Althea hodila Maxovi záchranné lano

Ten Kate Honda s největší pravděpodobností neuplatní koncem září opční právo na Maxe Neukirchnera a v továrním týmu BMW na něho po katastrofální sezóně místo určitě nezbyde.

Jediný německý jezdec superbiků Max Neukirchner má sice smlouvu s nizozemským týmem Ten Kate Honda s opčním právem na rok 2011, které platí do konce letošního září, ale toto nebude ze strany jeho dosavadního týmu s největší pravděpodobností uplatněno. Šanci jezdit za tovární tým BMW nemá pak Stollbergčan vůbec, neboť šéf motorsportového oddělení BMW Berthold Hauser říká jasně: "Do továrního týmu ho nemohu vzít!"  a satelitní tým BMW dle posledních zpráv kvůli chybějícímu budgetu existovat nebude (zůstane ve stockovém FIM Cupu 1000 ccm). 

Německý jezdec absolvoval doposud v šesti neúplných sezónách 119 startů v závodech WSBK a získal jen 2 vítězství a pouhých 10 podiových umístění, takže o jeho služby není z renomovaných stájí zas tak enormní zájem . V celkovém hodnocení šampionátu se pak Neukirchner umístil nejlépe v roce 2008 - na 5. místě, momentálně je 18. se ziskem 40 bodů.


Nyní se ale naskytla pro 27-letého Sasíka nečekaná možnost, pomocné lano mu totiž podal tým Althea, respektive jeho šéf Genesio Bevilacqua: "Rád bych dal Maxovi ještě jednu šanci, tak jak jsem ji dal Checovi. Vloni mu také nikdo nevěřil, a já jsem ho vzal. A podívejte se na jeho letošní sezónu. Maxovi chybí nyní pouze sebedůvěra, má za sebou hodně těžké období. Nejdříve mu sebral Checa ve Valencii vítězný závod, potom ty těžké pády a nyní mizerná sezóna. Když se některému jezdci něco takového stane, tak potřebuje někoho, kdo mu dá druhou šanci. A to mohu být já. Jednám o něm hodně detailně se svými sponzory".


 Bevilacqua by rád co nejdříve podepsal smlouvu s Ducati na příští rok, má ale jednu podmínku: "Chtěl bych mít od prvního závodu 2011 totožný materiál jako tovární tým. Je to jediná možnost, jak dostat do týmu kvalitní jezdce", říká týmový šéf Checy a Byrneho a dodává: "O Checu má zájem i tovární tým, ale u nás je lepší atmosféra. Pokud by jel Carlos v Xeroxu, tak by byl neustále pod tlakem a musel vyhrávat. U nás takový tlak není. A to je pro jezdce velký psychický rozdíl. Pokusím se domluvit s Ducati, zda by mohl zůstat u nás", vysvětluje dále týmový šéf Althea, který má roční rozpočet 3 miliony Euro a jehož tým je v paddocku považován jako velmi seriozní. 

Co se týká medializace svého týmu a seriálu WSBK má Genesio Bevilacqua hodně jasný názor: "Média mají na našem týmu velký zájem a s tím jsem spokojený. Nikdo o nás nepíše a nemluví špatně. Ovšem o seriálu jako takovém se to říci nedá. Flammini se o privátní týmy vůbec nezajímá a nezajišťuje jim žádnou medializaci. Pokud se to rychle nezlepší, tak to dopadne jako v MotoGP a na závodní trati bude velmi brzo maximálně 16 jezdců".

 




Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist