WSBK: Aktuální přehled týmů na rok 2010
Text: Jiří Mikšík | Foto: Press | Zdroj: MOTORSPORTaktuell | Zveřejněno: 30.12.2009 | Zobrazeno: 2 863x
Jak vypadá aktuální startovní listina superbiků na rok 2010? Ta totiž nabírá postupně už svou stávající podobu. A nejen to se dočtete v následujících řádcích.
Přehled superbikových týmů na rok 2010
Team | Jezdec 1 | Jezdec 2 |
Ducati Xerox | Noriyuki Haga | Michel Fabrizio |
Yamaha World Superbike | James Toseland | Cal Crutchlow |
Hannspree Ten Kate Honda | Jonathan Rea | Max Neukirchner |
Aprilia Racing | Max Biaggi | Leon Camier |
Alstare Suzuki | Leon Haslam | Sylvain Guintoli |
BMW | Troy Corser | Ruben Xaus |
Kawasaki World Superbike | Chris Vermeulen | Tom Sykes |
Ducati Althea | Carlos Checa | Shane Byrne |
Ducati DFX | Javier Fores? | Gianluca Nannelli? |
Aprilia/Ducati Guandalini | Jakub Smrž | |
Echo Honda | Broc Parkes | |
Squadra Italia Honda | Vitto Iannuzzo? | Luca Scassa? |
Kawasaki Pedercini | David Salom? | Roger Lee Hayden? |
BMW Reitwagen | Andrew Pitt | Ronald Resch |
Pro Bike Honda? | ? |
Promotér MS Paolo Flammini se tedy pohybuje mezi okamžiky radosti a smutku. Na straně jedné se mu naplňuje počet jezdců a týmů, na straně druhé je zde velký problém Doningtonu.
Jako každý rok, je na přelomu starého a nového roku velmi nepřehledná situace u italských soukromých týmů.
U týmu DFX stojí na listině několik jezdců, naposled se objevily jména Javiera Forese a veterána Gianlucy Nannelliho, ovšem podepsáno není nic. Ale je možný i návrat v Kyalami těžce zraněného Regise Laconiho.
Italský tým Hondy chce vedle Vitta Iannuzza dát šanci i Lucovi Scassovi - který jezdil vloni velmi dobře na satelitní Kawasaki v týmu Pedercini.
A jelikož Pedercini chce i nadále spolupracovat s Davidem Salomem a týmový šéf Lucio Pedercini má v úmyslu angažovat Američana Roger Lee Haydena - u kterého sice sešlo z angažmá v Moto2, ale který chce následovat svého staršího bratra Nickyho a závodit v Evropě.
Co je nového s Jakubem Smržem a jestli vůbec vznikne nový satelitní tým Aprilie Guandalini/Borciani je dle odborného německého motoristického časopisu "Motorsportaktuell" hodně diskutabilní. Jistě všichni víme, že skvělý český jezdec superbiků Jakub Smrž měl už začátkem prosince testovat motocykl Aprilia ve Valencii...
Proč však k tomu nedošlo, snaží se vysvětlit následující řádky v už zmiňovaném časopise, z něhož přejímáme:
Tým Guandalini Racing ovšem ve Valencii úplně chyběl, ačkoliv jak Jakub "Kuba" Smrž, tak i Aprilia přítomni byli, píše se v MSa.
Aprilia čekala bankovní garanci od týmu Guandalini/Borciani, jako část zálohy na materiál pro rok 2010. A jelikož měla Aprilia hodně špatné zkušenosti se satelitními týmy Aprilie ve dvěstěpadesátkách (např. Toth či Pons), tak zůstala v tomto případě tvrdá!
Navíc Aprilia dobře věděla, že jak tým Guandalini, tak i tým Borcianiho mají ještě nějaké resty, tedy především Guandalini, za uplynulou sezónu a to právě u továrny Ducati.
"Výkony a výsledky obou týmů (Guandalini a Borciani) byly v roce 2009 dobré, ovšem Guandalini musí ještě zaplatit nezaplacené účty na konto Ducati. Jak tedy může dát bankovní garanci přes 1 milion Euro, když nemá zaplacen rok 2009? Takže úplně chápu chování Giampiera Sacchiho (závodní ředitel Aprilie)", vysvětluje pro MSa celou situaci Davide Tardozzi - bývalý manažér týmu Ducati-Xerox .
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)