alpha Racing: Ten správný moment ke vstupu do MotoGP

Pět let trvá smlouva mezi BMW a týmem "alpha Racing", který zajišťuje účast této značky v mistrovství světa superbiků. alpha Racing je tedy oficiálním partnerem BMW Motorrad Motorsport.

Smlouva mezi týmem "alpha Racing" a BMW končí v roce 2012 a doposud nebylo řečeno ani jedno slovo o jejím prodloužení. "V roce 2012 je konec a my se musíme podívat, kde vlastně stojíme", říká Josef Hofmann, vedle Josefa Meiera druhý obchodní ředitel týmu "alpha Racing". V zásadě se jedná o to, že BMW chce továrně vstoupit do MotoGP 2013, ovšem toto závodění už firma "alpha Racing" zřejmě zajišťovat nebude!

Domluvený termín s nejvyšším vedením BMW, tedy s Hendrikem von Kuenheimem, se nedá očekávat dříve jak v listopadu a tak vznikl následující plán: Vstup do MotoGP už v roce 2012! Jako tým CRT s motory BMW a pod názvem: "Team EuroSpeedway". 
"Možná si BMW myslí, že nemáme jinou alternativu. Ale jim patří pouze motocykly. Kompletní infrastruktura a personál je náš. A nyní je tedy ten správný okamžik pro vytvoření týmu CRT", řekl ještě před svým odletem do Sepangu na jednání s Ezpeletou Hofmann.

Hofmann je přesvědčen o tom, že během tří měsíců je schopen postavit na nohy fungující tým. V prvním roce třeba s modifikovanými superbikovými motocykly BMW. "Jsme rozhodně dále, než některé jiné týmy CRT. A nemáme také žádný problém s motory", vysvětluje svůj projekt pro SpeedWeek Hofmann.

Hofmann kalkuluje s částkou 4-5 milionů Euro, přičemž ví, že v případě úspěšného jednání může od CEO Dorny Carmela Ezpelety dostat příspěvek ve výši 1 milionu Euro.

"Jezdci, kteří by přinesli peníze navíc, budou pochopitelně vítáni. A Ezpeleta musí v prvním roce rozběhu CRT něco přidat navíc", je si svou strategií jasný týmový manažer "alpha Racing".
Ostatně jako jeden z jezdců je uvažován některý ze dvou Němců, buď Sasík Max Neukirchner (MZ), nebo současný jezdec litrových stocků Markus Reiterberger (v Brně vzdálen jen 1,3 sekundy od prvního místo a v cíli nakonec čtvrtý). 

Samozřejmě, že v této kalkulaci je zahrnuta i možnost, že od roku 2013 pojede v seriálu pouze jeden tým s motocykly BMW, tedy BMW Italia a také to, že "alpha Racing" nemá vůbec žádnou možnost vstoupit do světového šampionátu superbiků jako tým: "Pokud šéf Infrontu Flammini není schopen rozpoznat, že týmy také musí žít, tak brzy žádné mít nebude! Sponzory pro WSBK získat, je skoro nemožné, nikoho tento seriál nezajímá. Jedinou alternativou tak je pro nás MotoGP a tým CRT. Řešením pro superbiky by byl kvalitní evropský šampionát, neboť většina superbikových týmů má pouze národní sponzory a ty vůbec nezajímají zámořské závody. Pokud bychom snad chtěli mít i v budoucnu superbikové mistrovství světa, tak za podmínek, abychom nemuseli neustále doplácet ze svého".

Samotný Max Neukirchner je tomuto projektu rovněž nakloněn, ostatně tým MZ má na startovním roštu 2012 v Moto2 pouze jedno místo (tedy on nebo West) a říká: "Už v roce 2010 jsem jednal s Meierem a s Hofmannem na Sachsenringu. Tehdy se ale mluvilo pouze o IDM. Tento projekt je ale úplně o něčem jiném a je hodně vzrušující".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist