BMW sice zůstává v šampionátu, ale...

Tovární superbikový tým BMW sice zůstává i na rok 2013 v tomto nejprestižnějším šampionátu upravených sériových motocyklů, ovšem jeho účast bude z ekonomických důvodů provozovat dosavadní satelitní tým BMW Italia!

BMW sice zůstává v šampionátu, ale...
Po řadě týdnů horečnatých jednání se podařilo Andrea Buzzonimu, obchodnímu řediteli BMW Italia, uskutečnit jeho plán, tedy převzít tovární superbikový tým BMW. Tato změna bude v platnosti od sezóny 2013...

Německá BMW se tak přidala k dalším továrnám v superbikovém šampionátu, které už tento nezbytný krok zvolily dříve: Althea Racing (Ducati), Ten Kate (Honda), FIXI Crescent (Suzuki), Kawasaki (Motorcard). Jediným ryze továrním týmem tak zůstane v příští sezóně italská Aprilia Racing.

Když Buzzoni před dvěma týdny v rámci superbikového závodu v Aragónu hovořil s italskými novináři o svých plánech na rok 2013, dostal od BMW München jasný pokyn, vše okamžitě dementovat!
Jak dnes vyplynulo z oficiální TZ BMW, tak tehdy Buzzoni mluvil pravdu: BMW Italia bude v roce  2013 továrním týmem BMW, jehož jezdeckou jedničkou zůstane letošní trojnásobný vítěz závodu WSBK Ital Marco Melandri: "Není žádným tajemstvím, že jednáme s Carlosem Checou", říká k jezdeckému obsazení italský manžer a dodává: "Pokud se nám nepodaří získat mistra světa Checu, tak máme zájem i o Jonathana Reu".

Buzzoni dále pokračuje: "Úspěch v profesionálním motocyklovém sportu je důsledkem prefektní souhry několika faktorů: Jezdcem počínaje, přes tým a technologii, až k pneumatikám. A samozřejmě stále více se dostávají do popředí ekonomické komponenty. BMW Motorrad se proto rozhodl pro novou cestu, jak se nadále angažovat v mistrovství světa superbiků. My samozřejmě děkujeme za projevenou důvěru a těšíme se na novou výzvu. Úspěchy v této sezóně ukázaly, že cílený vývoj motocyklu BMW S1000RR nese své ovoce a tento motocykl je schopný vyhrávat závody mistrovství světa superbiků. Je to zásluhou neunavné práce Bernharda Gobmeiera a jeho týmu. A na těchto základech budeme v roce 2013 stavět nadále i my".

Skončila tak pětiletá spolupráce továrního týmu BMW s dosavadním partnerem "alpha Racing", neboť továrna  BMW už dále nechtěla financovat závodění továrního týmu, které stálo dle informací našeho webu 20-25 milionů Euro ročně. Se spozorem GoldBet - sázkový internetový portál - tak má tým BMW Italia na dva roky (2013-2014) zajištěny peníze od sponzora, přičemž továrnímu týmu se to od jeho  nástupu do šampionátu WSBK v roce 2009 bohužel nepodařilo.

Bohužel to také mezi řádky znamená, že ze startovního roštu na rok 2013 ubudou dvě superbikové motorky..., neboť ze dvou týmů celkem o čtyřech jezdcích zbyde tým jeden se dvěma piloty, což zas tak moc radostné zase není!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist