Jedenáctý podnik MS Superbike – Magny-Cours

Seriál superbikového mistrovství světa pokračuje ve Francii na slavné dráze Circuit de Nevers Magny-Cours. Ve hře jsou stále tituly mistra světa WorldSBK, WorldSSP a světový pohár pro vítěze Superstock 1000. Pro třídu STK1000 je to zároveň předposlední podnik sezony. Z České republiky jede v třídě FIM Superbike Karel Abraham a v třídě FIM Supersport Ondřej Ježek.

Kapitoly článku

Circuit de Nevers Magny-Cours (FRA)

Francouzský závodní okruh leží v blízkosti měst Magny-Cours a Nevers, takže proto Circuit de Nevers Magny-Cours. Na 4411 metrů dlouhé dráze v minulosti například přivítali slavné vytrvalostní závody Bol d’Or nebo prestižní formuli 1. Dráha měří 4411 metrů, cílovou rovinku má 250 metrů dlouhou a v jednom kole musí jezdci zdolat celkem 17 zatáček – 8 levých a 9 pravých.

!!! Tipujte na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a soutěžte o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2016. Nezapomeňte, v novém formátu šampionátu je první závod World SBK už v sobotu, druhý se jede v neděli !!!

FIM Superbike (WorldSBK) – Preview

V Německu to už vypadalo, že se bitva o titul zdramatizuje, ale nakonec je to stále téměř padesát bodů, které oba vedoucí závodníky dělí. Na špici průběžného hodnocení je od prvního závodu sezony v Austrálii Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team). Ten až do víkendu v Laguně Seca pravidelně bodoval umístěními na stupních vítězů. Na západním pobřeží Ameriky Rea druhý závod nedokončil a nulou navázal také po dlouhé přestávce na Lausitzringu. To byla celkem zajímavá situace, protože z jeho náskoku najednou zbylo pětadvacet bodů. V den druhého závodu pršelo a to byla parketa pro irského závodníka, který na vodě umí zajet závod, což také předvedl. Rea druhé klání na Lausitzringu vyhrál a vrátil náskok zpátky na hodnotu sedmačtyřiceti bodů.

Velkou šanci ještě zdramatizovat letošní ročník měl Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), který snížil ztrátu na vedení v soutěži na rozdíl pětadvaceti bodů. Jenže Sykesovi to na rozdíl od týmového kolegy moc nejde na vodě a právě ten velmi důležitý závod, který mohl sehrát klíčovou roli, na vodě v Německu byl. Možná trošku nervozita z nabízené šance Sykesovi svázala ruce a ten hned v úvodu závodu spadl. Stačil sice dojet pro čtyři body, ale vzhledem k tomu, že Rea vyhrál to bylo hodně málo.

Velšan Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) je v průběžném hodnocení třetí a co se týče titulu, tak tady jsou šance více méně nulové. Už ztráta na druhého Sykese, která představuje jednapadesát bodů, je natolik velká, že bude těžké usilovat o celkovou druhou pozici v šampionátu. Ve hře je ale pořád pořádná porce bodů. Konkrétně mluvíme o 150 bodech, takže stát se ještě může cokoliv.

První pětici nejlépe umístěných závodníků uzavírá sestava Hondy – čtvrtý Michael van der Mark (Honda World Superbike Team) a pátý Nicky Hayden (Honda World Superbike Team). Holanďan ztrácí na třetího dvaadevadesát bodů, což je dost, takže jeho pozornost teď bude zaměřena na to, aby si udržel celkové čtvrté místo. Američan Hayden bude po víkendu MotoGP pozitivně naladěn a rozhodně bude usilovat o to, aby porazil týmového kolegu a posunul se na průběžnou čtvrtou příčku. Francouzský okruh ale pro Haydena představuje jednu velkou neznámou.

Český závodník Karel Abraham (Milwaukee BMW) nebyl s víkendem v Německu příliš spokojen. Na Lausitzringu neustále řešili technické problémy a není divu, když jako jedni z mála tam vůbec netestovali. Stále víc se nyní hovoří o návratu Karla Abrahama do MotoGP, kde je spojován s týmem Aspar. Tam se kymácí sedačka pod Kolumbijcem Hernandezem, takže uvidíme, jak to celé dopadne. Každopádně by to byl návrat k Ducati a s italskou značkou už český jezdec svoje zkušenosti má.

K víkendu v Německu Karel Abraham uvedl : „V pátek proběhly naše první jízdy, na rozdíl od většiny týmů. Bohužel našemu týmu se nepodařilo jet testovat na nový okruh Lausitzring. Měli jsme nějaké problémy ve vyšších otáčkách, kdy motorka vynechávala. Bylo mi řečeno, že pozdě řadím a dál se problém neřešil. V sobotu ráno to bylo o dost horší a problém se již začal řešit. Přestože se motorka chovala stejným způsobem, jak jsem zmiňoval v pátek – akorát mnohem hůř, tak dle inženýrů to s pátkem nemělo nic společného. Bohužel v kvalifikaci se nedalo jet vůbec. Na každé rovince motorka začala doslova poskakovat za plynem a nedalo se na ní jet. Něco s tím udělali a pustili mě na poslední dvě kola. Trať byla tak napůl suchá a napůl mokrá, my však jeli už na suchých gumách. Motorka docela fungovala, problém s vynecháváním se neopakoval.“

„Když jsem pak vyjel do prvního závodu, tak jsem se vzteky málem … no zbláznil… Zase ten stejný problém. Na rovince sebou prostě motorka začala brutálně škubat. Je jasné, že je to elektronika. Zajel jsem tak do boxu kde kluci začali rychle dělat na motorce. Do zahřívacího kola jsem tak vyjel z boxu a motorka sice na rovinkách trošku cukala, ale dalo se to. Na startu jsem byl poslední, ale to už narovinu nebyl skoro rozdíl. Start se povedl. Bohužel dobrá nálada vydržela jen 5 zatáček. Pak přišla rovina a motorka v 12 000 otáčkách začala zase strašně škubat. Ještěže za mnou nejel nikdo ve slipstreamu a taky že jsem to tak trošku čekal. Jinak by to mohlo být o dost horší. Pochopitelně tato závada znamenala odstoupení, protože s takovou motorkou se prostě nedá jet.“

„Do neděle motorku spravili. Sice jsem si nebyl úplně jistý, ze motorka bude fungovat, ale jeli jsme. Warm up docela ušel. Hlavně motorka to vydržela. Do závodu bohužel začalo pršet. Start jakž takž. Motorka poměrně klouzala, ale to asi všem. Během závodu se často zablokoval zadek. Trošku mě ale překvapilo, že ani po uvolnění brzdy se zadek neuvolnil. Těžko se s tím pracovalo, ale nějak to šlo. Během celého závodu na mě blikala spousta kontrolek. Asi vždycky to byla jen teplota, ale po předešlých zkušenostech mě blikající červený světlo s upozorněním vždycky docela vyděsí. Jeden bod a patnácté místo. Samozřejmě s tím nejsem spokojen, a přiznám se, že jsem čekal po letní pauze trošku něco jiného.“

FIM Superbike – Stav po Lausitzringu:

1 - J. REA - KAWASAKI - 393
2 - T. SYKES - KAWASAKI - 346
3 - C. DAVIES - DUCATI - 295
4 - M. VAN DER MARK - HONDA - 203
5 - N. HAYDEN - HONDA - 195
6 - D. GIUGLIANO - DUCATI - 194
7 - J. TORRES - BMW - 168
8 - L. CAMIER - MV AGUSTA - 134
9 - X. FORÉS - DUCATI - 119
10 - L. SAVADORI - APRILIA - 110
11 - A. LOWES - YAMAHA - 102
12 - A. DE ANGELIS - APRILIA - 80
13 - S. GUINTOLI - YAMAHA - 76
14 - R. RAMOS - KAWASAKI - 70
15 - J. BROOKES - BMW - 69
16 - M. REITERBERGER - BMW - 68
17 - A. WEST - KAWASAKI - 55
18 - K. ABRAHAM - BMW - 33
19 - N. CANEPA - YAMAHA - 30
20 - M. BAIOCCO - DUCATI - 12
21 - L. MAHIAS - KAWASAKI - 9
22 - L. SCASSA - DUCATI - 9
23 - C. BEAUBIER - YAMAHA - 6
24 - R. DE ROSA - BMW - 5
25 - D. SCHMITTER - KAWASAKI - 5
26 - G. VIZZIELLO - KAWASAKI - 3
27 - P. SZKOPEK - YAMAHA - 3
28 - M. JONES - DUCATI - 2
29 - J. HOOK - KAWASAKI - 2
30 - S. BARRIER - KAWASAKI - 2
31 - S. AL SULAITI - KAWASAKI - 1
32 - M. LUSSIANA - BMW - 1

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist