V roce 2013 všichni s Panigale

Týmy Ducati budou muset příští rok hodně hluboko sáhnout do kapsy, pokud budou chtět závodit v superbikovém šampionátu.

Po pěti úspěšných rocích končí homologace motocyklu Ducati 1098R koncem tohoto roku. Ačkoliv reglement umožňuje protáhnout homologaci ještě o další dva roky, tak Ducati nemá zájem. Navíc prodloužení této homologace stojí 12 000 Euro.

Problémem by byly náhradní díly na "staré" motocykly, neboť Ducati ve směru superbikových motocyklů vsadila vše na typ "1199 Panigale". Důvody jsou jasné a pochopitelné:
1. Výroba 1098R byla už dávno zastavena.
2. Pokud by se musely vyrábět pro závodní týmy náhradní díly, tak by byly extrémně drahé.
3. Z marketingového hlediska by bylo doslova katastrofou, kdyby 1098R proti 1199 Panigale byla úspěšnější.

Promotér šampionatu Infront má ale celkem oprávněné starosti, že si současné týmy Ducati budou muset koupit nové motorky. Takto třeba Liberty Racing používá čtyři tovární motocykly Ducati z roku 2010 po Hagovi a po Fabriziovi a rozdělila je na své čtyři piloty, kteří s nimi už závodí druhou sezónu.

Ceny nového superbikového motocyklu 1199 Panigale nejsou zrovna nízké a základní závodní verze motocyklu připraveného na závodění bude stát 135 000 Euro. Samozřejmě, že bude k dispozici ještě úspornější "Panigale" za 100 000 Euro, ta ale nebude vybavena nejnovější elektronikou. V každém případě třeba český tým Liberty Racing, pokud by chtěl i v roce 2013 závodit se čtyřmi jezdci, tak by musel zaplatit minimálně 540 000 Euro, v čemž ale nejsou započítány žádné náhradní díly či nové updaty.
Dalším problémem je skutečnost, že vývoj nového motocyklu Panigale neprobíhá v tovární režii, nýbrž si ho týmy budou muset finacovat sami, což také není vůbec laciná záležitost a tak i přední týmy jako Althea či Liberty se z tohoto důvodu zřekly závodění v litrových stocích s novým motocyklem Panigale, neboť nechtěly za své peníze financovat další vývoj nového motocyklu.

Samozřejmě, že problémy budou mít hlavně malé superbikové stáje jako Pata (jezdec Lorenzo Zanetti) či Red Devils Roma (pilot Niccoló Canepa), které letos používají dva přebytečné biky dnes už neexistujícího týmu Supersonic. I ty si totiž budou muset koupit nové motocykly Ducati.

Apropos: Radio Paddock hlásí, že český tým Liberty Racing se musel oficiálně a veřejně omluvit promotérovi šampionátu firmě Infront, když nazval superbikový šampionát po Monze jako "Farce" či "Mistrovství značek vyrábějící skútry". Infront dal majiteli týmu Liberty dr. Mariu Bertucciovi jasně najevo, že pokud se neomluví, tak jeho tři piloti nedostanou od firmy Pirelli ani jednu pneumatiku. Jak jistě pozorní čtenáři našeho webu vědí, oficiální omluva obletěla celý mediální svět a ředitel SBK Paolo Ciabatti na toto téma odpověděl hodně vyhýbavě: "Tato kapitola je uzavřena, všechna nedorozumění se odstranila".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist