Kawasaki vypsala výběr

Tovární superbikový tým Kawasaki je na sezónu 2012 k mání. Továrna Kawasaki oficiálně vypsala otevřenou "soutěž" na to, kdo chce tento tým provozovat v sezóně 2012. A zájemců je hodně!

Zájem provozovat tovární superbikový tým Kawasaki v příštím roce je hodně velký. Celkově se dá hovořit o šesti zájemcích, počínaje dosavadní satelitní stájí této továrny Pedercini a konče aktuálním superbikovým týmem Supersonic, který s jezdcem Maximem Bergerem jezdí WSBK s motocyklem Ducati. A zájem má třeba i Francis Batta - tedy šéf stáje Alstare Suzuki, neboť s nasazením motocyklu Suzuki na rok 2012 to příliš růžově - myšleno továrně - rozhodně nevypadá...Ovšem o tuto licenci se dále zajímají britský superbikový tým MSS Colchester či dosavadní supersportová stáj Motocard.com. Momentálně nasazuje tovární zelené motocykly Kawasaki v sedle s Tomem Sykesem, Joanem Lascorzem a Chrisem Vermeulenem Angličan Paul Bird. 

Ichiro Yoda, technický ředitel Kawasaki, pak celou záležitost uvádí na správnou míru: "Dostali jsme celkem šest nabídek, a to od hodně vysoko hodnocených týmů. Momentálně všechny nabídky vyhodnocujeme a v srpnu padne definitivní rozhodnutí, neboť chceme co nejdříve vše perfektně zorganizovat. Nová Ninja ZX-10R ve své první sezóně zajela několik hodně pěkných výsledků a na další rok se tak dají očekávat stabilní výsledky na té nejvyšší úrovni".

Důvodem pro vypsání této veřejné soutěže na licenci Kawasaki bylo jednak plánované ukončení smlouvy s Paulem Birdem k 31.12.2011, který má ovšem i opční právo na rok 2012, ale především případ s drogami a zbraněmi, které pochopitelně poškodilo jméno Kawasaki jako takové a japonská továrna reagovala následujícím způsobem. 

Tým Pedercini má pochopitelně dlouhodobé zkušenosti s motocykly Kawasaki a není na superbikové scéně žádným nováčkem. Naproti tomu stáj Supersonic slavila letos v superbikovém šampionátu svůj debut a především na sebe upozornila v okamžiku, když jejímu jezdci Maxime Bergerovi upadlo během závodu na cílové rovince zadní kolo - byl to Donington Park, takže se nedá moc očekávat, že by tento nový tým - mimochodem bojující s nedostatkem finančních prostředků, takže jako jediná stáj v seriálu WSBK neměl v letošní sezóně dlouho ani vlastní hospitality - dostal status továrního týmu. 

Hodně vážným kandidátem je ovšem Belgičan Francis Batta, který řadu let provozoval tovární tým Suzuki a získal s ním i titul mistra světa v roce 2005 s Troyem Corserem. V současné době jezdí Battův tým pouze s jedním jezdcem, Michelem Fabriziem, a změnou ke Kawasaki by tak Batta mohl navázat na své bývalé úspěchy. Samozřejmě by to ale ochudilo startovní pole superbiků o značku Suzuki....

A jak vidí celou situaci dosavadní "provozovatel" továrního týmu Kawasaki Paul Bird: "Tuto práci mně nikdo nevezme. Nedělám si vůbec žádné starosti. A už rozhodně to nebude Francis Batta. Ten za tyto peníze a za podmínek, které továrna Kawasaki nabízí, rozhodně nebude dále vyvíjet motocykl Ninja ZX-10R. My totiž máme k dispozici nejen skvěle zařízenou dílnu, ale na rok 2012 jsme sehnali i nového sponzora pro tovární tým Kawasaki". 

K otázce jezdců - pokud by zůstal u pomyslného vesla - se potom vyjadřuje Bird následovně, i když Kawasaki by ráda pokračovala se Španělem Lascorzem: "Dovedu si velmi dobře představit v týmu dva Brity, chci mít v týmu dva jezdce, kteří dokáží vyhrát závod. Nic jiného se totiž nepočítá. A tak jednáme s některými piloti jak z WSBK (Leon Haslam), tak i z aktuálního pole MotoGP (Randy de Puinet).    

Ovšem na Francouze Randyho de Puineta má zálusk i jiný tým ze superbiků, on sám se ale vyjádřil ve smyslu: "Chci setrvat v kubatuře MotoGP co nejdéle a teprve potom odejít do seriálu superbiků!.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist