Rozhovor s Matějem Smržem

Loni touto dobou měl Matěj ještě poměrně hodně času na přípravu, letos tomu tak díky nové „misi“ v Supersportech není a dny do prvního závodu v nové éře Matějovy kariéry se neúprosně krátí.

Rozhovor s Matějem Smržem

Jaké jsou první pocity z jízdy na supersportu a jak se Mates na vše připravuje nám snad přiblíží tento rozhovor.

Ahoj Matěji. Zdá se mi to, nebo je pro Tebe letos všechno ještě hektičtější než loni? Jak moc je tvůj přestup organizačně náročný?

Organizačně náročný přestup zdaleka není tak, jak je organizačně náročné pro něj sehnat dostatek finančního krytí. V tomto ohledu se ale opět dobře postaral můj otec spolu s Jaromírem Havránkem a dalšími partnery. Zjednodušeně řečeno jsem si vyměnil místo s Maďarem Balazcem a vše se řekněme započetlo, proto tedy můžu startovat ve třídě mistrovství světa Supersportů. Bez činnosti těchto lidí jsem si skoro jistý, že by po mě neštěkl ani pes…

Už máš za sebou nějaké testovací kilometry, jak moc je jízda na supersportu odlišná od superstockového litru?

Je to jiné, protože motocykl s níšším objemem pochopitelně nedisponuje takovým výkonem jako jakýkoliv litr, je nutné se tedy soustředit na čistotu průjezdů zatáčkami a vyvarovat se chybám, které pak stojí více času než u litru, kde se to často dá spravit pouhým přidáním plynu.

Schází Ti výkon litru? Dá se s tím jezdit bokem, jak jsme u Tebe zvyklí? ;)

Ano, výkon mi chybí, když bych nechtěl naštvat lidi kolem sebe, co pro mě tvrdě makají, tak řeknu na plnou hubu, že mě to moc nebaví..., myslím tedy oproti litrové motorce. Všichni ale snad doufáme, že SSP je pouze přestupná stanice. Bokem se dá jezdit se vším, na to nepotřebuješ výkon ale rychlost.

Při testech se objevily nějaké potíže s motorkou, je to už vyřešené a máš obě motorky připravené na sezónu?

Jestli mám obě připravené v tuto chvíli jisté není. Mám k dispozici dvě motorky, jednu tak trochu Superstock 600 a druhou opravdu Supersport 600. Zatím jsem na té lepší jel pouze jeden poslední trénink v Portimau a jestli na ní ještě pojedu nevím. Na první dva závody jí ale do přepravních beden nedávali.

Jak se Ti po tolika letech „doma“ v MS Racingu pracuje s novým týmem a jak zvládají mechanici přechod z relativně jednoduššího štoku na sport?

Pracuje se mi prakticky stejně dobře, protože mi byl od táty přidělen tým lidí, se kterým jsem pracoval také v MS Racingu na STK1000. Spolu s tátou tvoříme tedy takový pětičlenný tým v týmu.

Pawel Szkopek má ze supersportů již poměrně dost zkušeností. Dokáže Ti s něčím pomoct? Sedí Ti jako týmový parťák?

Popravdě spolu jezdecké záležitosti moc neřešíme. Zatím ho jako parťáka moc nevnímám, ale určitě je to pohodový kluk a vůbec si nijak nevadíme.

Co sis řekl jako první, když jsi vyjel mezi ty šílence ze sportů v Portimau? :)

Vůbec nic, nic nového. Soustředil jsem se hlavně na sebe. V každé třídě je mnoho podobných typů jezdců a za ty léta jsem se dokázal oprostit od okolí a soustředím se hlavně na sebe.

Jak Tě znám, tak s výsledkem testů v Portimau nebudeš spokojený, přestože i tak brzo po přestupu a s neposlouchající technikou se objevilo pár skvělých výsledků. Co by podle Tebe ještě stálo za to dopilovat a jak dlouhou cestu před sebou ještě
s týmem máš?


Spokojený nejsem, to máš pravdu. Dokud nevyhráváš, tak můžeš chtít vždycky víc. Zatím ale vím, že jsem v začátku a je třeba stát nohama na zemi. Teď vyrážíme na první dva závody, kde se trochu víc rozkoukám a zjistím, jak na tom vlastně jsem.

Sezóna začne okruzích které neznáš. Líbí se Ti Phillip Island? Trénoval jsi ho někde na Playstationu? :)

Líbí se mi, ale jezdecká zkušenost nulová … Musíš se mě zeptat až přijedu po závodě, to ti řeknu víc. V zásadě nemám problém s žádnou tratí, jen některá tě baví víc a některá míň. Pro mě je důležitá bezpečnost, hlavou kolem zdi bych už dneska jezdit nechtěl.

Jak to vidíš letos s bráchou? Na jakých pozicích bys ho rád viděl a budete si schopní navzájem nějak pomáhat?

Chci aby jezdil pravidelně v TOP TEN a občas musí dojet na bedně, jinak si myslím, že to není dobré. Už je tam přeci jen třetím rokem a kromě Ducati Xerox víc, co se týká technického zázemí chtít nemůže. Přeji mu, ať se mu v závodění daří, to je jasný, komu bych to přeci měl přát víc …

Díky za rozhovor a přeji mnoho úspěchů.

TZ zpracoval: Josef Valihrach
www.fansof96.cz



Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist