Další skvělý den v Imole pro Ondru Ježka

Závod mistrovství světa FIM Supersport v Imole byl stejně jako před čtrnácti dny v holandském Assenu zastavený červenou vlajkou a pro restart pak opět zkrácen. Motocyklový závodník Ondřej Ježek znovu předvedl skvělou koncovku a jeho sedmé místo je nejlepším výsledkem českého jezdce v historii této kubatury vůbec.

Víkendové hodnocení bychom mohli klidně začít tím, že Ondra Ježek startoval do závodu z desátého místa, které si vyjel v sobotním Superpole, a i přes jeho drobnou nespokojenost však lze toto označit za základní stavební kámen jeho dnešního úspěchu. Po prvním kole byla zeleně-černo-stříbrná Kawasaki devátá a součástí dlouhého vláčku jezdců, kteří se hnali lesnatým parkem. Poté však přišel drobný výsledkový pokles až na místo jedenácté.

Ondřej Ježek si přál a těšil se na závod o regulérní délce, který by mu vyhovoval mnohem více, okolnosti však byly proti. Povolený šroub na víku motoru lídra šampionátu Švýcara Krummnenachara zapříčinil zaolejování po celé délce trati a tak ředitelství závodu dalo vyvěsit červenou vlajku. Po restartu se jezdec týmu Go Eleven držel opět na deváté příčce a po drobné chybě se snažil dojet Ayrtona, ne však ducha před dvaadvaceti lety v Imole tragicky zahynuvšího Ayrtona Senny, nýbrž Itala Badoviniho jedoucího na Hondě před ním.

Poslední čtyři kola však byly ukázkovým spurtem a Ondřej nepředjel jenom jeho, ale k údivu a radosti celého týmu i dalšího Itala Caricasula těsně před nájezdem do poslední šikany. Šťastná sedmička z místa, které má Ondra Ježek rád, znamenala i posun v celkové klasifikaci do elitní desítky. A snad mu bude přát i v následujícím závodě, který se koná v malajském Sepangu.

Závod v Imole Ondřej Ježek komentoval slovy: „Nezbývá říct, než - Další skvělý den v Imole! S dnešním závodem jsem nadmíru spokojen. Škoda, že byl závod znovu "rozpůlen" červenou vlajkou, když se jede déle, víc mi to sedí. V první části závodu jsme zvolili tvrdší směs SC1 na zadní pneumatice. Chvíli mi trvalo, než jsem se dostal s touto gumou do optimálního tempa, ale jakmile jsem předjel Kyla Smithe, začal jsem stíhat hlavní skupinu bojující o čtvrté místo.“

„Poté se zakouřilo z motorky Krummenachera a závod byl zastaven. Do druhé části závodu jsme zvolili měkčí SC0. Byl to trochu risk, protože se jelo na jedenáct kol a odhadovaná životnost pneu byla maximálně deset kol. Byla to ale dobrá volba, druhá část závodu byla mnohem rychlejší a s tvrdší gumou by bylo těžké se držet první skupiny. Po chybě ve Variante Alta mi skupina poodjela a poté jsem se jen těžce přibližoval.“

„Podařilo se mi ale dojet a předjet Badoviniho. V posledním kole jsem definitivně dotáhl soupeře přede mnou a v posledních pasážích závodu předjel Caricasula, který měl lehké problémy s elektronikou. Sedmé místo v závodě, posun na deváté místo v celkovém pořadí, skvělá práce týmu po celý víkend. Hodnotím to pozitivně a těším se do Sepangu.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist