Ondřej Ježek: Na vlastní tým peníze nemáme

Nastoupit k závodu MS Superbike na domácí půdě je pro brněnského závodníka Ondřeje Ježka splněný sen. První část letošní sezóny pro něj však často byla spíše noční můrou. Že by rád dojel v Brně na bodech, prozradil už v tiskové zprávě. Stejně tak můžete pravidelně sledovat jeho hodnocení jednotlivých závodů. A tak jsme našemu jedinému zástupci v MS Superbike položili trochu jiné otázky…

Druhou sezónu se vám plní sen, když závodíte ve vytouženém MS Superbike. Zároveň však už druhou sezónu jezdíte na chvostu startovního pole. Je těžké udržet pozitivní přístup?
Ondřej Ježek: „Není to úplně jednoduché. Na druhou stranu, v MS Superbike je to jezdecky hodně našlapané. Předjet jediného jezdce znamená výkon na úrovni vyhraného závodu ve třídě Superstock. Takže tak to beru a v případě, že mám s kým závodit, si to užívám. Věřím, že v dalších závodech těchto soubojů o lepší pozice bude jen přibývat.“

Je pro vás motivací mimo jiné posouvání vlastních hranic a limitů?
Ondřej Ježek: „Určitě. Ze začátku sezóny, kdy jsme se s motorkou hodně prali, jsem byl pomalejší než loni u Grilliniho. To mě hodně štvalo, protože to znamenalo jezdit mnohdy pomalejší časy, než jsem jezdil ve třídě Superstock. V posledních dvou závodech jsem byl ale přes vteřinu na kolo rychlejší než loni, což mě opět naplnilo alespoň částečným optimismem. Bylo by fajn se v průběhu sezóny posunout ve srovnání s loňskými časy o další vteřinu.“

Je tedy cílem pro Brno i zajetí kola pod magickou hranici dvou minut?
Ondřej Ježek: „Pokud bych se měl zlepšit o vteřinu, znamenalo by to jet pod dvě minuty. Takže ano, je to jeden z cílů. Přál bych si, aby vše zafungovalo a já byl spokojený se svým výkonem.“

Před sezónou jste vyhlašoval pravidelný útok na top 10. Nebyl to přehnaný optimismus?
Ondřej Ježek: „Od začátku sezóny jsme měli problémy prakticky se vším, možná kromě šasi. Bojovali jsme s poruchami motorů, výfuků, elektronika nebyla kompletní… Od Imoly máme nový motor od jiného dodavatele a tomu jsme vhodně přizpůsobili i elektroniku, kterou už máme také v plné verzi. Kdybych měl tento balíček k dispozici už v lednu na testech, tak myslím, že bych o top 10 opravdu dokázal bojovat. Nejhorší bylo, že se motorka chovala pokaždé jinak. Neměl jsem k ní důvěru a už to bylo za hranou. Chvílemi jsem měl i strach, protože jsem nevěděl, co si můžu dovolit. Jsem rád, že poslední dva závodní víkendy motorka fungovala a její jízdní vlastnosti byly stabilní. Opět jsem se vrátil do kůže závodníka a začalo mě to bavit. Před Thajskem jsem třeba říkal, že vůbec nevím, co mám čekat, protože motorka nefunguje. Jsem rád, že před Brnem už je situace mnohem lepší a já se směrem k víkendu dívám pozitivně.“

Před sezonou jste také mluvil o podpoře, kterou by měl mít tým Guandalini přímo od Yamahy. Jaká byla realita v průběhu sezóny a jaká je situace nyní?
Ondřej Ježek: „Abych byl upřímný, nechtěl bych to moc komentovat. O celé situaci mám totiž jen jednostranné informace z týmu, něco si samozřejmě domyslím, ale jaká byla realita nemůžu říct, protože jsem u těch jednání mezi Yamahou a týmem osobně nebyl. Můžu být rád aspoň za to, že se situace zlepšuje, a že jsme se konečně dostali do nějakého solidního bodu.“

Proč jste vynechali testy v Brně?
Ondřej Ježek: „Testy jsme původně měli v plánu. Dokonce jsme je, myslím, měli zaplacené. Nezúčastnili jsme se jich proto, že jsme neměli motory. Všechny jsme zrušili během prvních testů a závodů. Nebyl čas je průběžně repasovat. Paradoxně díky tomu mám teď lepší motor než dříve. Mrzí mě, že jsme se testů v Brně nezúčastnili. Ostatní proti nám budou mít výhodu, ale vzhledem k tomu, že brněnskou trať dobře znám, věřím, že to během pátečních tréninků doženeme a o víkendu dosáhneme dobrých výsledků.“

Dodatečně jste byl diskvalifikován ze dvou závodních víkendů, jelikož mechanici v rámci oprav těsnění otevřeli motor, což pravidla neumožňují. Jak k této situaci došlo? Nevnímáte to jako ledabylost či neprofesionalitu ze strany týmu?
Ondřej Ježek: „Těžko posuzovat. Z mého pohledu jsme se proti ničemu závažnému neprohřešili a šlo jen o administrativní chybu. Ze strany Dorny jsme však prý na situaci byli upozorněni, takže se s trestem musíme smířit. Vzhledem k mému postavení v tabulce a skutečnosti, že jsem přišel o jeden bod, mě to zas tak netrápí. Jde spíš o princip.“

Z různých stran zaznívají názory, že s podobnou sponzorskou podporou, s níž závodíte v posledních dvou sezónách, byste mohl mít i vlastní český tým. Jak daleko mají tyto teorie k realitě?
Ondřej Ježek: „K tomu bych potřeboval silného sponzora, manažera týmu a mechaniky. Všechny tyhle lidi v Česku máme. Jen ten silný sponzor chybí. Jednoho takového sice mám, ale aby bylo možné postavit kvalitní český tým, byl by takový sponzor potřeba ještě jeden. Je to finančně opravdu extrémně náročné.“

Zvažoval jste před sezónou se svými sponzory, že byste se vydali touto cestou vlastního týmu?
Ondřej Ježek: „To vůbec. Dokážu si představit, že kdyby se objevil nějaký takový český projekt, že bych do něj nastoupil jako jezdec. Ale že bychom něco takového sami iniciovali, na to opravdu nebyly prostředky.“

V Repsol Hondě je čerstvě plno, tak kam tedy zamíříte příští sezónu?
Ondřej Ježek: „Je to škoda. Na Repsol Hondu jsem si dělal zálusk, ale pro další dva roky to asi nevyjde (směje se). U mě je bohužel zvykem, že o další sezóně mám jasno až se závěrem té probíhající. Letos tomu není jinak. Ještě ani nezačala nějaká první orientační jednání.“

Už když jste jezdil v nižších třídách, byl váš fanklub v Brně nepřeslechnutelný. Podaří se na to po šesti letech navázat?
Ondřej Ježek: „No to se uvidí, ale věřím, že ano! Tímto bych chtěl všechny pozvat do kotle na tribunu C, kde bude mít náš fanklub hlavní stanoviště.“

V rámci doprovodného programu se předvedete na jetsurfech. Už jste měl příležitost tento brněnský vynález, který dobývá svět, vyzkoušet?
Ondřej Ježek: „Stihnul jsem se na motorovém surfu svézt dopoledne před středeční tiskovou konferencí a byla to zajímavá zkušenost. První pocity byly, že je to úplně v háji, a že se na tom ani nepostavím, natož abych se rozjel. Naštěstí jsem měl kolem sebe kluky, kteří na jetsurfech závodí i samotného vynálezce tohoto stroje Martina Šulu, takže se mi nakonec podařilo projet skoro celou trať. Snad to při čtvrteční exhibici zúročím.“

Informace o redaktorovi

Radek Babička - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist