Na řadě je Moskva! Snad ne naposled?

Superbikový paddock se chystá na závod, který se pojede na úplně novém okruhu "Raceway Moscow". Společný odjezd většiny obyvatelů tohoto pojízdného cirkusu je už příští středu z německého přístavu Lübeck. Co všechno ale týmy čeká a co je zřejmě ani nemine, se můžete dočíst v článku a nebudou to mít vůbec jednoduché!

Promoter prvního ruského závodu v historii na okruhu Raceway Moscow Mikhail Yakhnich sliboval účastníkům srpnového závodu šampionátu superbiků doslova "modré z nebe", ale "skutek utek". Mimochodem se jedná o stejného manažera, který chtěl letos jezdit superbikový šampionát s továrními motocykly Yamaha a ve skutečnosti závodí se supersportovým týmem.

Ale vraťme se nazpět na následující závod, který se bude konat nedaleko Moskvy, přibližně 120 km od jejího centra a asi 70-80 km od jejího kraje. Slibovaná "zelená celní zóna" pro všechny účastníky, která měla být zajištěná právě panem Yakhnichem, se rozplynula jako "pára nad hrncem", naopak všechny týmy byly upozorněny, že jakýkoliv dovoz potravin pro vlastní potřebu (hospitality) je zakázán a bude taky pokutován dle ruských zákonů. Potřebné potraviny je totiž možno zakoupit pouze v místním supermarketu, vzdáleném od trati pouze několik desítek kilometrů.
Ale pojďme k cestě samotné: Týmové trucky budou naloděny na loď Finnclipper patřící společnosti TransRussia, která vyjíždí z přístavu Lübeck ve středu 15. srpna večer v 19 hodin.

Jen připomínám, že závodnímu víkendu 24. až 26. srpna předchází oficiální testování Infrontu
ve středu 22. srpna, takže týmy mají na následující cestu necelých 6 dnů.

Loď s 70-80 týmovými a jinými kamiony paddocku WSBK má dorazit do litevského přístavu Ventspils v pátek 17. srpna v 00.15 hodin. 

Odtud se trucky vydají po silnici A10 (E22) do Rigy, dále po A6 (E22) do Jecabpils, A12 (E22) do Rezekne, na 465 km (8 hodin jízdy dle oficiálního itineráře) vzdálený hraniční přechod mezi Litvou a Ruskem, který se nazývá Karsava-Grebnevo. Zde se musí všechny kamiony seřadit a postupně budou odbaveny, vždy po 10-12 kamionech každé 2 až 3 hodiny s doprovodem dvou policejních aut pro každou skupinu. Celkem je na toto odbavení je plánováno 7 až 9 hodin.

Jeden z ruských účastníků této cestovní anabáze ale říká, že 2 až 3 dny jsou také možné a rozhodně doporučuje vzít s sebou bankovky v dolarech, aby se dalo dát celníkům i nějaké to "všimné".

Faktem je, že jednotlivé týmy musely vyplnit přibližně 60 stránkový elaborát obsahující třeba i  výrobní čísla v boxech používaných televizorů, či vysílaček atd. "V případě, že budou chtít celníci něco takového kontrolovat, a není to vůbec vyloučené, tak tam budeme stát hodně dlouho", řekl našemu webu jeden z manažerů zúčastněných týmů.

Po celním odbavení budou vytvořeny skupiny čítající 5 - 6 kamionů a ty se vydají vždy za asistence jednoho vozidla security směrem na okruh Raceway Moscow, který je vzdálen 570 km. 
Tato 600 km dlouhá trasa ovšem není zas tak úplně jednoduchá, neboť:

Týmové trucky jsou proti normálním kamionům hodně nízké, když mají pod klasickou podlahou namontovány různé skříňky na nářadí a na náhradní díly a to je právě ten kámen úrazu. Když se nedávno konal zahajovací závod na tomto okruhu, jednalo se o automobilové závody "Světové série Renault", tak právě po této trase musely trucky jet a výsledkem byly zohýbané spodky kamionů, urvané skříňky s nezbytnými proprietami a jednotné rezumé většiny týmů: "Tak sem už nikdy nepojedeme!".

           

V asfaltu na vozovce jsou totiž vyjety šíleně hluboké koleje a kamiony, pokud projedou (některé ani ne a skončily v příkopě), tak si v tom lepším případě poničí spodek svého nákladního automobilu.

Na trati je také možné zastavit v následujících hotelích, kde je také zajištěna potřebná ochrana a které byly týmům nabídnuty:
- 0 km Motel - napravo od hraničního přechodu (s 20 pokoji)
- 200 кm Pustoshka - velké parkoviště a malý hotel
- 275 km Velikie Luki – velký hotel (120 pokojů), v blízkosti ale není parkoviště
- 300 km Kunia - malý hotel (7 dvoulůžkových pokojů)
- 370 km Trofimovo, velké parkoviště, malý hotel (3 jednolůžkové a 6 dvoulůžkových pokojů)
- 520 km Rzhev – parkoviště, hotel
- 600 km Afanasovo – parkoviště, malý hotel
- 632 km Moscow Raceway

Nařízení pro obytné motorhomy: Všechny motorhomy se musí po vjezdu do Ruska pohybovat po vytyčené trase a jejich zastávky musí probíhat na předem vytyčených parkovištích v motelech/restauracích a pravidelně si nechat do pasů dávat razítka. Promoter nabízí organizovanou cestu pro motorhomy až na okruh a doporučuje cestování v konvoji (4/5 automobilů vždy pohromadě) a s doprovodem jednoho auta security.
Samotný okruh Raceway Moscow sice se svou hlavní tribunou působí neuvěřitelně impozantně, ostatně 100 000 míst se jen tak všude nevidí, ale...

Boxy pro týmy jsou hodně malé, okruh je v některých místech tak úzký, že se tam dvě auta při předjíždění ani nevešla...

Co se týká vlastního ubytování, teď nemyslím piloty samotné, ale třeba manažéry týmů: "Prostě to těch 5 nocí musíme v kamionu nějak vydržet", je jasná odpověď na téma, kde budou vlastně spát: "Samozřejmě, že je možné spát v hotelu, ale ten není nafukovací a navíc ceny jsou šíleně předražené".

Další možností jsou samozřejmě hotely v Moskvě, což je už zmiňovaných přibližně 100 km, při dopravních podmínkách, které v Moskvě panují, pak může taková jedna cesta trvat řádově 3 až 4 hodiny, neboť obrovské zácpy jsou na denním pořádku.

To je jen takový úvod, aby jste si při závodech 26. srpna všichni uvědomili, co musel třeba personál takových hvězd, jakými jsou Biaggi, Melandri, Sykes, Checa či Rea vytrpět, než se na okruh položený u ruského hlavního města Moskvy z dalekého německého přístavu Lübecku vůbec dostal.

Zpáteční cesta pro trucky pak je následující: 570 km po silnici M9 směrem na Rigu, dále po A13 (E262) do Daugavpilsu, po A6 (E262) do Kaunasu, a A1 (E67) do litevského přístavu Klaipeda. Zde nalodění na loď Regina Seaways patřící společnosti DFDS Baltic.

Odjezd lodi je pro všechny v úterý 28. srpna v 17,30, loď přijede ve středu 29. srpna do německého přístavu Kiel ve 14,00 hodin.

Štastnou cestu, zřejmě není personálu všech závodních týmů co závidět, co říkáte?

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Libor Bedřich - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist