Pojede Ducati v roce 2011 vůbec mistrovství světa superbiků?
Text: Jiří Mikšík | Foto: Ducati Corse | Zveřejněno: 5.8.2010 | Zobrazeno: 4 370x
Stejně jako Ferrari a formule "1", tak spolu souvisí Ducati a WSBK. Ale jak ještě dlouho? Továrna z Bologne totiž uvažuje o vystoupení ze šampionátu superbiků na rok 2011!
Ve startovním poli jede letos celkem těchto 6 jezdců s motocykly Ducati, když sedmý z nich - Čech Jakub Smrž - vyměnil loňský model Ducati za testovací motorku Aprilii.
V příštím roce by zřejmě jezdili na letošních modelech Ducati i nadále poslední dva na našich snímcích, tedy Luca Scassa a Lorenzo Lanzi, zatímco tým Althea (jezdci Carlos Checa a Shane Byrne) by se musel poohlédnout po jiné značce motocyklů - ovšem které? - a současní tovární jezdci Nori Haga a Michel Fabrizio by zřejmě ukončili svou kariéru (ten první), nebo přestoupili jinam (ten druhý).
"Nejraději bychom zůstali u Ducati, ale doposud není nic podepsaného", říká na toto téma týmový šéf Althea Ducati Gensio Bevilacqua.
Je tedy situace opravdu tak kritická? Nad účastí Ducati v roce 2011 visí totiž pověstný Damoklův meč! "Momentálně nemohu říci, zda Ducati pojede nadále MS či ze seriálu vystoupí", říká týmový šéf továrního týmu Ernesto Marinelli.
Jedním z důvodů je současná převaha Aprilie a BMW a to především po finanční stránce, což Ducati - zyvklá vyhrávat - není schopna nikdy dohnat. Jako jediná továrna ze všech jede totiž Ducati oba dva světové seriály na tovární úrovni, tedy jak MotoGP tak i WSBK. Zatímco Aprilia a BMW se soustředily pouze na superbiky, tak japonské továrny - s výjimkou Kawasaki - pouze na MotoGP a v superbicích jsou zastoupeny pouze silnými privátními týmy jako jsou Alstare Suzuki, Ten Kate Honda či Sterilgarda Yamaha.
"Děláme si starosti kvůli technickému reglementu a jak ho někteří dokáží využít ve svůj prospěch. Samozřejmě, že chceme jezdit závody, ale jen pokud jsou pro všechny úplně stejné a férové podmínky", říká jasně Ernesto Marinelli a podotýká mimo jiné: "Pokud je některý motocykl na rovinkách rychlejší o 15 km/h, tak je někde něco v zásadě špatné a nemá to nic společného s motocykly podobným těm sériovým".
"Poslední roky to byly férové závody, nyní máme pocit, že už tomu tak není. S ostatními továrnami se snažíme, aby se náklady na závodění snížily, ale nový přijatý reglement na rok 2011 tomu nenapovídá. Pokud se tedy budou náklady i nadále zvyšovat, tak je to hodně špatné", komentuje celou situaci šéf závodního týmu Ducati Corse a nepřímo tak naznačuje, že Ducati z toho všeho vyvodí logické závěry: "Továrny, které mají ve svém rozpočtu pro tento šampionát obrovské peníze (např. BMW 15 milionů Euro ročně), chtějí je také pochopitelně využít. Ostatní továrny tyto peněžní možnosti nemají a ani to nechtějí".
Závěrem si je nutno připomenout ještě jednu skutečnost: Ducati nemá na rok 2011 připraven žádný nový model, ten se chystá až na rok 2012 a musela by tedy jet se stávajícími modely motocyklů, které ale už mají svou konkurence schopnou životnost za sebou!
Ve startovním poli jede letos celkem těchto 6 jezdců s motocykly Ducati, když sedmý z nich - Čech Jakub Smrž - vyměnil loňský model Ducati za testovací motorku Aprilii.
V příštím roce by zřejmě jezdili na letošních modelech Ducati i nadále poslední dva na našich snímcích, tedy Luca Scassa a Lorenzo Lanzi, zatímco tým Althea (jezdci Carlos Checa a Shane Byrne) by se musel poohlédnout po jiné značce motocyklů - ovšem které? - a současní tovární jezdci Nori Haga a Michel Fabrizio by zřejmě ukončili svou kariéru (ten první), nebo přestoupili jinam (ten druhý).
"Nejraději bychom zůstali u Ducati, ale doposud není nic podepsaného", říká na toto téma týmový šéf Althea Ducati Gensio Bevilacqua.
Je tedy situace opravdu tak kritická? Nad účastí Ducati v roce 2011 visí totiž pověstný Damoklův meč! "Momentálně nemohu říci, zda Ducati pojede nadále MS či ze seriálu vystoupí", říká týmový šéf továrního týmu Ernesto Marinelli.
Jedním z důvodů je současná převaha Aprilie a BMW a to především po finanční stránce, což Ducati - zyvklá vyhrávat - není schopna nikdy dohnat. Jako jediná továrna ze všech jede totiž Ducati oba dva světové seriály na tovární úrovni, tedy jak MotoGP tak i WSBK. Zatímco Aprilia a BMW se soustředily pouze na superbiky, tak japonské továrny - s výjimkou Kawasaki - pouze na MotoGP a v superbicích jsou zastoupeny pouze silnými privátními týmy jako jsou Alstare Suzuki, Ten Kate Honda či Sterilgarda Yamaha.
"Děláme si starosti kvůli technickému reglementu a jak ho někteří dokáží využít ve svůj prospěch. Samozřejmě, že chceme jezdit závody, ale jen pokud jsou pro všechny úplně stejné a férové podmínky", říká jasně Ernesto Marinelli a podotýká mimo jiné: "Pokud je některý motocykl na rovinkách rychlejší o 15 km/h, tak je někde něco v zásadě špatné a nemá to nic společného s motocykly podobným těm sériovým".
"Poslední roky to byly férové závody, nyní máme pocit, že už tomu tak není. S ostatními továrnami se snažíme, aby se náklady na závodění snížily, ale nový přijatý reglement na rok 2011 tomu nenapovídá. Pokud se tedy budou náklady i nadále zvyšovat, tak je to hodně špatné", komentuje celou situaci šéf závodního týmu Ducati Corse a nepřímo tak naznačuje, že Ducati z toho všeho vyvodí logické závěry: "Továrny, které mají ve svém rozpočtu pro tento šampionát obrovské peníze (např. BMW 15 milionů Euro ročně), chtějí je také pochopitelně využít. Ostatní továrny tyto peněžní možnosti nemají a ani to nechtějí".
Závěrem si je nutno připomenout ještě jednu skutečnost: Ducati nemá na rok 2011 připraven žádný nový model, ten se chystá až na rok 2012 a musela by tedy jet se stávajícími modely motocyklů, které ale už mají svou konkurence schopnou životnost za sebou!
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?