Těžký Aoyamův začátek

Až 13. místo v MS a pouhých 15 bodů: Začátek závodění Hiroshiho Aoyamy v superbikovém šampionátu je prozatím těžší, než kdo očekával. Bude snad Assen zlomovým bodem?

Po výborném závodě a špatném startovním místě na roštu (16. místo) dojel Hiro Aoyama na Phillip Islandu dvakrát v Top-10, ovšem po Austrálii následovala Imola, tedy okruh na kterém tento Japonec nikdy nejel a byly z toho výsledkově dvě nuly, když do závodů vyjížděl až z 23. místa.

V Assenu by ale mělo vše běžet podstatně lépe, vždyť zde v roce 2009 Aoyama vyhrál závod Grand Prix kubatury 250-tek před Héctorem Barberou a Marcem Simoncellim.

"Co se týká výsledků, tak zatím jeho závody nebyly moc dobré. Co se týká dosažených časů, tak Phillip Island nebyl vůbec špatný. Imola byla pro něho hodně těžká k naučení, neboť tento okruh má layout úplně jiný, než je Hiro zvyklý z okruhů MotoGP", říká na Japoncovu obranu týmový manažér Ronald ten Kate.
"Pokud bych byl v kvalifikaci lepší, tak určitě budu končit v závodech hodně vpředu. Nejsem stále ještě schopen plně využít potenciálu motocyklu. Superbikový motocykl je těžší a větší než ten, který jsem jezdil poslední dva roky v MotoGP. Má menší výkon a nastavit ho, není tak těžké. Problémem je charakteristika pneumatik Pirelli oproti Bridgestone, které jsme používali v MotoGP. Tento rozdíl gum je daleko větší než rozdíl v motocyklech. Mám problémy se svým jezdeckým stylem, přizpůsobit se superbikovému motocyklu. Jakmile ale budu mít na motocyklu dobrý pocit, tak budu tak rychlý, jak budu chtít", říká japonský jezdec, který je znám svým perfektním jezdeckým stylem a dodává: "Aprilia a BMW jsou jistě rychlejší v absolutním Top speedu, ale pokud se podaří Hondu dobře nastavit, tak je lépe ovladatelná. Samozřejmě, že je na mě kladen hodně vysoký tlak, neboť jsem přišel z nejvyššího patra, tedy z MotoGP".
Motocyklový expert Alex Hofmann vidí situaci ještě trochu jinak: "Hiroshi byl hvězda Grand Prix, ale pouze na dvoutaktních motocyklech. Zde vynikal skvělou technikou, který měl kontrolu nad motocyklem zcela ve svých zápěstích. V MotoGP závodil pouze dva roky, takže nemá skoro žádné zkušenosti se čtyřtakty. Jiní jezdci z MotoGP jako Biaggi, Checa či Melandri jezdili v královské kubatuře řadu let a mají za sebou neporovnatelně více závodů (Biaggi - 127, Checa - 194, Melandri - 131, naproti tomu Aoyama pouhých 29 - pozn. Bosso). Na superbikovém motocyklu je ale vše úplně jinak, a bylo dopředu jasné, že Hiroshi bude mít problémy s adaptací na tento motocykl. Je to úplně jiný svět, než na který je Aoyama z Grand Prix zvyklý: pneumatiky a rám jsou hodně neklidné! Hlavně pneumatiky Pirelli jsou úplně jiné než Bridgestone."
"Určitě je pro Aoyamu velkým handicapem i to, že startovní pole superbiků je hodně vyrovnané a jezdí se mnohem těsněji než v MotoGP. Navíc některé tratě v seriálu WSBK nejsou tak bezpečné jako v MotoGP a jelikož se startuje po čtyřech v jedné startovní řadě na roštu, tak je také méně místa. A jezdci v WSBK jedou po startu tak tvrdě, jak kdyby už neexistovala žádná jiná možnost. Pokud přijde někdo z britského šampionátu, tak to má určitě jednodušší", vysvětluje adaptační problémy Aoyamy bývalý jezdec MotoGP a současný testovací pilot superbikové Aprilie Alex Hofmann.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist