Kriminální zápletku nejlépe zvládl Eugene Laverty

Tovární pilot Aprilie Eugene Laverty vyhrál druhou dnešní superbikovou jízdu před Tomem Sykesem a Lorisem Bazem.

Souboj Kawasaki proti Aprilii byl kořením druhé dnešní jízdy. Tom Sykes (GB/Kawasaki) bojoval po celý závod s Eugene Lavertym (IRL/Aprilia) o vítězství, jeho týmový kolega Loris Baz (F) o místo třetí s lídrem šampionátu Sylvainem Guintolim (F/Aprilia). Zatímco na konci se musel tovární pilot Kawasaki spokojit s porážkou o 89/1000 sec oproti pilotovi s Aprilií, tak naopak Loris Baz se postaral o dvojité podium pro zelené barvy.

Zatímco Marco Melandri v první jízdě kvůli přetrženému řetězu vůbec do závodu nevyjel, tak ve druhé jízdě toho také moc nepředvedl a byl odmávnut šachovnicovým praporkem až na P8. Také jeho týmový kolega Chaz Davies (GB), majitel doublu z Aragónu, určitě myslel navíc, než na P5.

Rovněž naděje Ducati na dva dobré závody se rozplynuly jako pára nad hrnce, Carlos Checa (E/10.) a jeho dva značkoví kolegové Ayrton Badovini (I/11.) a Max Neukirchner (D/12.) určitě mysleli na víc.

Naopak hrdině bojoval se zraněným kolenem Leon Camier a jeho odvaha byla odměněna: dvakrát dojel v Top-10.

Průběh závodu - Start: Nejlépe odstartoval Sykes (Kawasaki) a za ním následovali Laverty (Aprilia), Rea (Honda), Baz (Kawasaki), Melandri (BMW), Giugliano (Aprilia) a Guintoli (Aprilia).

1. kolo: Giugliano předjel Melandriho a jel na P5.

2. kolo: Pilot týmu Althea předjel Baze a okamžitě zaútočil na Reu - P3.

3. kolo: Sykes a Laverty se odpoutali a jejich náskok byl 1,6 sec. P3 si vybojoval Giugliano, za ním pak jeli Rea, Baz, Melandri a Guintoli.

5. kolo: Na čele stále Sykes a Laverty, mezi P3 až P8 pouhé 2 sekundy. Jules Cluzel (Suzuki) na P9 ztrácí 7 sec.

6. kolo: Davide Giuglianova Aprilia hoří, a italský jezdec ve skvělé pozici musí vzdát. Rea tak získává P3 a má v zádech Baze. S jednou sekundou ztráty následují Guintoli, Chaz Davies (BMW) a Melandri.

8. kolo: Jen Sykes a Laverty jezdí časy 1:36. Guintoli a Davies se společně přiblížili k Reovi a k Bazovi. Cluzel, Leon Camier (Suzuki), Michel Fabrizio (Aprilia) a Carlos Checa (Ducati) svádějí souboj o P7.

9. kolo: Baz předjíždí Reu.

10. kolo: Rea je předjet Sylvainem Guintolim. Pilot BMW Davies nedokáže držet tempo této skupiny, a vůbec se nedaří Marco Melandrimu - Ital jede na P11.

14. kolo: Sykes a Laverty vedou o 5,2 sec. Baz, Guintoli, Rea a Davies bojují o poslední podiové místo.

15. kolo: Melandri konečně předjel díky poweru BMW pilota Ducati Carlose Checu, ovšem P10 není rozhodně žádným důvodem k nějaké radosti továrního pilota BMW. Checa, Badovini a Neukirchner jsou i nadále na beznadějných pozicích P11 až P13.

16. kolo: Pilot Suzuki Jules Cluzel je v kačírku a závod pro něho končí.

17. kolo: Laverty pronásleduje Sykese jako stín a začíná to být hodně zajímavé. Sykes jezdí pomaleji než v první dnešní jízdě. Baz a Rea předjeli Guintoliho a lídr šampionátu jede až na P5.

19. kolo: Změna vedení - Laverty předjel z háku Sykese, Guintoli se dostal za Baze.

20. kolo: Mladý Francouz se při vjezdu do šikány dostal před Reu.

22. kolo/poslední kolo: Pouze 0,1 sec dělí při vjezdu do posledního kola Lavertyho a Sykese. Oba jedou na absolutním limitu, ale Laverty si zachovává chladnou hlavu a po Phillip Islandu je podruhé odmávnut jako vítěz. Sykes a Baz se postaví společně na podium, Rea končí na P4. Guintoli prohrává v posledním kole P5, které získává Chaz Davies. Hrdina Leon Camier je sedmý a Checa jako nejlepší s motocyklem Ducati P10.
eni FIM Superbike World Championship 2013 - TT Circuit Van Drenthe Assen, závod 2

01- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 22 kol za 35’36.814
02- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 0.089
03- Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 5.848
04- Jonathan Rea – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 5.890
05- Chaz Davies – BMW Motorrad GoldBet SBK Team – BMW S1000RR – + 7.359
06- Sylvain Guintoli – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 7.404
07- Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 21.095
08- Marco Melandri – BMW Motorrad GoldBet SBK Team – BMW S1000RR – + 27.267
09- Michel Fabrizio – Red Devils Roma – Aprilia RSV4 Factory – + 30.233
10- Carlos Checa – Team Ducati Alstare – Ducati 1199 Panigale R – + 32.401
11- Ayrton Badovini – Team Ducati Alstare – Ducati 1199 Panigale R – + 39.924
12- Max Neukirchner – MR Racing – Ducati 1199 Panigale R – + 43.904
13- Ivan Clementi – HTM Racing – BMW S1000RR – + 1’00.169
14- Federico Sandi – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 1’01.853
15- Mark Aitchison – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1098R – + 1’02.664
2013 - FIM Superbike World Championship 

1. Sylvain Guintoli (Aprilia) 111 bodů
2. Eugene Laverty (Aprilia) 83
3. Chaz Davies (BMW) 83
4. Tom Sykes (Kawasaki) 83
5. Jonathan Rea (Honda) 63
6. Loris Baz (Kawasaki) 58
7. Michel Fabrizio (Aprilia) 53
8. Marco Melandri (BMW) 51
9. Jules Cluzel (Suzuki) 41
10. Davide Giugliano (Aprilia) 33
11. Leon Camier (Suzuki) 30
12. Carlos Checa (Ducati) 29
13. Leon Haslam (Honda) 29
14. Max Neukirchner (Ducati) 29
15. Ayrton Badovini (Ducati) 20
16. Ivan Clementi (BMW) 14
17. Federico Sandi (Kawasaki) 8
18. Alexander Lundh (Kawasaki) 7
19. Glen Allerton (BMW) 6
20. Jamie Stauffer (Honda) 4
21. Vittorio Iannuzzo (BMW) 2
22. Mark Aitchison (Ducati) 2

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist