Ve Valencii těsně za top ten

Druhým závodem pokračoval šampionát FIM Cup Superstock 1000 ve Španělsku. Ondra Ježek si odváží 5 bodů za 11. místo.

Ondra Ježek se na tento víkend těšil. Valencia patří k jeho oblíbeným tratím. Není divu, vloni zde při svém debutu ve třídě Superstock 1000 překvapil vítězstvím ve volném tréninku a sedmým místem v závodě. Páteční volný trénink proběhl v pohodě dle očekávání. Drobné úpravy nastavení podvozku, ale jinak vše OK vyjma nečekaného problému s únikem chladící kapaliny u Ondrova motocyklu. Z tohoto důvodu absolvoval pouze sedm tréninkových kol. Do kvalifikace byl problém odstraněn. Ondra vyrazil na trať s cílem vyjet si v první kvalifikaci slušné pořadí. V polovině mu patřilo slibné šesté místo. Bohužel po přezutí na nové pneumatiky si vylepšil čas o zanedbatelné 0,2 vteřiny, což v konečném účtování znamenalo osmnáctou průběžnou pozici.

Sobotní volný trénink začal pro Ondru skvěle. Ihned po jeho začátku se vyšvihl mezi nejlepší trojici. V pátém kole tréninku však kolidoval s jedním z pomalejších jezdců v poslední zatáčce a skončil v kotrmelcích v kačírku. Z havárie vyšel naštěstí jen s naraženou kyčlí ale motocykl byl na výměnu rámu. Ondrovi mechanici Honza Müller a Michal Kněžínek měli opět o zábavu postaráno. Do odpolední kvalifikace museli postavit nový bike! S velkým nasazením vše zvládli na výbornou a Ondra vyrazil do závěrečného tréninku. Bohužel jeho Aprilia opět vykazovala mdlý výkon zejména na výjezdech ze zatáček, a tak přes veškeré úsilí a vylepšení včerejšího maxima o téměř jednu vteřinu to nestačilo na lepší než 16. místo na startovním roštu.


Neděle začala dobře. Po konzultaci s techniky Aprilie se Ondrovi podařilo zlepšit nastavení podvozku. To potvrdil ve warm-upu 9. místem. Start do závodu nebyl špatný. Ondra si udržel svou pozici a postupně se začal propracovávat kupředu. Dvakrát škoda, že motor jeho Aprilie na konkurenci opět nestačil výkonem. I přes velkou snahu skončil těsně za první desítkou, když osmé místo bylo na dohled.

Ondra Ježek: „Závodní víkend ve Valencii pro mě nebyl úplně jednoduchý. V prvním volném tréninku jsem ujel pouhá čtyři rychlá kola z důvodu technické poruchy. Ve druhém jsem měl nepříjemný pád, který pro mě naštěstí skončil dobře. Po nepovedené kvalifikaci, kde jsem se vyjma výkonu motoru potýkal také s ne úplně optimálním nastavení pérování, jsem byl odhodlán vybojovat top ten. Nedělní warm up ukázal, že by to mohlo být reálné. Start do závodu se mi podařil. Dostal jsem se na úroveň třetí startovní řady, ale v prvních dvou zatáčkách mě soupeři trochu zavřeli a získané pozice jsem opět ztratil. Když jsem se v průběhu závodu dostal před René Mähra, vydal jsem se stíhat trojici bojující o
osmé místo. V posledních kolech jsem se na ně dotáhl, ale na předjetí už bohužel nebyl prostor. Mrzí mě to, od závodu ve Valencii jsem si sliboval určitě mnohem více než jedenácté místo. Šéf týmu Martin Smrž je s výsledkem spokojen. Mně ke spokojenosti kus chybí. Věřím, že v Assenu budu mít k dispozici výkonnější motor a že budu schopen bojovat minimálně o první desítku.“

Informace o redaktorovi

Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist