První čtyři tréninky jako na houpačce

V prvních čtyřech trénincích na šestistovkové motorce ukázal Lorenzo, že adaptace ze superbiku bude poměrně obtížná. Nicméně určitě ne nemožná. První volný páteční trénink, prvních čtyřicetpět minut bylo vyloženě na to, abychom mohli Lorenzovi motorku upravit a on nám řekl, kterým směrem se máme ubírat v nastavení. Do první kvalifikace nikdo nečekal zázrak a ani se nic takového nekonalo. Pozice 21, ale jen 2,5 vteřiny ztráta na prvního.

Zato ranní déšť ukázal co se dá na supersportu udělat. Od prvního kola se zlepšoval takovým způsobem, že všichni jen kroutili hlavou. Zajížděl o vteřinu rychlejší kola než ostatní. Po pětačtyřiceti minutách zajel do boxu za potlesku celého týmu jako první s náskokem 0,3 vteřiny na druhého a 1,6 vteřina na třetího v pořadí.

To bylo poprvé v historii týmu v supersportech, kdy jezdec týmu vyhrál trénink.

Do druhé kvalifikace dnes odpoledne jsme se všichni modlili, aby pro alespoň chvíli vydrželo such, protože jen tak se Lorenzo mohl zlepšit a postavit se na roštu do předních řad. Bohužel se žádný zázrak nekonal a tak se zítra postavíme na startu na začátek šesté řady.
Lorenzo - jezdec: "Není to vůbec jednoduché. Začíná to tím, že treninky jsou jen 45 minut. V superbikách byly hodinu. Na to si musím zvyknout a upravit tak svoje zvyky. A motorka ? Na mokru fantastická hračka. Ani jsem nejel na doraz. Krásně se vlní, a to je na mokru perfektní. Bohužel to samé dělá i na suchu, a to je teď problém. Přední vidlice. To je asi největší rozdíl. Ale vzhledem k tomu, že musí být standard, stejně jako celý předek, nedá se s tím nic dělat. Kdyby alespoň šel změnit úhel, ale to taky nejde. Zkrátka na brzdách se cítím vellice slabě. Nicméně, pokud chci supersporty jezdit, musím si zvyknout."

Miloš - šéfmechanik: "Skvělá práce. Budeme muset trochu potestovat, abychom mu změnili styl, ale Lorenzo je zkušený pilot. Zkrátka styl ze superbiku adaptovat na supersporta bude chvíli trvat. On je v jízdě strašně agresivní. Agresivně brzdí, ale moc tomu nevěří a dává strašně plynu, ale v zatáčce je o deset kilometrů pomalejší. Pokud se nám tohle podaří změnit, máme vyhráno. A ta jízda na vodě ? Prostě famózní."

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist