Desátý podnik MS Superbiků na Nürburgringu

Po třech týdnech letní dovolené odstartuje sérii tří podniků v jednom měsíci víkend na německém okruhu Nürburgring, kde budou jezdci mistrovství světa produkčních motocyklů WSBK bojovat o důležité body do průběžného hodnocení. Závodit budou všechny kategorie Superbike, Supersport, Superstock 600 a Superstock 1000.

Kapitoly článku

Mistrovství světa superbiků zamíří na německý okruh už po šesté v řadě a po osmé celkově. Dráha okruhu měří celkem 5137 metrů a v jednom kole jezdci projedou celkem šestnácti zatáčkami7 levými a 9 pravými. Poprvé jely superbiky na Nürburgringu v roce 1998 a premiérové dva závody tam v třídě Superbike vyhrál jezdec Hondy Aaron Slight (tehdy týmový kolega Colina Edwardse z MotoGP) a Pierfrancesco Chili na Ducati. V tom zatím posledním z roku 2012 slavili vítězství jezdci Aprilie Max Biaggi a Chaz Davies.

Superbike – preview

Lídr šampionátu Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) si naposledy z jihu Anglie odvezl třiadvacet bodů, což mu umožnilo zůstat na vedoucí pozici, kde má po devíti kolech superbikového šampionátu náskok třinácti bodů. Francouz si před závodem v Moskvě zranil rameno, když spadl při tréninku na kole. Toto zranění mohlo znamenat konec nadějí na zisk titulu, ale vývoj posledních závodů hraje Francouzovi do karet, ten je stále ve hře o titul a z toho důvodu také zatím odkládá operaci. Na vedoucí pozici je Guintoli od prvního závodu sezony v Austrálii a jen jednou byl druhý, když mu v Imole selhala technika a on jeden závod nedokončil.

Na druhém místě je Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), jemuž se naopak v posledních závodech moc nedařilo. Britský závodník byl jen na malý moment ve vedení šampionátu, když převzal vedení po sedmém kole v italské Imole. V Moskvě vůbec nebodoval a v domácím podniku na okruhu v Silverstone bodoval jen čtrnácti body. Továrnímu jezdci Kawasaki působí problémy deštivé počasí, protože v posledních třech závodech docházelo právě na změnu podmínek na trati. Loni prohrál Sykes bitvu o titul o půl bodu, letos pokud chce vyhrát, bude muset zabrat a to nejlépe nějakým hodně výrazným výsledkem na Nürburgringu.
Šestatřicet bodů ztrácí na vedení druhý jezdec tovární Aprilie Eugene Laverty (Aprilia Racing Team). Pokud Irovi funguje technika, jede zpravidla na vedoucích pozicích a v cíli boduje umístěním na stupních vítězů. Jeho problém je právě v tom, že v šesti závodech nebodoval a to je na tak vyrovnaný šampionát hodně. Tuto ztrátu se bude snažit dohnat, ale pokud si Guintoli se Sykesem udrží podobné tempo, jaké mají dnes, nebude to mít Laverty snadné. Navíc si musí krýt záda, protože jen pět bodů za ním je čtvrtý jezdec v pořadí.

Tím je Ital Marco Melandri (BMW Motorrad GoldBet SBK Team), který jede poslední sezonu s tovární BMW. Zatím není známo kam Ital po skončení sezony zamíří, ale vypadá to buď na Aprilii nebo Ducati. Ano Ducati, kde se Melandrimu tolik nedařilo v MotoGP, ale jak se on sám vyjádřil, bylo to hlavně lidmi a atmosférou, která tam tehdy panovala, což se změnilo po personálním zemětřesení v rámci spojení s Audi. Nyní Melandrimu nezbývá než zatnout zuby a pokusit se získat maximum a to je samozřejmě titul. Na první místo teď ztrácí jednatřicet bodů, takže nic nemožného.
První pětici uzavírají dva jezdci, protože jak Brit Chaz Davies (BMW Motorrad GoldBet SBK Team) tak Francouz Loris Baz (Kawasaki Racing Team) mají shodný počet bodů – celkem 180. Jezdec BMW Davies si situaci zkomplikoval na jihu Anglie, když v Silverstonu získal jen šest bodů. Naopak Baz jich tam nasbíral ve dvou závodech celkem šestatřicet, což Francouze vystřelilo na úroveň jezdce tovární BMW. Nyní bude důležité, jak si oba jezdci povedou po letní přestávce. Ztráta této dvojice jezdců na vedení v šampionátu představuje dvaaosmdesát bodů. Naopak jejich náskok před sedmým Jonathanem Reou (Pata Honda World Superbike Team) je jen čtyřbodový a to není moc. Jonathan Rea vytěžil z domácího prostředí Silverstonu osmatřicet bodů a pokud si podobně povede také v Německu, může postoupit hodně dopředu.

U stáje Pedercini Kawasaki znovu nahradí zraněného Švéda Alexe Lundhe Australan Mark Aitchison. Švédský jezdec zatím není zcela uzdraven a věří, že se na závodní dráhu dostane v dalším kole, které se pojede v tureckém Istanbulu.
Německé superbikové kolo na okruhu Nürburgring pojede také dvojice jezdců mezinárodního motocyklového šampionátu Německa IDM - Markus Reiterberger (Team VanZon Remeha BMW) a Čech Matěj Smrž (Yamaha Motor Deutschland). Po delší době tak český fanoušek prestižní kubatury Superbike může fandit jezdci z České republiky. Naposledy to byl právě bratr Matěje Smrže, Jakub Smrž, jenž byl pravidelným závodníkem superbikového seriálu.

V kategorii Supersport má Česká republika zastoupení v podobě týmů. O víkendu se v Německu představí stáj Kawasaki Intermoto Ponyexpres, jejíž barvy hájí trojice Luca Scassa, David Salom a Florian Marino. V týmu Prorace jede za zraněného Gábora Talmácsiho Jihoafričan Ronan Quarmby a Maďar Balazs Nemeth závodí s týmem Com Plus SMS Racing.
V kategorii Superstock 1000 pravidelně závodí Ondřej Ježek (SK Energy – Fany Gastro), jemuž v průběžném hodnocení seriálu patří sedmé místo a sedmibodová ztráta na šestého Lorenza Savadoriho. O nadcházejícím víkendu se v Německu představí další český závodník, kterým je Karel Pešek (BMW Motorrad Czech Republic), mladší bratr Lukáše Peška z MotoGP, jenž závodí v mistrovství Alpe Adria.

V kategorii Superstock 600 závodí v sedle Kawasaki ZX-6R Čech Tomáš Vavrouš, jenž hájí barvy české stáje Montáže Brož Racing Team. Vavroušovi patří v průběžném hodnocení evropského šampionátu dvaadvacátá pozice.

Oba šampionáty WSBK a MotoGP budou o nadcházejícím víkendu v termínové kolizi, protože přibližně ve stejných časech tentokrát jedou motocyklové kubatury obou šampionátů tréninky, kvalifikace a závody jak na Nürburgringu (WSBK) tak v Silverstone (MotoGP).

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist