóny a co Tě naopak mrzí, že se nepovedlo?
Tak rozhodně Magny, to byl neuvěřitelný víkend a opravdu jsem si to perfektně užil od začátku až do konce. Musel jsem bojovat a vyhrál jsem, proto přece závodím. Monza nebyla špatná, ale ruku na srdce, kdyby v prvním retardéru neupadlo asi pět favoritů, tak jednoduché bych to neměl.

Měl jsi možnost vyzkoušet si letos také závod MS Superbiků ve Vallelunze. Jak moc se liší jízda na biku, který je naoko úplně stejný, jen má jinou specifikaci a jak Ti seděl systém dvou závodů?
Tak v tomto případě pozor. Po víkendu ve Vallelunze jsem vyseknul bráchovi poklonu.
I když si nemyslím, že je lepší jezdec, uznal jsem, že se musím ještě hodně učit. Právě proto, že Superbiková motorka je větší speciál, je jízda podstatně těžší. Přirovnám to ke sportovnímu autu které vypadá jako vůz F1 a skutečnému vozu F1. Asi takový je to rozdíl. Systém dvou závodů není špatný, člověk může napravit svou případnou chybu ze závodu prvního. Pouze je třeba na to mít „loupáky“… :-)


Tvá cesta nejprve směřovala právě do MS Superbiků, ale teď vše vypadá maličko jinak. Mohl bys nám osvětlit, kde ti můžeme fandit příští rok?
Ve třídě MS SSP. Néé že můžete, vy musíte!

Rozhodně to nebude lehké, pole je velmi nabité a tvé tělesné parametry se hodí spíše na větší motorku. Na šestistovce si v roce 2005 absolvoval poslední závod českého mistráku STK 600 v Brně, který si suveréně vyhrál a zajel čas jen těsně nad 2.10. To by ten rok znamenalo nejrychlejší čas této kategorie „ve světě“ a i dnes by to bylo do dvacítky. Od té doby jsi jezdecky hodně vyrostl, myslíš tedy, že se je na co těšit? ;)
Nedokážu odhadnout situaci a ani nechci předbíhat událostem. Prostě jak já, tak tým se budeme snažit udělat maximum pro co nejlepší výsledky. Doufám, že mé působení bude natolik důstojné, abych mohl setrvat i roky další. Pokud ne, nemám tam co dělat. Nelíbí se mi když někdo závodí v nějaké třídě pouze z toho titulu, že na to má finance. Závodníci závodí hlavně pro dobré výsledky !

Po letech opouštíš domácí MS Racing. Budeš v něm i dál nějak zapojen, nebo se v roce 2009 soustředíš jen na své závodění?
V roce 2009 pojedu v nově vzniklém týmu MS Factory Racing team. Tento tým vznikl, jak název napovídá, sloučením MS Racing a Factory Racing. Takže ano, prakticky stále působím ve stejném týmu, pouze v oddělení SSP a ne STK.

Bude tvoje letošní zimní příprava zahrnovat nějaké speciální prvky spojené s přechodem na supersport?
Motorka jako motorka, takže pořád to samé. Běh, posilovna, plavání, motokros, squash a další doprovodné aktivity.

Chceš něco vzkázat svým fandům? :)
Děkuji za podporu, hlavně za Brno. Osmé místo žádná sláva, ale přesto perfektní podpora. Samozřejmě také děkuji fansof96 za jejich práci.


Díky za rozhovor a přeji mnoho úspěchů.
Taky díky!!

Josef Valihrach, www.fansof96.cz

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist