WSBK - 11. Nürburgring: Po roce opět na „osudovém“ okruhu

Skončily prázdniny a s nimi i dlouhá pauza bez pořádného závodění. Naštěstí nadcházející víkend už bude o jeho pořádné porci. Tak se nechme překvapit, jestli bude pro šampionát stejně zásadní, jako vloni...

Něco z historie

Nürburgring je jedna z nejslavnějších závodních tratí. Její první varianta v délce 28 km byla postavena v roce 1920 kolem středověkého hradu Nürburg.
Dodnes z ní je v užívání legendární Nordschleife dlouhá 22,8 km. Tato severní smyčka známá také jako Zelené peklo (takto ji nazval Jackie Stewart), je považována za nejtěžší, nejnebezpečnější a nejnáročnější závodní dráhu na světě. 

Okruh byl několikrát přestavován, přesto byl koncem šedesátých let shledán nebezpečným pro tehdejší formule 1, a v roce 1970 byl dokonce piloty bojkotován. Bojkot chtěl v roce 1976 znovu mezi jezdci prosadit Niki Lauda, jediný člověk který dal na celé délce Nordschleife, tedy 22.835 m, čas pod 7 minut (6,58.6 v r. 1975).
Nikdo se k němu ale nepřipojil a tak se startovalo. Paradoxně to byl právě Lauda, kdo havaroval. Stalo se to ve druhém kole a jeho Ferrari plné paliva začalo hořet. Niki skončil jen díky pomoci několika dalších pilotů pouze ošklivě popálený ...
A to byl vlastně konec starého Nürburgringu.
Nový okruh v délce 5.137 km byl dokončen v roce 1984.

2009
A jak že to bylo vloni? K vidění byly přeparádní závody, které poprvé v tom roce sesadily pana Hagu z trůnu nejlepšího. Ještě po prvním závodě vedl tabulku, přestože v přímém souboji s Benem Spiesem prohrál. V tom druhém si na sebe osud vzal podobu Johnyho Reae ... a poslal Noriho po vzájemném kontaktu do sprchy. 
Myslím, že právě tady se něco zlomilo, a jak to dopadlo na konci sezóny všichni víte :-(
Tady je loňský report.

2010

WSB
Jezdci přijíždějí s podstatně většími bodovými rozestupy než vloni, a tak se asi nedá očekávat, že by se na čele tabulky něco zásadního změnilo. Max Biaggi  vede s pohodlným, ale nikoli dostatečným náskokem 60 bodů před Haslamem. Znamená to tedy, že Leon pojede na krev a Max se taky bude muset smekat. Čtvrtý Checa  má na dostřel Reu, to je určitě také výzva.
Pořadí se ale může docela zásadně pomíchat mezi pátým a cca desátým místem. Proto bych si vsadil spíš než na selanku na docela ostré závody.

Průběžné pořadí šampionátu

1. Max Biaggi Aprilia 373
2. Leon Haslam Suzuki 313
3. Jonathan Rea Honda 243
4. Carlos Checa Ducati 204
5. Cal Crutchlow Yamaha 188
6. James Toseland Yamaha 179
7. Noriyuki Haga Ducati 177
8. Leon Camier Aprilia 164
9. Michel Fabrizio Ducati 160
10. Troy Corser BMW 155
11. Sylvain Guintoli Suzuki 151
12. Shane Byrne Ducati 123
13. Jakub Smrz Aprilia 71
14. Ruben Xaus BMW 69
15. Luca Scassa Ducati 53 


WSS

V Supersportech je to maličko jinak. Vede Kenan Sofuoglu s náskokem 17 bodů před druhým Eugene Lavertym. Není to moc, není to málo. V šestkách se bude rozdělovat ještě 60 bodů, to znamená, že prostor pro výměnu vedoucího tady ještě je. 
Ze hry venku je bohužel třetí Joan Lascorz. Po strašidelném pádu na Silverstonu je stále v péči lékařů a tento týden ho v Barceloně čeká operaci levé nohy.

To otevírá šanci pro zatím čtvrtého Chaze Daviese. Pokud dokáže sesbírat dost bodů, mohl by si do konce sezóny ještě polepšit.
Veliká radost je na pátém místě. Jezdec hradeckého Intermota, Gino Rea, odvádí stále lepší práci a rozhodujícím dílem se zasluhuje o zatím nejlepší výsledky našeho týmu. Jenže aby si pátou příčku udržel, bude musel letět jako vítr a setřást své dva nejbližší pronásledovatele. Ti mají jen nepatrný bodový odstup a proto po Ginovi půjdou jako hladoví vlci. Šanci dost si polepšit má i druhý „hradečák“ Massimo Roccoli ...
Takže těšme se.

Průběžné pořadí šampionátu
1. Kenan Sofuoglu Honda 203
2. Eugene Laverty Honda 186
3. Joan Lascorz Kawasaki 168
4. Chaz Davies Triumph 126
5. Gino Rea Honda 83
6. Robbin Harms Honda 82
7. David Salom Triumph 80
8. Matthieu Lagrive Triumph 65
9. Katsuaki Fujiwara Kawasaki 60
10. Michele Pirro Honda 58
.....................................
13. Massimo Roccoli Honda 52



SST 1000
Tady už jde jen o celkově druhého a o to, co zase na Báwu předvede drak Ayrton Badovini. Bude full house? Tedy pole, nejrychlejší kolo i vítězství? Neskutečná sezóna ...

Průběžné pořadí

1. Ayrton Badovini BMW 175
2. Maxime Berger Honda 86
3. Michele Magnoni Honda 84
4. Andrea Antonelli Honda 73
5. Davide Giugliano Suzuki 62
6. Loris Baz Yamaha 54
7. Sylvain Barrier BMW 47
8. Danilo Petrucci Kawasaki 43
9. Marco Bussolotti Honda 37
10. Renè Måhr Suzuki 35
...
17. Ondrej Jezek Aprilia 18
...
22. Michal Sembera BMW 8


SST 600
 Jeremy Guarnoni na R6 vede o 26 bodů před Florianem Marinem. Z toho plyne, že bude boj. 


Jízdní řád

pátek
10.10 – 10.40 30’ SUPERSTOCK 600 FREE PRACTICE
12.00 – 12.30 30’ SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
12.45 – 13.45 60’ WSBK FREE PRACTICE
14.00 – 14.45 45’ W SUPERSPORT FREE PRACTICE
15.00 – 15.30 30’ SUPERSTOCK 1000 QUALIFYING PRACTICE
15.45 – 16.45 60’ WSBK QUALIFYING PRACTICE
17.00 – 17.45 45’ W SUPERSPORT QUALIFYING PRACTICE
18.00 – 18.30 30’ SUPERSTOCK 600 QUALIFYING PRACTICE

sobota
09.00 – 09.30 30’ SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
09.45 – 10.30 45’ W SUPERSPORT FREE PRACTICE
10.45 – 11.30 45’ WSBK QUALIFYING PRACTICE
11.45 – 12.15 30’ SUPERSTOCK 600 QUALIFYING PRACTICE
13.50 – 14.35 45’ WSBK FREE PRACTICE
15.00 – 15.14 14’ WSBK SUPERPOLE (1)
15.21 – 15.33 12’ WSBK SUPERPOLE (2)
15.40 – 15.50 10’ WSBK SUPERPOLE (3)

16.05 – 16.50 45’ W SUPERSPORT QUALIFYING PRACTICE
17.05 – 17.35 30’ SUPERSTOCK 1000 QUALIFYING PRACTICE
18.00 SUPERSTOCK 600 RACE


neděle
09.00 – 09.10 10’ SUPERSTOCK 1000 WARM UP
09.20 – 09.40 20’ WSBK WARM UP
09.50 – 10.10 20’ W SUPERSPORT WARM UP
10.40 SUPERSTOCK 1000 RACE
12.00 WSBK RACE 1
13.30 W SUPERSPORT RACE
15.30 WSBK RACE 2

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist