BMW sice zůstává v šampionátu, ale...

Tovární superbikový tým BMW sice zůstává i na rok 2013 v tomto nejprestižnějším šampionátu upravených sériových motocyklů, ovšem jeho účast bude z ekonomických důvodů provozovat dosavadní satelitní tým BMW Italia!

Po řadě týdnů horečnatých jednání se podařilo Andrea Buzzonimu, obchodnímu řediteli BMW Italia, uskutečnit jeho plán, tedy převzít tovární superbikový tým BMW. Tato změna bude v platnosti od sezóny 2013...

Německá BMW se tak přidala k dalším továrnám v superbikovém šampionátu, které už tento nezbytný krok zvolily dříve: Althea Racing (Ducati), Ten Kate (Honda), FIXI Crescent (Suzuki), Kawasaki (Motorcard). Jediným ryze továrním týmem tak zůstane v příští sezóně italská Aprilia Racing.

Když Buzzoni před dvěma týdny v rámci superbikového závodu v Aragónu hovořil s italskými novináři o svých plánech na rok 2013, dostal od BMW München jasný pokyn, vše okamžitě dementovat!
Jak dnes vyplynulo z oficiální TZ BMW, tak tehdy Buzzoni mluvil pravdu: BMW Italia bude v roce  2013 továrním týmem BMW, jehož jezdeckou jedničkou zůstane letošní trojnásobný vítěz závodu WSBK Ital Marco Melandri: "Není žádným tajemstvím, že jednáme s Carlosem Checou", říká k jezdeckému obsazení italský manžer a dodává: "Pokud se nám nepodaří získat mistra světa Checu, tak máme zájem i o Jonathana Reu".

Buzzoni dále pokračuje: "Úspěch v profesionálním motocyklovém sportu je důsledkem prefektní souhry několika faktorů: Jezdcem počínaje, přes tým a technologii, až k pneumatikám. A samozřejmě stále více se dostávají do popředí ekonomické komponenty. BMW Motorrad se proto rozhodl pro novou cestu, jak se nadále angažovat v mistrovství světa superbiků. My samozřejmě děkujeme za projevenou důvěru a těšíme se na novou výzvu. Úspěchy v této sezóně ukázaly, že cílený vývoj motocyklu BMW S1000RR nese své ovoce a tento motocykl je schopný vyhrávat závody mistrovství světa superbiků. Je to zásluhou neunavné práce Bernharda Gobmeiera a jeho týmu. A na těchto základech budeme v roce 2013 stavět nadále i my".

Skončila tak pětiletá spolupráce továrního týmu BMW s dosavadním partnerem "alpha Racing", neboť továrna  BMW už dále nechtěla financovat závodění továrního týmu, které stálo dle informací našeho webu 20-25 milionů Euro ročně. Se spozorem GoldBet - sázkový internetový portál - tak má tým BMW Italia na dva roky (2013-2014) zajištěny peníze od sponzora, přičemž továrnímu týmu se to od jeho  nástupu do šampionátu WSBK v roce 2009 bohužel nepodařilo.

Bohužel to také mezi řádky znamená, že ze startovního roštu na rok 2013 ubudou dvě superbikové motorky..., neboť ze dvou týmů celkem o čtyřech jezdcích zbyde tým jeden se dvěma piloty, což zas tak moc radostné zase není!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist