S Ondřejem Ježkem před cestou do Aragonie

Příští víkend se mistrovství světa superbikových motocyklů letos poprvé představí v Evropě a svým třetím dílem v Aragonii odstartuje misi šesti podniků v řadě na evropské půdě. Součástí závodního víkendu na MotorLand Aragónu je také první kolo světového poháru Superstock 1000, kde má Česká republika jediného zástupce v osobě Ondřeje Ježka, jezdce stáje TripleM by Barni Racing Ducati.

S Ondřejem Ježkem před cestou do Aragonie
Šestadvacetiletý Ondřej Ježek nastupuje do sezony 2015 v pozici jedničky týmu TripleM by Barni Racing Ducati. Tým má pro letošní ročník vysoké ambice, čemuž také odpovídala předsezonní příprava českého závodníka. Ten veškerý čas netrávil jen v tělocvičně, ale využil možnosti trénovat s Carlosem Checou, společně s týmem testoval v Aragonii a ještě stihl odkomentovat úvodní podnik mistrovství světa silničních motocyklů v Kataru.

Těsně před odjezdem českého závodníka do Španělska jsme s Ondřejem Ježkem hovořili na téma tovární podpory jeho Ducati nebo jaké jsou jeho cíle a plány pro letošní sezonu.
Už příští týden odstartujete v Aragonii další ročník v pozici jezdce světového poháru Superstock 1000. Jaká byla příprava na letošní sezonu? Stačil jste si také odpočinout?
Ondřej Ježek: „Jak se to vezme. V době volna, co se týče fyzické přípravy, jsem měl hodně práce s řešením angažmá na rok 2015. Od půlky listopadu jsem potom opět začal s fyzičkou. S přípravou jsem velmi spokojen. Znovu jsme se ji s trenéry (Heiník, Vojta) snažili posunout o stupeň výš. V únoru jsem si po hodně dlouhé době udělal čas na týdenní dovolenou na horách. Zde jsem si parádně odpočinul před závěrečnou částí přípravy, která vyvrcholila březnovým tréninkem na okruhu ve Valencii a poté týdenním tréninkem s Carlosem Checou.“

Do sezony nastupujete s týmem TripleM by Barni Racing Ducati a plnou podporou italského výrobce. Už jste si novou Panigale vyzkoušel? Měli jste možnost před sezonou testovat?
Ondřej Ježek: „Minulý týden jsme absolvovali třídenní testování v Aragonu. Dva dny byly na mokru, ale to mně vůbec nevadilo, protože jsme potřebovali udělat nějakou práci i na mokrém nastavení. Bohužel jsme zatím používali pouze standardní elektroniku. Ta závodní se v továrně Ducati trochu zpozdila a budeme jí mít k dispozici až v Aragonu.“

Co to pro vás jako jezdce znamená, když má tým plnou podporu výrobce Ducati? Jaké výhody z toho plynou ve srovnání s týmem, který třeba tuto podporu nemá?
Ondřej Ježek: „Závodní elektroniku dostaneme oproti ostatním týmům o něco dříve. Ostatní budou zatím využívat loňskou variantu. Teď se uvidí, zda to bude výhoda, nebo ne. Osobně ale věřím, že ano. Elektroniku, která je z velké části převzata z loňského superbiku, již na Barniho superstocku zkoušel testovací jezdec Ducati Michele Pirro a na trati v Misanu dosahoval velmi dobrých časů.“
S výsledky testů jste spokojen nebo víte o něčem, co je třeba ještě doladit?
Ondřej Ježek: „Můžu být spokojený se svým výkonem a nastavením podvozku. Standardní elektronika neposkytovala funkce, které bychom pro závod potřebovali, ale s tím jsme do Aragonu odjížděli.“

Letos máte jet měkčí pneumatiky Pirelli, jak tuto změnu vnímáte? Znamená to v případě STK1000 výrazné zrychlení?
Ondřej Ježek: „Asi bude ještě chvíli trvat, než si zvyknu na nové možnosti, které pneumatika SC1 přinese. Mělo by to výrazně zrychlit časy na kolo. Společně s omezením výkonu superbiků bychom se na tuto třídu mohli časově výrazně dotáhnout.“

Nedávno FIM zveřejnila seznamy jezdců superstockových kategorií, kde v STK1000 můžeme vidět celkem 34 závodníků, což je s některými jmény nebo návratem Yamahy poměrně dost zajímavá a nabitá sestava. Čím to, že je o letošní ročník tak velký zájem?
Ondřej Ježek: „Určitě pomohlo zvýšení věkového limitu na 28 let. Přišlo zpátky mnoho závodníků, kteří například v superbicích neměli tu nejlepší techniku a raději dali přednost superstockům na předních umístěních (Guarnoni, Staring). Dále přišlo několik špičkových pilotů z MS Supersportů (Marino, Coghlan, Tamburini, De Rosa). A také zůstali stálí jezdci, kteří už loni tvrdili muziku (Savadori, Massei). Myslím, že by letos mohla třída Superstock 1000 nabídnout velkolepou podívanou!“
Cílem týmu je bojovat o nejvyšší pozice a zopakovat loňský úspěch Argentince Mercada. To ale vzhledem k zmiňovaným okolnostem a vyrovnanému poli asi nebude tak snadné?
Ondřej Ježek: „To máte pravdu. Po loňské nadějné sezóně ode mě tým očekává boj o titul. A můj cíl je stejný, s tím jsem do týmu vstupoval. Fakt, že to bude mnohem těžší než v loňském roce, mě ještě více motivuje. Superstock 1000 bude více v zájmu očí mnoha pozorovatelů a fanoušků motorek.“

Jste jedničkou týmu TripleM by Barni Racing Ducati. Je před zahájením šampionátu cítit nějaký tlak?
Ondřej Ježek: „Tlak si vůbec nepřipouštím. Chci se soustředit pouze sám na sebe. Když podám výkon, na který mám, můžu o ten titul bojovat.“

Složení Vašeho týmu zůstalo stejné nebo máte komplet novou posádku?
Ondřej Ježek: „Komplet úplně ne, ale hodně se obměnila. Zůstává mi mechanik Alex Scanavini a týmu zůstává technik na pérování Mupo Luca Zangheri, který pracuje i s Mercadem v SBK. Manažerem týmu Triple-M se stal Manuel Cappelletti, jenž v loňském roce spolupracoval s Fabio Masseiem v týmu EAB. A také se mi po roce vrátil můj dlouholetý mechanik Michal Knežínek, který bude v týmu plnit funkci elektronika. Speciálně tuto změnu velice vítám.“
Letos je ve hře rovněž start v závodech mezinárodního mistrovství Německa IDM a také něco v rámci závodního víkendu Grand Prix na Sachsenringu. Můžete nám k tomu říct něco víc?
Ondřej Ježek: „Zatím nemůžu sdělit podrobnosti, protože jsme s týmem ještě neschválili letní doplňkový program. Pouze vím, že bychom měli jet 2-3 závody IDM.“

Na televizní stanici Nova Sport jste poslední březnový víkend spolukomentoval závody katarské Grand Prix. Jaké to je vidět a komentovat celé to dění z druhé strany, když jste stále aktivním závodníkem. Líbí se vám role komentátora?
Ondřej Ježek: „Musím říct, že mě ta práce hodně baví. Závody sleduji od mala a je fajn, když můžu spojit příjemné s užitečným. S Vaškem Svobodou jsme si myslím sedli a osobně jako divákovi mě vždy více vyhovuje, když komentují dva lidé. Můžou se navzájem doplňovat, protože není v silách jednoho sledovat vše. Rozhodně se nejedná o jednoduchou práci.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist