Talmacsi: Nechtěl jsem za závodění platit

Po jednoroční přestávce se 31-letý maďarský ex-mistr světa Gábor Talmacsi vrátil nazpět na závodní dráhu. Proč se vlastně vrací a proč se rozhodl pro pražský tým ProRace? Bude to start do nové kariéry, nebo pouze přechodný nápad jak vyplnit volný čas...A co ho čeká už tento víkend?

Deset let závodil Gábor Talmacsi v seriálu Grand Prix, dvakrát skončil v MS 125-tek jako třetí a vše korunoval titulem mistra světa 2007. A ačkoliv v sezóně 2010 obsadil v MS kubatury Moto2 šesté místo, tak na rok 2011 nenašel žádný tým, kde by nemusel donést peníze. Kariéra nejlepšího Maďara se tak zdála ukončena...
V Misanu se vynořil Talmacsi na motorce českého týmu ProRace. Ovšem 21. místo v tréninku a 15. v závodě rozhodně nebyly žádným důvodem k nějaké oslavě či k tomu, že by bylo možno hovořit o nějakém úspěšném comebacku. Přesto byl "Talma" relativně spokojen: "Jsem rád , že jsem nazpět v tomto kšeftu. Vloni jsem nejel žádný závod, takže potřebuji nějaké závody, abych  chytil opět závodní rytmus. Jinak vloni jsem navštěvoval univerzitu a provozoval jezdeckou školu".

Ačkoliv se v mezičase věnoval rovněž automobilovým závodům (Renault-Clio a Porsche-Cup - vloni, Rallye-Sport letos), tak chce aktuální jezdec týmu ProRace zaměřit plně svou pozornost na motocyklové závodění a odstartovat tak svou druhou kariéru: "Tento tým mě sám oslovil. Mnoho týmů se mě ptalo, kolik donesu peněz, já ale jako mistr světa nejsem ochotný platit za své závodění. A ProRace zaklepal na dveře v tom správném okamžiku. Supersport je tak startem do mé druhé kariéry a vidím zde mnoho možností do budoucnosti. Navíc MotoGP se dá v Maďarsku sledovat pouze v PayTV, zatímco supersportový šampionát běží na Eurosportu. Pro mnoho mých maďarských fanoušků je tak lepší, že budu závodit v tomto seriálu", říká 9-násobný vítěz závodu Grand Prix, který podepsal s českou stájí ProRace smlouvu do konce roku.  
Ostatně Talmacsi potká v této kubatuře své soupeře ze světa Moto2, především Julese Cluzela a Alexe Baldoliniho, kteří už oba dva poznali, jak chutnají podiová umístění v supersportech, ale také své krajany Imre Totha a Balazse Nemetha.

Že to ostatně Talma myslí se startem nové závodní kariéry opravdu vážně, dokazuje třeba jeho účast v italském šampionátu CIV tento víkend v Mugellu, kde se bude především testovat nastavení podvozku, což je dle vyjádření maďarského šampiona dosavadní "achillovou" patou jeho motocyklu.

"Postavili jsme pro Gábora úplně novou motorku. Tu nyní vyzkoušíme v Mugellu, kde budou i specialisté podvozkáři, gumaři, a také lidé od Bremba, abychom mohli na příštím závodě v Aragonu jezdit už hodně vpředu a ne pouze bojovat o 15. místo", prozradil našemu webu manažer týmu ProRace Jiří Hanyk.
Samotný Talmacsi si dal jako cíl, závodit úplně vpředu v brněnském závodě koncem července: "Před závodem v Misanu jsem testoval pouze jednou na brněnském okruhu, ale tam jezdilo také hrozně moc hobíků. Mně nyní trochu chybí důvěra pro přední kolo", říká na závěr rozhovoru pro SpeedWeek maďarský jezdec Gábor Talmacsi, který tak je v týmu ProRace po Peškovi, Lanzim a Dionisim, už čtvrtým letošním pilotem tohoto týmu.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist