Déšť, pátek 13., 3 pády a znovu žádné Superpole.

Takhle stručně by se dala charakterizovat prozatímní anabáze Kuby Smrže po dvou tréninkových dnech MS Superbiků ve španělské Valencii. Ani jedno z výše uvedeného však nevyvedlo českého jezdce z jeho klidu. Stejně jako zajíci se počítají až po honu, tak závody se přeci jedou až v neděli.

Déšť, pátek 13., 3 pády a znovu žádné Superpole.
Zítra tedy čeká Kubu sice boj ze zadních pozic, ale také jakási jistota v tom, že odzkoušené nastavení pro případný mokrý závod je dobré. Při posledním volném tréninku dnešního odpoledne totiž Kuba nevědomky vypustil své poslední kolo, které by ho při jeho dokončení katapultovalo nejhůře na třetí příčku v klasifikaci volného tréninku. Český jezdec si sice trošku stěžoval na neustále prokluzující zadní kolo, ale to stejně jako i jeden z nejvyšších top speedů na mokru měřený konci cílové rovinky ve Valencii jen potvrzuje, že jeho Ducati oplývá dostatečným výkonem.
Jakub Smrž:
„První páteční volný trénink se jel ve Valencii ještě za sucha a já jsem si v něm odbyl svůj premiérový pád lehčího charakteru. Nic se neděje, jednou to přijít muselo. Možná však nebýt toho umístil bych se znova v elitní top 10. Páteční kvalifikace se pak už konala na mokré trati a já v jejím začátku havaroval podruhé. Připadalo mi to jako kdyby opravdu fungoval pátek třináctého, kdy je lepší vůbec nevycházet z domu, natož závodit. I přesto však moje druhé svižnější kolo figurovalo dlouho dobu znova v elitní skupině těch nejrychlejší jezdců. Jenže v závěru kvalifikace trať oschla a tak jsem se rázem ocitl na příčce dvacáté. Mechanici dlouho pátrali co bylo příčinou high sideru, který se odehrál v rychlosti 160km/hod na výjezdu z první zatáčky po startu. Nakonec se přišlo na to, že se motor zadřel díky malé prasklině na hlavě válce. V dnešní ranní druhé kvalifikaci bylo znova mokro a tím se rozhodlo o tom, že ani tentokrát nepojedu Superpole. Navíc jsem znova havaroval a znova přes přední kolo, když se mi zavřelo řízení. V odpolední tréninku jsme se soustředili na co nejlepší nastavení motocyklu na mokro, to kdyby se zítra „náhodou“ jelo na vodě. Startovní pozice zrovna není ideální, ale zkusím z obou jízd vytěžit maximum.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist