Ohlasy jezdců s přímým postupem do boje o pole position

První den na okruhu Chang International čelili jezdci superbikového šampionátu tropickým podmínkám a rovněž se museli vypořádat s povrchem dráhy, který ještě neměl úplně ideální přilnavost. Velmi dobře si vedl mladý Holanďan Michael VD Mark, který byl první den nejrychlejší a společně s týmovým kolegou Nicky Haydenem postoupil do druhého superpole. Přímý postup si pátečním výkonem zajistila také dvojice tovární Yamahy, týmu Althea BMW, Kawasaki Racing a týmu Aruba.it Racing-Ducati SBK. V sobotu je bitva o pozice na startu plus odpoledne první závod FIM Superbike.

Holanďan Michael van der Mark (Honda World Superbike Team) zahájil druhý podnik sezony nejlepším způsobem, když páteční tréninky vyhrál a je nejrychlejším jezdcem. Alespoň prozatím, protože první závod je až v sobotu odpoledne. „Jsem moc rád jak to dnes šlo,“ řekl. „Ráno byla dráha celkem špinavá, takže jsem nechtěl příliš riskovat. Za těchto podmínek bylo skoro nemožné jet konzistentně, ale podmínky byly pro všechny stejné. Nakonec se mi podařilo získat nějaké pozice, třebaže výsledek nebyl přesně takový v jaký jsem doufal.“

„Pro odpoledne jsme provedli řadu změn v nastavení a okamžitě se mi jezdilo perfektně. Později jsme udělali další velkou změnu, což fungovalo jak jsme chtěli. S pár dalšími změnami jsem pak v posledním kole zajel své maximum a skončil první. Jak už jsem řekl, jsem velmi spokojený a zítra se v krátkém třetím tréninku pokusíme zapracovat na závodní rychlosti.“

Francouz Sylvain Guintoli (Pata Yamaha Official WorldSBK Team) dokončil úvodní den v Thajsku celkově druhý, což je velmi povzbudivé už jen proto, že oba jezdci tří ladiček získali přímý postup do druhého Superpole. „Hodně jsme se zlepšili, takže tak výrazný progres v tak krátkém čase je rozhodně pozitivní. Závodní tempo je dobré a dobrá je také rychlost v jednom kole. Být druzí na nové dráze, kde máme odjety jen dva tréninky je určitě velmi pozitivní skutečnost.“

Španěl Jordi Torres (Althea BMW Racing Team) měl dopoledne komplikovanější úvod, ale o to zajímavější výkon předvedl ve druhém tréninku, kterým se katapultoval na třetí pozici. „Ráno byla dráha hodně špinavá jako by po ni pěkně dlouho nikdo nejezdil. V první zatáčce jsem se dotkl obrubníku a hned ve třetím kole jsem byl na zemi. To jsem vůbec nečekal a i když se nic nestalo, nějaký čas jsem tím ztratil. Mechanici odvedli perfektní práci a já ve druhém tréninku zaznamenal třetí nejrychlejší čas. Jsem spokojený, třebaže to není úplně jasná reference, protože dvě sekce s novým asfaltem mi zatím neumožňují udržet stálou rychlost.“

Britský závodník Alex Lowes (Pata Yamaha Official WorldSBK Team) potřebuje po smolné Austrálii zajet v Thajsku dobrý výsledek. Hned na úvod byl čtvrtý, což je určitě dobré. „Přilnavost dráhy byla dnes ráno opravdu nízká. Pocitově to bylo úplně jiné než loni, takže to dnes bylo opravdu jen a pouze o učení se nového okruhu s novou motorkou. Zvládl jsem spoustu kol aniž bychom měli potřebu cokoliv měnit v nastavení YZF-R1. Doufám, že zítra uděláme další krok vpřed, zejména co se týče citu s předkem, nicméně už teď jsme v Superpole 2, tak uvidíme co udělat, abychom se dobře kvalifikovali pro odpolední závod.“

Páteční tréninky komentoval pátý Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) slovy: „Potíž byla s tím, že je dráha v některých místech hodně špinavá. Téměř jsem zajel kompletní simulaci závodu, ale čtyři kola před koncem jsem musel zajet do boxů, což nebylo ideální. Bez ohledu na úroveň přilnavosti si tady jízdu užívám. Loni jsme přijeli z Phillip Islandu a na motorce jsme toho v nastavení moc neměnili. I když je to zcela jiná dráha tak to vypadá, že nastavení z Phillip Islandu tu funguje i letos.“

První trénink Nicky Hayden (Honda World Superbike Team) věnoval učení se nového okruhu, protože jako bývalý jezdec MotoGP v Thajsku zatím nikdy nezávodil. Přesto velmi rychle získal potřebnou jistou a trénink dokončil druhý v pořadí. Odpoledne měl Američan drobný technický problém, nicméně i přesto stačil ve finále zajet šestý čas. „Ráno byla dráha špinavá, což se dá čekat na místech, kde není během roku tak velký provoz. Docela rychle jsem se dostal do tempa a jen malá chyba v posledním rychlém kole mi neumožnila získat první pozici.“

„Odpoledne jsme pokračovali na použitých pneumatikách, abychom zjistili chování motorky. Jak trénink pokračoval pneumatiky jsme vyměnili za nové. Samozřejmě mě mrzí chyba z dnešního rána a také odpoledne jsem věřil, že bych mohl zajet ještě lépe, ale celkově to dopadlo dobře. Trošku času nás stála porucha senzoru, ale skončit celkově šestý na úplně nové dráze nemůžeme brát za špatný výsledek. Dosáhli jsme čeho jsme chtěli, což je druhé superpole a teď je třeba pokračovat v zlepšování, zvládnout kvalifikaci a být připraveni na závod.“

„Máme dobré nastavení,“ uvedl sedmý nejrychlejší Tom Sykes (Kawasaki Racing Team). „Ve druhém tréninku jsme zkoušeli pár věcí, takže jsme kvůli tomu obětovali čas na kolo. Teď, když už máme odpovědi na naše otázky, zítra víme jak s nastavením a posléze se potřebujeme zaměřit na rychlost. V posledních deseti minutách jsem jel na stejné pneumatice a zkoušel pár novinek. Teď můžeme jít klidně spát s vědomím, že jsme si ohledně nastavení pro závod z osmadevadesáti procent jisti.“

Prvním zástupcem značky Ducati je osmý Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), jemuž na nejrychlejší čas dne scházelo něco přes osm desetin. „Ráno byla dráha dost kluzká a to především v místech, kde je nový povrch, takže jsem raději moc neriskoval. Odpoledne se nám dařilo hned od začátku zlepšovat časy, ale pořád máme ještě nějakou práci s nastavení a upřimně musím říct, že jsem nejel nejlépe. Třetí trénink bude rozhodující pro různé úpravy a už teď máme v tomto směru několik nápadů, třebaže moc času už před superpolem nemáme.“

Kvůli zranění z Phillip Islandu víkend v Thajsku loni Davide Giugliano (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) nejel, takže pro Itala byl pátek především dnem učení se nové dráhy. „Na nějaké závěry je ještě brzy, ale s dosavadním progresem jsem spokojený a to především kvůli tomu, že jsem na dráze, která by pro nás svým charakterem neměla být jedna z nejlepší, ještě nikdy nejel.“

Německý závodník Markus Reiterberger (Althea BMW Racing Team) zajel výborně a je společně s týmovým kolegou Torresem mezi deseti nejlepšími, kteří postupují přímo do druhého superpole. Na Němci je vidět, že těží z jeho předchozích zkušeností s BMW a velkou roli samozřejmě hraje jeho přirozený talent. „Oba tréninky nedopadly špatně, kvalifikoval jsem se přímo do Superpole 2, což je dobré, ale už tak moc spokojený nejsem s desátým místem, protože bych raději figuroval o něco výš. Od předních pozic jsme kolem osmi desetin, což je ale celkem blízko. Na motorce se cítím dobře, ale poprvé jedu v takovém vedru, jaké tu teď panuje.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist