FIM EWC – Kvalifikaci vyhrál tým YART Yamaha, pole position má domácí HRC with Japan Post

Sobota byla v Suzuce o pozicích na startu osmihodinového závodu, který má termín startu v neděli 6.srpna. Ve druhých kvalifikacích dominovali jezdci týmu YART Yamaha, protože v každé z tří samostatných sekcích byli nejrychlejší. Závěr dne patřil bitvě o pole position, kde postoupilo deset nejrychlejších týmů kvalifikaci 1 a 2. Z první pozice odstartuje do 44.ročníku závodu Coca-Cola Suzuka 8 Hours tým HRC with Japan Post. Start je ve 4.30 hodin středoevropského času.

2.kvalifikace

V kvalifikaci jezdců označených modrou páskou byl nejrychlejší Niccolo Canepa z YART Yamaha Official EWC Team, jehož čas na kolo měl hodnotu 2’05,948 sekundy. Ital byl o 0,287 sekundy rychlejší než druhý v pořadí Tetsuta Nagashima z Team HRC with Japan Post. Posledním jezdcem v jedné sekundě byl třetí Ryo Mizuno, jezdec týmu Astemo Honda Dream SI Racing. Itala Canepa měl přitom velké štěstí, protože v první zatáčce málem došlo ke kontaktu s jezdcem týmu TTSRacing MurayamaUnso HondaDream, Kosuke Akiyoshim.

V kvalifikacích jezdců s žlutou páskou dokázal Marvin Fritz (YART Yamaha) porazit Sylvaina Guintoliho (Yoshimura SERT Motul) rozdílem 0,438 sekundy. Přes sekundu ztrácí třetí Daijiro Hiura (Honda Dream RT SAKURAI HONDA) a Top5 uzavírá Kengo Nagao (Team KODAMA) a Takumi Takahashi (Team HRC with Japan Post).

V kvalifikaci jezdců s červenou páskou zajel nejrychleji Karel Hanika z YART Yamaha Official EWC. Český závodník získal pro svůj tým jednoznačně kvalifikační prvenství, když maximum na kolo dostal na hodnotu 2’05,870 sekundy. Přes sekundu ztrácel druhý v pořadí Ikuhiro Enokido z TOHO Racing, třetí vyl Xavi Vierge, jezdec stáje Team HRC with Japan Post. Top5 uzavřela dvojice Marcel Schrötter (S-PLUSE DREAM RACING -ITEC) a Haruki Noguchi (SDG Honda Racing). Náhradní jezdec za Joshe Hooka, Tarran Mackenzie (F.C.C. TSR Honda France), havaroval, ale dokázal se dostat zpět na trať podobně jako Bastien Mackels, který spadl ve druhé zatáčce s motocyklem KM99 Yamaha.

Výsledkem kvalifikačních jízd je fakt, že nejrychlejším týmem je s časem 2’05,858 sekundy YART Yamaha Official EWC. Na druhé pozici je Team HRC with Japan Post, třetí Yoshimura SERT Motoul, čtvrtý Astemo Honda Dream SI Racing a pátý TOHO Racing. Do bitvy o pole position postupuje také šestý SDG Honda Racing, sedmý AutoRace Ube Racing Team, osmý F.C.C. TSR Honda France, devátý S-PLUSE DREAM RACING -ITEC a desátý Honda Dream RT SAKURAI Honda. Všech deset týmů nastoupí v Top10 Trial, kde budou bojovat o pole position na startu závodu 44.ročníku Coca-Cola Suzuka 8 Hours.

2.volný trénink

Po kvalifikacích následoval další volný trénink, v němž byl zásluhou Naomichi Uramota nejrychlejší tým SDG Honda Racing s časem na kolo 2’06,782 sekundy. Jen 0,023 sekundy ztratil tým Astemo Honda Dream SI Racing, třetí YART Yamaha Official EWC byl o necelé tři desetiny pomalejší. Top5 uzavřely týmy F.C.C. TSR Honda France a Team HRC with Japan Post.

TOP 10 Trial

V Top10 Trial nastupuje deset nejrychlejších týmů kombinace časů dvou kvalifikačních jízd. Zúčastní se ho jen dva nejrychlejší jezdci z každého týmu z kvalifikace, přičemž každý jezdec dostane po zahřívacím kole jedno letmé kolo, aby nastavil svůj čas. Tým, který byl po druhé kvalifikaci desátý nejrychlejší, pojede jako první, v našem případě je to Honda Dream RT Sakurai Honda, a nejrychlejší tým, YART Yamaha, jako poslední. Ze dvou jezdců zúčastněných týmů jede nejprve pomalejší jezdec z kvalifikace a po něm nejrychlejší. Po skončení Top 10 Trial se sečtou časy na kolo dvou jezdců každého týmu, čímž se vytvoří finální startovní rošt 44. ročníku vytrvalostního závodu Coca-Cola Suzuka 8 Hours Endurance Race.

Tým HRC with Japan Post vyhrál Top 10 Trial a zajistil si tak pole position pro nedělní závod 44. ročníku vytrvalostního závodu Coca-Cola Suzuka 8 Hours, což je zároveň třetí kolo mistrovství světa FIM Endurance 2023. Jeho jezdci Xavi Vierge a Tetsuta Nagashima porazili dvojici Yamalube YART Yamaha EWC Official Team ve složení Karel Hanika a Marvin Fritz rozdílem necelých dvou desetin. Přes jednu sekundu už ztrácel třetí tým v pořadí TOHO Racing. Poslední desáté místo obsadil tým F.C.C. TSR Honda France, jelikož náhradní jezdec Tarran Mackenzie havaroval.

TOP 10 TRIAL - výsledné pořadí
1. #33 Team HRC with Japan Post JPN Honda CBR1000RR-R Fireblade SP 2:05.329  
2. #7 YART Yamaha Official EWC TEAM AUT Yamaha YZF-R1 2:05.519 +0.190
3. #104 TOHO Racing JPN Honda CBR1000RR-R Fireblade SP 2:06.343 +1.014
4. #73 SDG Honda Racing JPN Honda CBR1000RR-R Fireblade 2:06.644 +1.315
5. #12 Yoshimura SERT Motul FRA Suzuki GSX-R1000R 2:06.720 +1.391
6. #17 Astemo Honda Dream SI Racing JPN Honda CBR1000RR-R Fireblade 2:06.756 +1.427
7. #76 AutoRace Ube Racing Team JPN Suzuki GSX-R1000R 2:06.811 +1.482
8. #71 Honda Dream RT SAKURAI HONDA JPN Honda CBR1000RR-R Fireblade 2:06.970 +1.641
9. #95 S-PLUSE DREAM RACING -ITEC JPN Suzuki GSX-R1000R 2:07.780 +2.451
10. #1 F.C.C. TSR Honda France JPN Honda CBR1000RR-R Fireblade SP 2:07.788 +2.459

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist