Assen: Nadějný závod ukončil pád

Drobná chyba znamenala pád v dobře rozjetém závodě, ale také zranění, které Tommymu vystavilo stop pro další závodní aktivity.

Tomáš Mikšovský nastoupil na holandském okruhu Van Drenthe v Assenu k dalšímu závodu Mistrovství světa Supersport. Celý víkend bohužel poznamenal nezaviněný páteční pád, kdy Tomáš Mikšovský havaroval na konci cílové rovinky poté, co se mu poškodil výměník oleje, ze kterého unikl na zadní pneumatiku olej. Po návštěvě lékaře, kde byla zjištěná fraktura prstu pravé ruky, se jezdec po dohodě s týmem rozhodl absolvovat zbytek víkendového programu, a tak se mohl Tomáš Mikšovský postavit na start, pro který si vybojoval 24. kvalifikační pozici.
Start do nedělního závodu se nymburskému jezdci tradičně vydařil, stejně jako ostré souboje v úvodním kole, během kterého se Tommy zapojil do skupinky, jenž později bojovala o dvanácté místo. V této skupině si náš jediný zástupce v Mistrovství světa Supersport počínal velmi zkušeně a několikrát se probojoval na pozice, které by na konci závodu kýžené body přinesly. Přišla však polovina závodu a s ní i jedna z velmi málo chyb. Jak se později ukázalo z dat stažených z motocyklu, najel Tommy rychleji do jedné z klopených, pravotočivých zatáček. Rychlejší nájezd do zatáčky znamenal také pozdější přidání plynu a tím i pozdější odlehčení předního kola, které však nápor nevydrželo a podklouzlo. Tomáš Mikšovský tak závod nedokončil poté, co ho vyřadila havárie, při které se bohužel opět udeřil do zraněného prstu.
Zraněný prst byl po návštěvě lékaře zafixován do dlahy. Charakteristika zranění bohužel nedovoluje v současné době návrat do sedla závodního motocyklu a tak se Tomáš Mikšovský po konzultaci s lékaři a členy týmu KL Intermoto Czech Republic rozhodl vynechat následující závod, jenž se koná na německém okruhu Lausitzring.
Tomáš Mikšovský
Škoda dobře rozjetého závodu, ale havaroval jsem po své drobné chybě. Najel jsem do té zatáčky trochu rychleji než v jiných kolech a tak jsem chtěl přidat později, a to se bohužel stalo osudným. Z pádu nelze nikoho jiného vinit, motorka byla na závod výborně připravená. Výborný byl podvozek, který mě oproti kvalifikacím podržel i na výjezdech ze zatáček, kde jsem měl v pátek a v soboto trochu problémy. Výborný byl i motor, vždyť maximální rychlost byla pouze o 6 km/h pomalejší než tovární stroj již jistého Mistra světa Charpentiera. Jezdilo se mi opravdu velmi dobře a na tomto extrémně dlouhém okruhu to bylo myslím vidět i na jednotlivých časech, které například byly pomalejší pouze o sekundu jak časy v cíli osmého Chambona a pouze o dvě sekundy pomalejší než časy krále této třídy Sébastiena Charpentiera. Jsem si jistý, že pokud bych nehavaroval, tak z toho tentokrát byly další světové body. Teď si musím od závodů nedobrovolně odpočinou a tak nezbývá než poděkovat celému týmu a všem technickým partnerům, kteří se o můj stroj po celou dobu vzorně starají.
www.tomasmiksovsky.com

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist