Diskuze o maximálním limitu benzínu v superbicích

V superbikové komisi se nyní horečně diskutuje o zavedení limitu použitého benzínu během závodů WSBK a mínění "nových" a "starých" týmů, jsou hodně rozdílná.

V rámci šetření závodních nákladů se i ve světě superbiků nyní diskutuje o zavedení maximálního objemu nádrže, tak jak je to už v MotoGP.

Tento návrh byl už předložen superbikové komisi a stojí za ním Honda, Suzuki a Ducati, tedy "staré" továrny. 

Proti se ale postavily značky jako Aprilia, BMW a Kawasaki, které to vidí jako nevýhodu v tom, že už investovaly do nových motocyklů. 

Ovšem hlavním protestujícím je pouze BMW, kterou by tento benzínový limit vrátil zase hodně nazpět za konkurenci. Jde v podstatě o to, že zatímco většina týmů závodících v mistrovském seriálu superbiků používá elektroniku Magnetti Marelli, tak BMW má svou vlastní a musela by tedy začít prakticky od nuly. 

Ovšem nejde jen o to. Pokud bude stanoven benzinový limit, tak bude hodně důležitá i elektronika, která tento limit bude regulovat. A to znamená více peněz do elektroniky, jejího vývoje, programování a využití v praxi. 

Aktuální návrh vychází pak z toho, udělat kroky postupné a současnou spotřebu snížit o jeden litr za každý rok. Tím by se v roce 2013 dostala spotřeba na žádoucí úroveň 19 litrů. Rozhodnutí se dá očekávat za dva týdny při závodě v Imole. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist