Suzuki pomalejší než Ducati

Jako několikanásobný vítěz šampionátu AMA-Superbike a vítěz 8 hodinovky v Suzuce si získala japonská ladičská firma Yoshimura velmi dobré jméno ve svém oboru, ovšem první výsledky z Phillip Islandu to vůbec nepotvrzují, ba naopak!

Podíváme-li se na maximální Top-speedy v australské kvalifikaci tak zjistíme, že bezkonkurenční Aprilia v sedlech s Biaggim a Lavertym dosahovala až 323,7 resp. 322,7 km/h. Následovaly motocykly BMW Haslama a Melandriho s 320,8 km/h. Pomineme-li satelitní Kawasaki týmu Pedercini, stockový motor BMW Johnsona či Hondu De Rosy, které byly na úplně opačném pólu tabulky, tak se nejrychlejší Ducati dostali na maximálně na 313,4 (Berger), 312,5 (Smrž a Zanetti), ovšem Suzuki se musela spokojit s 310,7 (Brookes) nebo dokonce s 308,9 (Camier), což zrovna o nějakém Top-progresu u Yoshimury nesvědčí.

Ostatně ani nedávná historie Yoshimury ve světových šampionátech superbiků nebyla příliš úspěšná. Premiéra s vlastním motocyklem v Monze 2010 byla doslova katastrofou, motocykl Yoshimura-Suzuki byl nejen pomalý, ale i hodně náchylný různým defektům a navíc japonský jezdec Daisaku Sakai nebyl absolutně na úrovni závodění ve světovém šampionátu.  
O rok později to už bylo o něco lepší a australský pilot Joshua Watters si dojel na Phillip Islandu a na Milleru dokonce pro body.

Bohužel se v Japonsku nenašel na rok 2012 žádný sponzor, který by financoval jejich závodění v MS, a tak vzniklo spojenectví Crescent Fixi a Yoshimura. Počáteční euforii Angličanů vystřídala hned v prvním závodě tvrdá realita. Motorům "powered by Yoshimura" chybí stejně jako dříve výkon a dokonce Leon Camier se nebyl schopen udržet v háku motocyklu Ducati, který je navíc o 6 kg těžší. Pro Suzuki je to doslova ostuda, ještě před několika roky byl totiž motocykl GSX-R 1000 nejrychlejším v celém startovním poli.
Nejhorší ale bylo, když Biaggi proletěl ve druhé jízdě z posledního místa celým startovním polem a Camier (25 let) tak na vlastní oči uviděl, jak doslova podřadná je jeho Suzuki vůči Aprilii: "Ještě v zatáčkách jsem byl schopen Biaggiho následovat, ovšem na dlouhé rovince ode mě doslova odlétl. Nechtěl jsem vůbec věřit tomu, jak daleko jsme s naším výkonem motoru vzdáleni těm nejlepším. Pro další závod v Imole potřebujeme rozhodně větší výkon", byl v hodně tvrdou realitu postaven britský jezdec týmu Suzuki Fixi Crescent a loňský Biaggiho týmový kolega, který tedy zná tovární motocykl Aprilie velmi dobře a může tak letošní Suzuki s ním srovnávat. 
Na straně druhé, tedy s výjimkou speciálních motorů od firmy Yoshimura, je ale Camier s motocyklem Suzuki velmi spokojen: "Suzuki se chová přesně tak, jak chci. Mám doslova rád její šasí. Při změně směru mám skvělý pocit, mohu chodit i hodně pozdě na brzdy".

K zamyšlení: Pro závod samotný dostal tým jeden jediný motor s více powerem a lepší charakteristikou výkonu, přesto na rovinkách ztrácel Camier dle získaných dat 0,2 až 0,4 sekundy: "Yoshimura pracuje v Japonsku nepřetržitě. Ovšem náš projekt je ještě hodně mladý. Yoshimura má sice hodně vědomostí, ovšem z MS žádné zkušenosti a AMA nebo Osmihodinovka v Suzuce je úplně něco jiného. Oni ale chtějí úspěchy", bere v ochranu nového partnera týmu Crescent Suzuki týmový manažér Jack Valentine.

Faktem je, že: Yoshimura doposud dodala týmu celkem šest motorů, rychlý ale není ani jeden...!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist