Matěj Smrž před Nürburgringem

Český motocyklový jezdec, jenž závodí v mezinárodním šampionátu Německa (IDM), bude o nadcházejícím superbikovém víkendu v Nürburgringu závodit na divokou kartu v kubatuře Superbike. Matěj Smrž tak do prestižní kubatury SBK, kde také závodil jeho bratr Jakub, vrací značku tří ladiček.

Příležitost závodit v kategorii Superbike měl Matěj Smrž už v roce 2008 v italské Vallelunze, kde s bratrem Jakubem závodili s jezdci jako Troy Bayliss nebo Max Biaggi. Tehdy ale jeho motocykl nepatřil zrovna mezi špičku závodního pole. Dnes je situace mnohem příznivější, protože Matěj Smrž bude sedlat konkurenceschopný stroj, který mu připravuje šéf jeho týmu Yamaha Motor Deutschland by Monster Energy a sám bývalý závodník Michael Galinski.

Rozhovor s Matějem Smržem publikovali na oficiálních stránkách světového šampionátu Superbiků.
Po čtyřech letech se vracíte do paddocku WSBK a tentokrát s Yamahou YZF-R1. Máte radost?
Matěj Smrž: „Ano, samozřejmě. Jsem velmi šťastný. Jsou těžké časy, zvlášť při pohledu na celkovou finanční situaci. Není to snadná doba pro nikoho a proto jsem velmi hrdý na svůj tým, že jsme schopni se připojit k paddocku WSBK. Nebude to snadné, to je mi jasné, ale vím, že Michael Galinski (šéf týmu Yamaha Motor Deutschland by Monster Energy) a celý můj tým udělají co bude v jejich silách. V posledních dvou sezonách jsme v IDM neměli moc štěstí, ale pokaždé odvádíme maximum a tento přístup se mi líbí. Doufám, že všichni budeme ještě dlouho pokračovat společně – na sto procent jak nyní.“

Jaké jsou vaše cíle pro Nürburgring? Testoval jste před tím na Grand Prix okruhu?
Matěj Smrž: „Testovali jsme tam jeden den a to jsem stačil zajet kolem padesáti kol. Bylo to celkem náročné, protože tam bylo hodně jezdců a tím pádem velký provoz. Každopádně jsme ale díky tomuto testu získali spoustu informací ohledně motoru, předních vidlic, zadnímu odpružení a pneumatik Pirelli, které ve WSBK musíme používat. Za tento test jsem opravdu vděčný, protože díky tomu budou páteční jízdy WSBK o hodně snadnější. Jsem nadšený.“
Od podniku v Portimau 2011 nebyla ve startovním poli MS superbiků žádná Yamaha R1. Jste pyšní na fakt, že jste tuto značku dostali znovu na startovní rošt? Kdo má na tom podíl? Je tam nějaká tovární podpora?
Matěj Smrž: „Trošku ano, jsem hrdý na to dostat Yamahu zpátky do WSBK, a vážně, rád bych získal dobrý výsledek, kterým je umístění v první desítce! V této chvíli vám ale opravdu neřeknu, zda je to možné, jenže to se nikdy nedozvíte, pokud to nezkusíte. Na druhou část otázky je mnohem snadnější odpovědět – potřebujete tým, motorku a peníze. Na světě je spousta jezdců, kteří tyto “věci“ nemají. Pro tento jeden konkrétní závod WSBK mám tyto věci všechny a za to bych moc rád poděkoval Michaelu Galinskému, Autoklubu České republiky, mým osobním sponzorům a všem dalším partnerům.“

Máte v plánu nějaké další divoké karty nebo třeba v roce 2014 už pravidelně závodit v seriálu produkčních motocyklů WSBK? Nová pravidla by nyní měla umožnit vyšší konkurenceschopnost na předních příčkách, co říkáte?
Matěj Smrž: „Abych k tomuto tématu věděl víc, musím především absolvovat závod a k tomu teď dojde na Nürburgringu. O něco později bych Vám k tomu byl schopen říct víc. Pokud získám dobré výsledky, bude to samozřejmě snadnější, pokud dobré výsledky nebudou, o to to bude těžší. Můj šéf týmu pokaždé hledá možnosti a v každém směru, ale pokud nezíská finance na pokrytí kompletní sezony WSBK, na startovním roštu prostě nebudeme. Naši prioritou je upřímnost vůči všem našim partnerům!“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist