Pátý podnik MS Superbike – Imola

Už tento víkend ožije Imola závody superbikových motorek, které vyrazí na trať slavného okruhu Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari. Do Itálie míří jezdci motocyklových šampionátů World SBK, World SSP, World SSP300 a Superstock 1000. Pravidelným jezdcem královské superbikové kubatury je Ondřej ježek, který závodí s Kawasaki v barvách stáje Grillini Racing. Lídrem šampionátu superbiků je Jonathan Rea, v supersportech je první Lucas Mahias, v nové sérii třístovek vede tabulku Scott Deroue a v evropském seriálu litrových superstocků vede Ital Michael Ruben Rinaldi. Pátek je dnem dvou volných tréninků, sobota patří bitvě o pozice na startu a prvnímu klání WorldSBK, neděle je dnem závodů všech čtyř sérií.

Kapitoly článku

Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari di Imola

Závodní okruh Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari di Imola je součástí italské provincie Bologna. Okruh nese jméno po zakladateli slavné automobilky Enza Ferrariho a jeho syna Dina a v kalendáři superbikového šampionátu je od roku 2001. Jen dvakrát v Imole superbiky nezávodily a to v letech 2007 a 2008. Celý areál je zasazen do krásného prostředí a pro fanoušky je to maximálně zajímavá podívaná. Navíc v superbikovém šampionátu jsou výrobci z Itálie, domácí jezdci a týmy, takže pro Italy domácí podnik se vším všudy.

Dráha závodního okruhu má celkem 4936 metrů, cílová rovinka měří 358 metrů a jezdci v jednom kole projedou celkem 22 zatáčkami – 13 levými a 9 pravými.

World SBK – rekordy:

Rekord okruhu – 1'46,707 – Tom Sykes (2015)
Nejrychlejší kolo – 1'46,289 – Jonathan Rea (2014)

World SSP – rekordy:

Rekord okruhu – 1'51,101 – Jules Cluzel (2015)
Nejrychlejší kolo – 1'50,856 – Jules Cluzel (2015)

MS Superbike (WorldSBK) – Preview

Sedm vítězství a jedno druhé místo, tak toto je letošní bilance lídra průběžného hodnocení a vítěze posledních dvou ročníků mistrovství světa superbiků Jonathana Rea (Kawasaki Racing Team). Severní Ir má skvělou formu a jeho spojení s Kawasaki mu přineslo neobyčejně výraznou převahu nad ostatními soupeři. Někdy ale působí dojmem, že opravdu je to pouze jen on, kdo má na trati absolutní přednost, a ostatní se s tím prostě musí smířit. V Assenu totiž došlo k tomu, že v Superpole zůstal po svém prvním rychlém kole ve stopě a zpomalil. Velšan Chaz Davies musel na brzdy a tím také skončila jeho šance na čas do první řady. Ještě na dráze Davies udeřil jezdce Kawasaki do ruky a po po dojezdu do Parc fermé mu pěkně od plic vynadal. Rea se hájil tím, že jezdce Ducati neviděl, nicméně vedení závodu mu udělilo trest ztráty tří pozic na startovním roštu prvního závodu. Severní Ir pak Daviesovi nabídl ruku, ale omluva nebyla přijata.

Na druhé pozici je Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), jemuž teď na vedení v šampionátu schází 64 bodů. Naposledy v Assenu zaznamenal nejlepší víkend dosavadní části sezony, když skončil dvakrát druhý. Do Imoly přijede Sykes v pozici druhého jezdce s náskokem dvaceti bodů na třetího, takže jeho cílem musí být tento náskok udržet a pokud možno ukrojit ze ztráty na vedení, kde je teď jeho týmový kolega. Brit má stejnou techniku jako Rea, ale s týmem prostě, alespoň zatím, nedokážou najít přesně to, co je třeba k vítězství v závodu. Navíc do Assenu přijel Sykes oslaben nemocí, takže uvidíme v Imole, kde by to třeba na vítězství už mohlo být.

Na třetím místě je po Assenu Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team). Velšan přišel o body v prvním závodu víkendu v Aragonii a stejně tak v Assenu, kde ho kolo před cílem zastavila porucha techniky. Díky tomu získal obrovskou ztrátu na vedení v podob 84 bodů, což je skutečně hodně. Rovných dvacet bodů mu schází k tomu, aby získal zpět své druhé místo v šampionátu. Na Superpole v Assenu Davies jen tak nezapomene, protože se tam dostal do křížku s Jonathanem Rea. Jezdec Kawasaki zůstal ve stopě v momentě, kdy měl za sebou rozjetého Velšana a Davies to vnímá jako vědomý pokus o jeho zastavení v rychlém kole. Rea na to v jednom z rozhovorů zareagoval, že on Daviese neviděl a je mu líto, že na něj jezdec Ducati v Assenu tak vystartoval, protože neměl důvod. To ale Daviese natolik vytočilo, že sepsal pořádně dlouhý elaborát, kde uvedl, že je mu líto zvoleného slovníku, ale pohled na to co Rea udělal rozhodně nezmění. Podle Velšana bylo jeho zpomalení v závěru Superpole natolik výrazné, že to bylo až nepochopitelné a hrozil střet s obrovskými následky. Davies také prozradil, že mu někteří jezdci řekli, že Rea dělal podobné věci už v minulosti, takže uvidíme, co se bude dít. Je jisté, že teď to bude mezi oběma jezdci pořádně jiskřit, což by mohlo ulehčit situaci Sykesovi.

Čtvrtým jezdcem v pořadí je Marco Melandri (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), jehož ztráta na vedení je 98 bodů, čtrnáct bodů pak ztrácí na týmového kolegu Daviese. Italský závodník Ducati má na kontě dvě nuly, tu první hned z úvodního klání v Austrálii a druhou z prozatím posledního závodu v Assenu. V takto nabité konkurenci jsou dvě nuly dost, což je samozřejmě vidět na ztrátě, která jezdce Ducati dělí od vedení v šampionátu. Marco Melandri dokáže udržet tempo a bít se o pozice na stupních vítězů, ale vypadá to, že pokaždé musí jet hranu a pokud ji překročí, je nemilosrdně potrestán. Přesto jsou jeho výsledky velmi dobré, pokud je pět umístění na stupních vítězů z osmi závodů dost. Před sebou má domácí podnik a velkou podporu ze strany fanoušků.

Britský závodník Alex Lowes (Pata Yamaha Official WorldSBK Team) je pátým jezdcem průběžného hodnocení. Jezdec Yamahy bojuje co se dá, ale zatím to na stupně vítězů není. Samozřejmě tři ladičky jsou v superbicích druhým rokem, což by už mohlo přinést určité výsledky, kterými by se mohli pochválit u vedení v Japonsku. Zatím to letos nebyly ani stupně vítězů, ale je jen otázkou času, kdy se tak stane. Druhý jezdec Yamahy Michael van der Mark (Pata Yamaha Official WorldSBK Team) je rovněž velmi schopný, takže teď je otázka, kdo z nich pro Yamahu získá první bednu a zlato.

Český závodník Ondřej Ježek (Grillini Racing Team) má na kontě tři body z Thajska a zatím se mu nepodařilo přidat další. V Aragonii nezávodil kvůli otřesu mozku, v Assenu na body nedosáhl, nicméně Imola je jeho oblíbený okruh a určitě si tam bude chtít spravit chuť. Je jasné, že Ondrova Kawasaki není stejná, jakou má třeba Rea nebo Sykes, a vůči konkurenci ostatních soupeřů to také nemá snadné. Ostatně jeho týmový kolega Ayrton Badovini (Grillini Racing Team) má rovněž tři body, takže v rámci týmu jsou síly vyrovnané.

WorldSBK – stav po Assenu:

1. JONATHAN REA KAWASAKI 195 bodů
2. TOM SYKES KAWASAKI 131
3. CHAZ DAVIES DUCATI 111
4. MARCO MELANDRI DUCATI 97
5. ALEX LOWES YAMAHA 76
6. MICHAEL VAN DER MARK YAMAHA 62
7. XAVI FORÉS DUCATI 60
8. JORDI TORRES BMW 57
9. LEON CAMIER MV AGUSTA 54
10. EUGENE LAVERTY APRILIA 46
11. NICKY HAYDEN HONDA 36
12. STEFAN BRADL HONDA 35
13. ROMÁN RAMOS KAWASAKI 32
14. LEANDRO MERCADO APRILIA 28
15. LORENZO SAVADORI APRILIA 21
16. RANDY KRUMMENACHER KAWASAKI 21
17. MARKUS REITERBERGER BMW 19
18. ALEX DE ANGELIS KAWASAKI 18
19. RICCARDO RUSSO YAMAHA 4
20. JOSHUA BROOKES YAMAHA 4
21. JULIAN SIMON APRILIA 4
22. RAFFAELE DE ROSA BMW 3
23. ONDŘEJ JEŽEK KAWASAKI 3
24. AYRTON BADOVINI KAWASAKI 3

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist