Althea Racing potvrdila BMW a jezdce Torrese s Reiterbergerem

Tým Althea Racing končí spolupráci s Ducati s níž získali titul zásluhou Carlose Checy v roce 2011 a od roku 2016 pojedou kompletní sezonu s motocykly německé značky BMW S1000 RR. Změna je rovněž v jezdecké sestavě, která je dvoučlenná a představuje dva zkušené závodníky. Prvním z nich je bývalý jezdec tovární Aprilie osmadvacetiletý Jordi Torres, druhý je nováček v soutěži SBK a dvojnásobný šampion IDM Superbike jednadvacetiletý Markus Reiterberger.

V uplynulé sezoně jely motocykly BMW pod názvem BMW Motorrad Italia SBK Team, týmem, který provozoval M&T Racing. Další dvě motorky měl v boxech tým BMW Team Toth. Tým Althea Racing má první možnost vyzkoušet novou techniku s novými jezdci už příští týden, protože to má řada týmů SBK privátní zkoušky na jihošpanělském okruhu v Jerezu.

Jednadvacetiletý Markus Reiterberger vyhrál v roce 2010 Yamaha Cup a dvakrát mezinárodní mistrovství Německa IDM Superbike (2013, 2015). Letošní vítězství bylo obzvlášť působivé, když si na konto připsal dvanáct prvních míst a šestnáct umístění na stupních vítězů. V mistrovství světa superbiků dosud startoval jen v šesti závodech (2x 2013, 4x 2015) s nejlepším umístěním v podobě dvanáctého místa, jehož dosáhl na Nürburgringu.

Osmadvacetiletý Jordi Torres je dvojnásobným šampionem CEV Moto2 (2011 a 2012), závodil dvě sezony v MS Moto2 a letos jel premiérovou kompletní sezonu v MS Superbike, kde byl v sedle Aprilie týmu Red Devils celkově pátý. První vítězství v závodu SBK si na konto připsal v závěrečném podniku sezony 2015 v Kataru.

„Možnost jet s tak profesionálním týmem jakým je Althea Racing a s tak významnou značkou jakou je BMW, mě velmi motivuje,“ uvedl nadšený Jordi Torres, který byl nějakou dobu v nejistotě ohledně sezony 2016. „Motivující je to z toho důvodu, že je před námi práce jak pro mě, tak pro tým, ale je nám jasné, že BMW je konkurenceschopná motorka a je tam také velký prostor pro zlepšení. To bude cíl pro rok 2016, zaznamenat velký progres s BMW a týmem v rámci bezproblémové a úspěšné spolupráce. Od tohoto bodu dál budeme hledat nejlepší a nejvhodnější cestu jak být s motocyklem úspěšní.“

„Bezpochyby je tu na mě z hlediska výkonu určitý tlak. U Aprilie jsem motorku znali, byl jsem dobrý a neměl až takovou zodpovědnost, kterou při zdokonalování stroje potřebujete. Pokud tam nějaký tlak byl, tak na mém týmovém kolegovi Leonovi (Leon Haslam), ale ne tolik na mě, protože to byl můj první rok v mistrovství světa superbiků. Teď jsem na řadě já. Budu pracovat na vývoji motorky a vidím to jako pozitivní věc. Hodně jsem dozrál jako jezdec a naučil se spoustě novým věcem. Navíc je to pro mě úplně nový projekt.“

„Mým cílem bylo zůstat v mistrovství superbiků. V Jerezu máme příští týden testování, takže na to se moc těším, ale víc než to chci nyní udělat vše pro to, abychom se s týmem co nejlépe poznali a začali dobře spolupracovat. Mít tu správnou týmovou souhru, harmonii a pohodu plus dobře spolupracovat, to mi vždy hodně pomáhá!“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist