Více Aprilií, méně Ducati

Co se změnilo během posledního období na startovním roštu superbikového šampionátu pro příští sezonu? Podívejme se ale i na novinky ze supersportů!

Více Aprilií, méně Ducati

SUPERBIKE

Největší senzací uplnulých dnů pro superbikový paddock bylo pochopitelně ukončení závodní činnosti mistra světa Maxe Biaggiho. Tím se samozřejmě uvolnilo lukrativní místo v továrním týmu Aprilie. Ředitel závodního oddělení Gigi Dall´Igna sice ještě jednal s dvěma piloty z paddocku MotoGP, kteří letos s tímto motocyklem výborně závodili, Aleixem Espargarem a Randy de Punietem, ale ani jeden z nich neprojevil zájem o závodění v superbikovém šampionátu. A stejně dopadl Dall´Igna u Colina Edwardse, i ten raději zůstane v MotoGP.
A tak se zdá, že riskování Sylvaina Guintoliho se vyplatilo a dle Radia Paddock už sympatický Francouz o víkendu smlouvu s Aprilií podepsal a bude tak týmovým spolujezdcem Eugene Lavertyho.

Absolutně nejasno je okolo týmu ParkinGO - tedy zda bude vůbec závodit. Ovšem Aprilia si nemůže stěžovat, jednak od Ducati odešla překvapivě k Aprilii stáj Red Devils Roma (jezdec Michel Fabrizio) a ještě během tohoto týdne by chtěl oznámit týmový manažer Genesio Bevilacqua složení svého týmu, který odešel od Ducati a přejde k Aprilii. Jeden jezdec je jasný - Davide Giugliano (zájem o něho byl i v MotoGP), na druhého se shání peníze!

Jasno se také už několik dní u Ducati: Tovární tým pod hlavičkou Ducati Alstare pojede v sestavě s Carlosem Checou a celkem překvapivě s Ayrtonem Badovinim. Na startovním roštu ale uvidíme pouze tři motocykly Ducati 1199 Panigale, ten třetí bude v novém německém týmu pilotovat Max Neukirchner.

A konečně dle Radia Paddock se začalo opět čepovat pivo Effenbert a v sedlech dvou motocyklů BMW stáje Liberty Racing by se měli objevit Kanaďan Brett McCormick a Ital Lorenzo Lanzi.

Radio Paddock sice mluví i o týmu BMW Asia, za který by mohl závodit superstockový šampion Sylvain Barrier, ale potvrzeno není nic. 

TeamJezdecMotocykl
 BMW Italia Motorrad 2  Marco Melandri (ITA), Chaz Davies (GBR) BMW
 Kawasaki Racing 2 Tom Sykes (GBR), Loris Baz (FRA) Kawasaki
 PATA Honda 2 Jonathan Rea (GBR), Leon Haslam (GBR) Honda
 Ducati Alstare Team 2 Carlos Checa (ESP), Ayrton Badovini (ITA) Ducati 
 FIXI Crescent Suzuki 2 Leon Camier (GBR), Jules Cluzel (FRA) Suzuki
 Aprilia Factory 2 Eugene Laverty (IRL), Sylvain Guintoli (FRA)? Aprilia 
 Red Devils Roma 1 Michel Fabrizio (ITA) Aprilia
 Althea Racing 2 Davide Giugliano (ITA) a ??? Aprilia
 Ducati MR 1 Max Neukirchner (GER) Ducati
 Kawasaki Pedercini 2 Alex Lundh (SWE), Simone Grotzkyj (ITA)? Kawasaki
 Liberty Racing? 2 Lorenzo Lanzi (ITA), Brett McCormick (CAN) BMW?
 BMW Asia? 1 Sylvain Barrier (FRA) BMW
 ParkinGO? 1 Sylvain Guintoli (FRA)? Aprilia?

SUPERSPORT

V supersportech je situace hodně nepřehledná, v každém případě víme už na 100%, že i v příští sezoně uvidíme všechny tři dosavadní české týmy!
Pražský tým ProRace Honda už dávno oznámil svého pilota na rok 2013, kterým zůstal maďarský mistr světa "malorážek" 2007 Gábor Talmacsi.

Pojede rovněž hradecké Kawasaki Intermoto manažera Josky Kubíčka, kdy největším favoritem na uvolněnou sedačku po Fabienu Foretovi je vicemistr světa supersportů z roku 2011 Španěl David Salom.

A konečně severočeský tým SMS Racing Honda stojí těsně před podepsáním smlouvy s dalším Maďarem Balaczem Neméthem.

TeamJezdecMotocykl
 MAHI Racing 2  Kenan Sofuoglu (TUR), Fabien Foret (FRA) Kawasaki
 MAHI Racing jr. 2 Dan Linfoot (GBR), Florian Marino (FRA) Kawasaki
 Kawasaki Intermoto 1 David Salom (ESP)? nebo Broc Parkes (AUS)? Kawasaki
 Bogdanka PTR 2 Luca Marconi (ITA) a ??? Honda
 Toth PTR Honda 1 Imre Toth (HUN) Honda
 PTR Honda 2 Broc Parkes (AUS)?, ??? Honda
 PATA Honda 2 Lorenzo Zanetti (ITA), Michael van der Mark (NED) Honda
 ProRace Honda 1 Gabor Talmacsi (HUN) Honda
 SMS Racing Honda 1 Balasz Nemeth (HUN)? Honda
 Yakhnich Yamaha 2 Sam Lowes (GBR), Vladimir Leonov (RUS) Yamaha
 Team GO Eleven 1 Andrea Antonelli (ITA) Kawasaki

Co se týká ostatních týmů, tak ne úplně čistou záležitostí byl vznik čtyřčlenného indického týmu MAHI, o čemž ví nejlépe bývalý šéftechnik Intermota...
A hodně zlé krve nadělalo i rozhodnutí vicemistra světa Julese Cluzela a jeho odchod do superbikového týmu FIXI Crescent: "Jeho rozhodnutí bylo hodně nezvyklé a my jsme jako tým hodně zklamáni. V uplynulé sezoně, když těsně před jejím startem neměl vůbec žádnou motorku, tak díky nám ji na poslední chvíli od nás dostal a mohl tak vůbec závodit. Za jeho rozhodnutím stojí jeho manažer a bohužel se nám nyní budou hodně těžko hledat sponzoři. Jules si zřejmě neuvědomil, co by pro něho bylo lepší, zda bojovat o titul mistra světa v supersportech, nebo uzavírat v superbicích první desítku.", říká Simon Buckmaster, manažer týmu PTR Honda, který počítá na sezonu 2013 celkem s pěti piloty, místo dosavadních šesti, ovšem celé kvinteto bude mít úplně nové složení.

Ačkoliv startovní rošt supersportového šampionátu zatím neobsahuje více potvrzených jmen, tak se dá předopokládat, že na startu úvodního závodu na Phillip Islandu se objeví stejně jako letos okolo 25 až 30 pilotů, neboť není třeba vyloučen ani druhý jezdec u týmu SMS, ale to bychom předbíhali událostem...

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist