V testu SBK zajel nejrychleji Davide Giugliano

Na dráze okruhu Algarve absolvovali jezdci a týmy jednodenní oficiální test v rámci přípravy na druhou polovinu sezony, kterou zahájili víkendem v Portimau. Nejrychlejším jezdcem portugalského testu byl jezdec tovární Ducati Davide Giugliano, nejpilnějším jezdcem pak s osmdesáti sedmi koly Alex Lowes z týmu tovární Suzuki. Počasí testování přálo a podmínky byly podobné jak během víkendu s teplotami asfaltu kolem čtyřiceti stupňů. Netestoval tým Grillini, Barni Racing a Nicolas Terol, který překvapivě skončil u týmu Althea Racing.

Dopoledne většina jezdců pracovala na svých vlastních testovacích programech. Až po hodinové polední přestávce pak zaměřili pozornost na test pneumatik Pirelli. Italský výrobce přivezl k vyzkoušení až třináct nových směsí – pět předních a osm zadních. Protože nebylo možné stihnout vše vyzkoušet, jezdci byli vyzváni, aby si vybrali směsi, které pak následně budou testovat.

Nejrychlejším jezdcem testu v Portimau byl italský závodník Davide Giugliano (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), který během dne zvládl osmapadesát kol s nejlepším časem 1'42,346 sekundy. Jeho týmový kolega Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) byl s časem 1'42,957 sekundy šestý nejrychlejší a oba společně testovali a porovnávali nový výfukový systém. Giugliano byl nejrychlejší také v portugalském Superpole, rychlost potvrdil také v testu a to ještě bojoval s příznaky chřipky.

Jezdci tovární Kawasaki v testu zajeli časy do třetího místa. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) byl s kolem za 1'42,661 sekundy druhý, Tom Sykes jen s minimální ztrátou třetí. Kawasaki dnes také potvrdila, že Sykesovy problémy v prvním závodu způsobil vadný senzor, druhý závod ovlivnil poškozený ráfek. Oba jezdci v pondělí pracovali společně s týmem na motoru, elektronice a geometrii. K dispozici měli celý den, takže mohli provést srovnávací test odpružení.

Leon Haslam (Aprilia Racing Team Red Devils) nastavil sedmdesát šest kol s čtvrtým časem dne 1'42,689 sekundy. Během testu britský závodník stále bojoval s bolestivým zraněním žeber, takže kromě testu pneumatik se soustředil na podvozek. Španěl Jordi Torres (Aprilia Racing Team Red Devils) pracoval na zkouškách nového zadního tlumiče.

Plné ruce práce měli u Suzuki, protože museli najít řešení problémů, které jim způsobil přechod na jednotnou elektroniku Magneti Marelli. Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki Team) byl s časem 1'42,737 sekundy pátý nejrychlejší, jen 76 tisícin pomalejší od maxima druhého Jonathana Rea. Francouz Randy De Puniet (Voltcom Crescent Suzuki Team) byl na závodní pneumatice o půl sekundy rychlejší než na kvalifikační v sobotním Superpole, ale jen dopoledne mu motorka dvakrát vypověděla službu.

U týmu Althea Racing bylo celkem rušno, protože Nicolas Terol už není jejich jezdcem. Došlo na ukončení spolupráce mezi Španělem a týmem Althea, protože nebyli spokojeni s dosaženými výsledky. Kdo Terola nahradí zatím jasné není, ale jméno chce tým co nejdřív oznámit. S Terolovým superbikem během dne testoval Raffaele De Rosa, jezdec Althea Racing z litrových stocků, a byl šestnáctý nejrychlejší. Druhý jezdec týmu Matteo Baiocco (Althea Racing) test uzavřel sedmý a během dne pracoval na řízení trakce a brzdění motorem.

Britský závodník Leon Camier (MV Agusta Reparto Corse) testoval nové zadní rameno a nové strategie nastavení elektroniky, které mu umožnily jezdit s mnohem větší jistotou a citem s motorkou. Tým Pedercini pracoval na přední vidlici a zadním odpružení, což ocenil David Salom, který byl v testu třináctý. Dvojice Sylvain Guintoli (Pata Honda Worls Superbike Team) a Michael van der Mark (Pata Honda World Superbike Team) pracovali na novém zadním odpružení, zadním ramenu a elektronice. Oba jezdci skončili v pořadí na dvanáctém a jedenáctém místě.

Test Portimao, Portugalsko – MS Superbike
Pondělí, 8.června 2015

1 - # 34 - GIUGLIANO Davide - Ducati Panigale R - 58 kol - 1'42.346
2 - # 65 - REA Jonathan - Kawasaki ZX-10R - 80 kol - 1'42.661 - +0.315
3 - # 66 - SYKES Tom - Kawasaki ZX-10R - 83 kol - 1'42.682 - +0.336
4 - # 91 - HASLAM Leon - Aprilia RSV4 RF - 76 kol - 1'42.689 - +0.343
5 - # 22 - LOWES Alex - Suzuki GSX-R1000 - 87 kol - 1'42.737 - +0.391
6 - # 7 - DAVIES Chaz - Ducati Panigale R - 74 kol - 1'42.957 - +0.611
7 - # 15 - BAIOCCO Matteo - Ducati Panigale R - 40 kol - 1'42.969 - +0.623
8 - # 81 - TORRES Jordi - Aprilia RSV4 RF - 80 kol- 1'43.067 - +0.721
9 - # 86 - BADOVINI Ayrton - BMW S1000 RR - 64 kol - 1'43.098 - +0.752
10 - # 2 - CAMIER Leon - MV Agusta 1000 F4 - 60 kol - 1'43.109 - +0.763
11 - # 60 - VD MARK Michael - Honda CBR1000RR SP - 85 kol - 1'43.287 - +0.941
12 - # 1 - GUINTOLI Sylvain - Honda CBR1000RR SP - 68 kol - 1'43.459 - +1.113
13 - # 44 - SALOM David - Kawasaki ZX-10R - 37 kol - 1'43.621 - +1.275
14 - # 14 - DE PUNIET Randy - Suzuki GSX-R1000 - 46 kol - 1'44.033 - +1.687
15 - # 40 - RAMOS Román - Kawasaki ZX-10R - 54 kol - 1'44.177 - +1.831
16 - # 35 - DE ROSA Raffaele - Ducati Panigale R - 60 kol - 1'44.463 - +2.117
17 - # 23 - PONSSON Christophe - Kawasaki ZX-10R - 54 kol - 1'44.646 - +2.300
18 - # 75 - RIZMAYER Gábor - BMW S1000 RR - 73 kol - 1'47.196 - +4.850
19 - # 10 - TOTH Imre - BMW S1000 RR - 75 kol - 1'48.010 - +5.664

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist