Testy WSBK - Phillip Island, 2. den
Text: Jiří Mikšík | Foto: Vladimír Rejda | Zveřejněno: 22.2.2011 | Zobrazeno: 4 997x
Superbikoví piloti pokračovali ve svém posledním měření sil před ostrým startem do sezóny, který je už tuto neděli. Včera kralovali na Phillip Islandu tři jezdci na italských motocyklech Ducati v pořadí Checa, Guintoli a Smrž! A jak to probíhalo dnes?
V odpolední části testování se už toho moc nezměnilo, jedinou výjimkou byl mistr světa Max Biaggi, který se posunul na 6. místo. V honbě za rychlými časy pak v samém závěru druhého dne havarovali oba dva tovární piloti Kawasaki, nejdříve Tom Sykes a hned po něm i Joan Lascorz. Daleko těžší pád měl ale britský jezdec Jonathan Rea, který po údajném technickém problému svého motocyklu Honda CBR 1000RR těžce havaroval, nejdříve byl transportován do Clinica Mobile, a později do místní nemocnice. Dle nejnovějších zpráv má Rea zlomené levé zápěstí. A netestoval dnes Leon Camier, který s teplotou 38 stupňů zůstal raději v hotelu v posteli.
Nejrychlejším pilotem druhého dne testování tedy zůstal Carlos Checa před jezdcem z českého týmu Effenbert Liberty Sylvainem Guintolim a Jonathanem Reou.
Druhý pilot stáje Effenbert Liberty, Čech Jakub Smrž, skončil na výborném čtvrtém místě, pátý pak Joan Lascorz a šestý byl klasifikován už zmiňovaný Max BIaggi. Sedmý Michel Fabrizio, osmý Marco Melandri, devátý Eugene Laverty a konečně Tom Sykes potom dokompletovali Top10 druhého dne. "Dvoudenní testy jsou u konce a rozhodně odcházíme s pozitivním výsledkem. Odvedli jsme spoustu práce, o čemž svědčí celkový počet odjetých kol a vyzkoušeli jsme hodně věcí na obou motorkách. Podmínky dnes odpoledne nebyly k zajíždění rychlých časů, nejprve po pádu Rey a oleji na trati a ani teplota asfaltu nebyla ideální. Takže jsme se spíše soustředili na různá nastavení elektroniky a podvozku. Rozhodně jsem velice spokojen, protože 4. místo při účasti všech bez použití měkké gumy a ride by wire je dobré znamení před nadcházejícím závodním víkendem. Stále máme na čem dělat, pořád si nejsem jist, na které variantě nastavení se mi pojede lépe a pořád nemám v některých věcech ten pocit na motorce, který bych potřeboval, ale jsme na dobré cestě." , okomentoval na webových stránkách svého týmu Effenbert Liberty závěrečné testy Jakub Smrž.
02- Sylvain Guintoli – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 0.618
03- Jonathan Rea – Castrol Honda – Honda CBR 1000RR – + 0.628
04- Jakub Smrž – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 1.076
05- Joan Lascorz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 1.288
06- Max Biaggi – Aprilia Alitalia Racing – Aprilia RSV4 Factory – + 1.292
07- Michel Fabrizio – Team Suzuki Alstare – Suzuki GSX-R 1000 – + 1.535
08- Marco Melandri – Yamaha World Superbike Team – Yamaha YZF R1 – + 1.544
09- Eugene Laverty – Yamaha World Superbike Team – Yamaha YZF R1 – + 1.559
10- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 1.694
11- Noriyuki Haga – Pata Racing Team Aprilia – Aprilia RSV4 Factory – + 1.721
12- Josh Waters – Yoshimura Suzuki Racing Team – Suzuki GSX-R 1000 – + 1.816
13- Ruben Xaus – Castrol Honda – Honda CBR 1000RR – + 1.827
14- Leon Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 1.835
15- James Toseland – BMW Motorrad Italia – BMW S1000RR – + 2.302
16- Troy Corser – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 2.416
17- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia – BMW S1000RR – + 2.655
18- Bryan Staring – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 2.820
19- Akira Yanagawa – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 2.854
20- Maxime Berger – Supersonic Racing Team – Ducati 1198 – + 2.907
21- Roberto Rolfo – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 2.936
22- Mark Aitchison – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 3.143
Nejrychlejším pilotem první části testu druhého dne byl opět Carlos Checa, který druhému v pořadí Sylvainu Guintolimu ujel o 0,618 sekundy. O skvělé formě Checy svědčí skutečnost, že byl svým zajetým časem 1’30.578 minuty o 0,472 sekundy rychlejší než dosavadní rekord okruhu Regise Laconiho ze Superpole roku 2009.Třetím byl dnes ráno v Austrálii Jonathan Rea (+0,628), na místě čtvrtém skončil náš Jakub Smrž (+1.076), pátý pak Joan Lascorz (+1,288) a šestý byl klasifikován Michel Fabrizio (+1.535). Následovali Marco Melandri (+1.544) jako sedmý, Eugene Laverty (+1,559) na místě osmém a Top10 dokompletovali devátý Tom Sykes (+1,694) a desátý Nori Haga (+1,721).Smutným hrdinou na okruhu Phillip Island byl Brit Leon Haslam s BMW, který během této části testu havaroval 2x.
02- Sylvain Guintoli – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 0.618
04- Jonathan Rea – Castrol Honda – Honda CBR 1000RR – + 0.628
04- Jakub Smrž – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 1.076
05- Joan Lascorz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 1.288
06- Michel Fabrizio – Team Suzuki Alstare – Suzuki GSX-R 1000 – + 1.535
07- Marco Melandri – Yamaha World Superbike Team – Yamaha YZF R1 – + 1.544
08- Eugene Laverty – Yamaha World Superbike Team – Yamaha YZF R1 – + 1.559
09- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 1.694
10- Noriyuki Haga – Pata Racing Team Aprilia – Aprilia RSV4 Factory – + 1.721
11- Max Biaggi – Aprilia Alitalia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 1.809
12- Josh Waters – Yoshimura Suzuki Racing Team – Suzuki GSX-R 1000 – + 1.816
13- Ruben Xaus – Castrol Honda – Honda CBR 1000RR – + 1.827
14- Leon Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 1.961
15- Troy Corser – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 2.416
16- James Toseland – BMW Motorrad Italia – BMW S1000RR – + 2.452
17- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia – BMW S1000RR – + 2.655
18- Maxime Berger – Supersonic Racing Team – Ducati 1198 – + 2.935
19- Roberto Rolfo – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 2.936
20- Bryan Staring – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 3.099
21- Mark Aitchison – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 3.143
22- Akira Yanagawa – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 3.193
Nejrychlejším pilotem druhého dne testování tedy zůstal Carlos Checa před jezdcem z českého týmu Effenbert Liberty Sylvainem Guintolim a Jonathanem Reou.
Druhý pilot stáje Effenbert Liberty, Čech Jakub Smrž, skončil na výborném čtvrtém místě, pátý pak Joan Lascorz a šestý byl klasifikován už zmiňovaný Max BIaggi. Sedmý Michel Fabrizio, osmý Marco Melandri, devátý Eugene Laverty a konečně Tom Sykes potom dokompletovali Top10 druhého dne. "Dvoudenní testy jsou u konce a rozhodně odcházíme s pozitivním výsledkem. Odvedli jsme spoustu práce, o čemž svědčí celkový počet odjetých kol a vyzkoušeli jsme hodně věcí na obou motorkách. Podmínky dnes odpoledne nebyly k zajíždění rychlých časů, nejprve po pádu Rey a oleji na trati a ani teplota asfaltu nebyla ideální. Takže jsme se spíše soustředili na různá nastavení elektroniky a podvozku. Rozhodně jsem velice spokojen, protože 4. místo při účasti všech bez použití měkké gumy a ride by wire je dobré znamení před nadcházejícím závodním víkendem. Stále máme na čem dělat, pořád si nejsem jist, na které variantě nastavení se mi pojede lépe a pořád nemám v některých věcech ten pocit na motorce, který bych potřeboval, ale jsme na dobré cestě." , okomentoval na webových stránkách svého týmu Effenbert Liberty závěrečné testy Jakub Smrž.
WSBK Phillip Island - 2. den, FP3+FP4
01- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – 1’30.57802- Sylvain Guintoli – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 0.618
03- Jonathan Rea – Castrol Honda – Honda CBR 1000RR – + 0.628
04- Jakub Smrž – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 1.076
05- Joan Lascorz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 1.288
06- Max Biaggi – Aprilia Alitalia Racing – Aprilia RSV4 Factory – + 1.292
07- Michel Fabrizio – Team Suzuki Alstare – Suzuki GSX-R 1000 – + 1.535
08- Marco Melandri – Yamaha World Superbike Team – Yamaha YZF R1 – + 1.544
09- Eugene Laverty – Yamaha World Superbike Team – Yamaha YZF R1 – + 1.559
10- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 1.694
11- Noriyuki Haga – Pata Racing Team Aprilia – Aprilia RSV4 Factory – + 1.721
12- Josh Waters – Yoshimura Suzuki Racing Team – Suzuki GSX-R 1000 – + 1.816
13- Ruben Xaus – Castrol Honda – Honda CBR 1000RR – + 1.827
14- Leon Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 1.835
15- James Toseland – BMW Motorrad Italia – BMW S1000RR – + 2.302
16- Troy Corser – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 2.416
17- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia – BMW S1000RR – + 2.655
18- Bryan Staring – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 2.820
19- Akira Yanagawa – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 2.854
20- Maxime Berger – Supersonic Racing Team – Ducati 1198 – + 2.907
21- Roberto Rolfo – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 2.936
22- Mark Aitchison – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 3.143
Nejrychlejším pilotem první části testu druhého dne byl opět Carlos Checa, který druhému v pořadí Sylvainu Guintolimu ujel o 0,618 sekundy. O skvělé formě Checy svědčí skutečnost, že byl svým zajetým časem 1’30.578 minuty o 0,472 sekundy rychlejší než dosavadní rekord okruhu Regise Laconiho ze Superpole roku 2009.Třetím byl dnes ráno v Austrálii Jonathan Rea (+0,628), na místě čtvrtém skončil náš Jakub Smrž (+1.076), pátý pak Joan Lascorz (+1,288) a šestý byl klasifikován Michel Fabrizio (+1.535). Následovali Marco Melandri (+1.544) jako sedmý, Eugene Laverty (+1,559) na místě osmém a Top10 dokompletovali devátý Tom Sykes (+1,694) a desátý Nori Haga (+1,721).Smutným hrdinou na okruhu Phillip Island byl Brit Leon Haslam s BMW, který během této části testu havaroval 2x.
WSBK Phillip Island - 2. den, FP3
01- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – 1’30.57802- Sylvain Guintoli – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 0.618
04- Jonathan Rea – Castrol Honda – Honda CBR 1000RR – + 0.628
04- Jakub Smrž – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 1.076
05- Joan Lascorz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 1.288
06- Michel Fabrizio – Team Suzuki Alstare – Suzuki GSX-R 1000 – + 1.535
07- Marco Melandri – Yamaha World Superbike Team – Yamaha YZF R1 – + 1.544
08- Eugene Laverty – Yamaha World Superbike Team – Yamaha YZF R1 – + 1.559
09- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 1.694
10- Noriyuki Haga – Pata Racing Team Aprilia – Aprilia RSV4 Factory – + 1.721
11- Max Biaggi – Aprilia Alitalia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 1.809
12- Josh Waters – Yoshimura Suzuki Racing Team – Suzuki GSX-R 1000 – + 1.816
13- Ruben Xaus – Castrol Honda – Honda CBR 1000RR – + 1.827
14- Leon Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 1.961
15- Troy Corser – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 2.416
16- James Toseland – BMW Motorrad Italia – BMW S1000RR – + 2.452
17- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia – BMW S1000RR – + 2.655
18- Maxime Berger – Supersonic Racing Team – Ducati 1198 – + 2.935
19- Roberto Rolfo – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 2.936
20- Bryan Staring – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 3.099
21- Mark Aitchison – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 3.143
22- Akira Yanagawa – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 3.193
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?