Ezpeleta dal týmům SBK ultimátum

Carmelo Ezpeleta, CEO Dorny a tedy promoter superbikového šampionátu se ve středu střetl v Ženevě s týmovými šéfy superbikových týmů, aby s nimi jednal o technické budoucnosti tohoto světového šampionátu.

Cílem šéfa Dorny Carmela Ezpelety je, vytvořit od roku 2014 větší technický rozdíl mezi prototypy závodícími v MS kubatury MotoGP a mezi motocykly superbikového šampionátu a zachovat tak pouze jednu královskou kubaturu silničních motocyklových závodů. Na okruzích s krátkými rovinkami jako je třeba Jerez, kdy motocykly MotoGP nemohou plně rozvinout svůj výkon, jsou časy na jedno kolo od 150.000 Euro levnějších superbiků a motocyklů MotoGP, za které se platí přes několik milionů Euro leasing za závodní sezonu, skoro identické. A to by se mělo rozhodně změnit.

Ezpeleta chce, aby superbiky, už řadu roků více či méně překapotované závodní prototypy, než závodní verze sériových motocyklů, se technicky přiblížily standartním motocyklům. A na středečním setkání superbikových týmů a zástupců továren v Ženevě Carmelo Ezpeleta celkem jasně řekl, že chce od nich koncept, jak snížit náklady na závodění v superbikovém šampionátu.
Jako negativní příklad uvedl CEO Dorny Ezpeleta Aprilii, která potřebuje pro jednu sezonu a pro jednoho pilota až 30 motorů. Týmy dostaly čas do května příštího roku, aby odevzdaly Dorně své návrhy na zlevnění šampionátu. To je ale už hodně známá taktika tohoto Španěla: Pokud nedojde k jednotnému názoru, tak na rok 2014 prosadí své vlastní myšlenky a pravidla superbiků přiblíží současnému reglementu kubatury superstocků.

A stejný názor mají superbikové týmy málokdy: Zatímco Aprilia a Kawasaki i nadále naplno vyvíjejí své motocykly pro superbikový šampionát, tak BMW svůj budget a své angažmá už hodně omezila. A privátní týmy? Ty mají vůbec problém, dát dohromady peníze na celou sezonu, momentálně je na sezonu 2013 jasných pouze 20 stabilních pilotů.

Pro příští sezonu se ale na technických pravidlech nebude měnit vůbec nic, současné problematické body se budou řešit až od roku 2014.

Závěrem článku vám přinášíme vyjádření šéfa supersportového českého týmu Kawasaki Intermoto Josky Kubíčka: "Mám z celého jednání velmi dobrý pocit. Jasně bylo řečeno, že i v budoucnu zůstanou šampionáty dva, tedy ten prototypový MotoGP a závodní seriál pro motocykly co nejvíce podobné těm, které se dají koupit v obchodě, tedy WSBK. A rozhodně nebudou WSBK nějakým doplňovacím závodem pro MotoGP. Všichni také vědí, že se musí hledat cesty úspor a i ty jsou jasné. Proč dávat velké peníze specialistům na elektroniku, když se dá třeba ušetřit na elektronice jednotné. Rovněž kalendář závodů se musí změnit, aby tak nebyly třeba velké časové prodlevy mezi Austrálií a Indií, atd. A to vše může Dorna změnit. Prostě se nedá říci, že by Dorna chtěla superbikový šampionát nějak degradovat, ba naopak ho chce pozvednout.

Suma sumárum: Je konečně vidět světlo na konci tunelu!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist