První oficiální test Toselanda a Badoviniho
Text: Jiří Mikšík | Foto: BMW Motorrad Motorsport | Zveřejněno: 11.12.2010 | Zobrazeno: 2 766x
Satelitní tým BMW Italia s jezdci Toselandem a Badovinim chtěl testovat dva dny na okruhu v Portimao. Ovšem počasí zasáhlo a tak se test musel zkrátit.
Minulý týden absolvoval v portugalském Portimau dvojnásobný ex-mistr světa James Toseland své první okruhy na motocyklu BMW testovacího týmu bavorské továrny.
Nyní se tam jeho tým BMW Italia opět vrátil, a byl naplánován dvoudenní test, ovšem už s novým motocyklem BMW S 1000 RR vývojové řady 2011. Oba dva jezdci James Toseland a Ayrton Badovini se testu ani nemohli dočkat, když zasáhlo počasí. Prudká bouřka způsobila sesuv půdy a trať byla kvůli blátu ve čtvrtek dopoledne úplně nesjízdná. Test se tak musel posunout a pochopitelně zkrátit.
"Celkový "packet" je opravdu velmi dobrý. Motor má hodně poweru a další jeho silnou stránkou je skutečnost, že podvozek se skvěle chová i při rychlým změnách směru. Všechno je vypracováno až do detailu, ovšem neočekával jsem ani nic jiného. S několika chlapci jsem už pracoval v sezonách 2004 a 2005 u Ducati", zhodnotil testy britský jezdec James Toseland a jeho týmový italský kolega Ayrton Badovini byl především nadšen profesionalitou celého týmu.
Další test je naplánován na konec ledna a těch by se měl zúčastnit i 23-letý Ital Lorenzo Zanetti, který se bude pokušet obhájit pro tento tým Badoviniho vítězství v FIM Superstock 1000 Cup.
K celkem zajímavému tématu, tedy dle některých názorů zbytečně velký počet testů superbikových motocyklů, se vyjádřil technický ředitel BMW Rainer Blümel: "Není možné přesně určit u superbikových motocyklů, kdy se smí a kdy nesmí testovat. Nějaký zákaz testování jako u MotoGP je těžko realizovatelný, neboť to totiž není možné kontrolovat. Naše motorky jsou přece přestavěné sériové motocykly a v praxi by to znamenalo, že by tým jen nechal přimontovat na svůj superbikový závodní motocykl světlo..."
Nyní se tam jeho tým BMW Italia opět vrátil, a byl naplánován dvoudenní test, ovšem už s novým motocyklem BMW S 1000 RR vývojové řady 2011. Oba dva jezdci James Toseland a Ayrton Badovini se testu ani nemohli dočkat, když zasáhlo počasí. Prudká bouřka způsobila sesuv půdy a trať byla kvůli blátu ve čtvrtek dopoledne úplně nesjízdná. Test se tak musel posunout a pochopitelně zkrátit.
"Celkový "packet" je opravdu velmi dobrý. Motor má hodně poweru a další jeho silnou stránkou je skutečnost, že podvozek se skvěle chová i při rychlým změnách směru. Všechno je vypracováno až do detailu, ovšem neočekával jsem ani nic jiného. S několika chlapci jsem už pracoval v sezonách 2004 a 2005 u Ducati", zhodnotil testy britský jezdec James Toseland a jeho týmový italský kolega Ayrton Badovini byl především nadšen profesionalitou celého týmu.
Další test je naplánován na konec ledna a těch by se měl zúčastnit i 23-letý Ital Lorenzo Zanetti, který se bude pokušet obhájit pro tento tým Badoviniho vítězství v FIM Superstock 1000 Cup.
K celkem zajímavému tématu, tedy dle některých názorů zbytečně velký počet testů superbikových motocyklů, se vyjádřil technický ředitel BMW Rainer Blümel: "Není možné přesně určit u superbikových motocyklů, kdy se smí a kdy nesmí testovat. Nějaký zákaz testování jako u MotoGP je těžko realizovatelný, neboť to totiž není možné kontrolovat. Naše motorky jsou přece přestavěné sériové motocykly a v praxi by to znamenalo, že by tým jen nechal přimontovat na svůj superbikový závodní motocykl světlo..."
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?