Předposlední den testů WSBK a MotoGP na jihu Španělska

Na jihošpanělském okruhu v Jerezu také ve čtvrtek testovali jezdci šampionátů mistrovství světa superbikových a prototypových motocyklů. Po jednodenní přestávce se na dráhu vrátili jezdci Kawasaki Jonathan Rea a Tom Sykes, jejichž časy byly v kategorii SBK nejrychlejší. V třídě MotoGP jako jediní opět uvedli časy pouze jezdci Repsol Hondy Marc Márquez a Dani Pedrosa. Předčasně test ukončil Alex Lowes, který si ve středu vykloubil rameno. Ve čtvrtek netestoval ani Michael VD Mark, jenž trpěl bolestmi pravého ramene. V závěru čtvrtečních jízd havaroval Eugene Laverty, který si zlomil zápěstí. Pátek je posledním dnem privátních zkoušek týmů WSBK a MotoGP.

Tým Kawasaki WSBK měl ve středu volno, protože jejich technici dávali dohromady informace z pondělních a úterních testovacích jízd. Na nových strojích Ninja ZX-10R připravili změny a ty tovární jezdci Kawasaki Racing ve čtvrtek znovu testovali. Tom Sykes zajel celkem devadesát kol a maximum dne 1'40,316 sekundy nastavil v šestasedmdesátém kole. Úřadující šampion Jonathan Rea byl jen o deset tisícin pomalejší, když svůj nejrychlejší čas 1'40,326 sekundy nastavil v předposledním kole.

Posledním jezdcem, který se dostal s časem na kolo pod minutu a jednačtyřicet sekund je třetí Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team). Britský závodník ztratil na nejlepší čas přes půl sekundy a jeho maximum na kolo je na hodnotě 1'40,867 sekundy. Davide Giugliano (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) pokračuje v návratu do sedla motocyklu po dlouhé přestávce vynucené zlomeninou obratle z července letošního roku a s časem 1'41,047 sekundy byl šestý nejrychlejší. Španěl Xavi Fores (Barni Racing) byl třetím jezdcem na superbikové Ducati a s časem 1'41,040 sekundy pátý nejrychlejší.

V sedle Hondy CBR1000RR SP testoval ve čtvrtek jako jediný Nicky Hayden (Honda Racing). Američan byl ve středu nejrychlejší s časem 1'41,512 sekundy, čtvrtek v jeho případě představoval zlepšení na 1'41,004 sekundy. Hayden na nejlepší čas dne ztratil necelých sedm desetin. Američanův týmový kolega Michael van der Mark (Honda Racing) ve čtvrtek netestoval, protože měl bolesti v pravém rameni a z Jerezu odjel pryč s tím, že v pátek navštíví v Belgii specialistu na tento typ zdravotních problémů. Další Honda na dráze patřila Patricku Jacobsenovi (Honda Racing), který se připravuje na sezonu v mistrovství světa FIM Supersport. Američan nastavil své maximum na 1'43,521 sekundy. Nejlepší čas Kenana Sofuogla byl v úterý na hodnotě 1'43,009 sekundy

Sedmý čas 1'41,766 sekundy má na kontě Leon Camier (MV Agusta Reparto Corse), který pokračuje v testování nové palivové nádrže. Ve čtvrtek testoval také tým Pata Crescent Yamaha, ale jen s jediným jezdcem Sylvainem Guintolim, protože Alex Lowes si pádem ve středu odpoledne vykloubil rameno a testování pro něho předčasně skončilo. Časy v případě Francouze Guintoliho během dne nebyly dostupné.

Test WSBK – Jerez, Španělsko
Čtvrtek, 26.listopadu 2015

1 - Tom SYKES - SBK - Kawasaki ZX-10R - 1’40.316 - 90 kol
2 - Jonathan REA - SBK - Kawasaki ZX-10R - 1’40.326 - 77 kol
3 - Chaz DAVIES - SBK - Ducati Panigale R - 1’40.867 - 61 kol
4 - Nicky HAYDEN - SBK - Honda CBR1000RR SP - 1’41.004 - 85 kol
5 - Xavi FORES - SBK - Ducati Panigale R - 1’41.040 - 46 kol
6 - Davide GIUGLIANO - SBK - Ducati Panigale R - 1’41.047 - 51 kol
7 - Leon CAMIER - SBK - MV Agusta F4 RR - 1’41.766 - 63 kol
8 - Patrick JACOBSEN - SSP - Honda CBR600 RR - 1’43.521 - 56 kol

V testech pokračovaly také MotoGP týmy z prostředí seriálu Grand Prix. Jediní, kdo zveřejnili ve čtvrtek odpoledne své časy byla znovu Repsol Honda. V případě Marca Márqueze je maximum na 1'39,57, Dani Pedrosa zajel nejlépe na 1'40,10 sekundy. Oba jezdci testovali novou specifikaci motoru a elektroniky pro sezonu 2016.

Testovali také jezdci Aprilie Stefan Bradl, Álvaro Bautista (oba - Aprilia Racing Team Gresini) a zkušební jezdec Mike Di Meglio, který havaroval ale bez následků. Tým italského výrobce pracoval stejně jako ostatní na adaptaci novým podmínkám což jsou pneumatiky Michelin a jednotná elektronika. Zatím mají k dispozici letošní prototyp RS-GP 2015 a nový stroj pro nadcházející sezonu by měl být k dispozici pro první oficiální test roku 2016 v Sepangu.

Z jezdců Ducati testoval Loris Baz a Hector Barbera (Avintia Racing) a Scott Redding a Danilo Petrucci (Octo Pramac Racing). S testovacím týmem Ducati pracoval Michele Pirro, protože oba tovární jezdci Andrea Dovizioso a Andrea Iannone mají na okruh dorazit až na páteční, závěrečný den. Michele Pirro měl ve čtvrtek hodně horkou chvilku, když havaroval ve třinácté zatáčce a na nějakou chvíli testování zastavily červené vlajky. Ital ale z místa nehody odešel po svých.

Tolik štěstí už neměl Eugene Laverty (Power Electronics Aspar), jenž také testuje Desmosedici a po pádu v sedmé zatáčce si zlomil levé zápěstí, vyhodil rameno a silně se udeřil do hlavy. Večer Ir absolvoval vyšetření mozku v místní nemocnici a v pátek zamíří do Barcelony, kde podstoupí operaci zápěstí. V testování tak bude v pátek pokračovat Yonny Hernandez, druhý jezdec Aspar týmu, který dle týmu ve čtvrtek zaznamenal další zlepšení, ale časy nejsou k dispozici.

Pátek 27.listopadu 2015 je posledním dnem privátních zkoušek v Jerezu.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist