Red Bull Ring tentokrát bez české účasti
Text: Marta Kopecká | Foto: Doreen Muller | Zveřejněno: 28.6.2017 | Zobrazeno: 3 640x
Bohužel, obě české posádky International Sidecar Trophy, se závodů na rakouském Red Bull Ringu nezúčastnili. Kateřina Rozeneková po nehodě na mosteckém Autodromu není stále ve 100% stavu a zranění Ondřeje Kopeckého si již vyžádalo chirurgický zákrok. Tým Moto43 ve složení Petr Fišar a Ondřej Kopecký vydal oficiální prohlášení o ukončení letošní sezóny. No a teď k samotnému dění na okruhu pod hradem Spielberg.
Sobotní ráno přálo jezdcům počasí a obě kvalifikace se odjely za nádherného počasí, kdy teploty stejně jako u nás překračovali 30°C. Toto vedro a náročná trať byly velkou zkouškou pro všech 21 posádek, které se postavily na start pátého dílu tohoto šampionátu. Nejlépe si v kvalifikacích vedli hosté a prvních 8 míst na startu obsadily posádky z mistrovství světa a z německého mistrovství IDM. Nejlepším stálým účastníkem byla švédská posádka Lundberg – Anderson (F1) na devátém místě.
S blížícím se startem sobotního Super Sprintu se nad okruh blížila bouřková mračna a tak jako již letos poněkolikáté se řešilo obutí pro závod. Nakonec se stihl závod odjet za sucha a první kapky jezdce osvěžily až v mávacím kole. Jak již trénink napověděl, startovní pole se rozdělilo do dvou skupin a v obou těchto skupinách se sváděly pěkné souboje. Bohužel tento sprint byl pohromou pro dosud vedoucí posádky šampionátu. Týmům Lundberg – Anderson (F1) se pár metrů po startu zakouřilo z motoru a Wirth – Uhlig (F2) museli po prvním kole zajet do boxů. Nejrychlejší v cíli byli Sattler – Neubert v kategorii F1 a Grabmüller – Kirchhofer v kategorii F2.
Předpověď počasí na neděli nevěstila nic pěkného. Hlavní závod organizátoři přesunuli na dopoledne před Sprint. K hlavnímu závodu nastoupilo všech 21 posádek a největší drama se odehrálo hned v první zatáčce, když posádka Laimer – Billich přehnala nájezd do první pravé a dostala hodiny. Všechny posádky dokázaly včas na vzniklou situaci zareagovat, ale některé musely mimo trať a proto se hned po startu startovní pole pěkně roztáhlo a roztrhalo. Stejně jako v Super Sprintu i v hlavním závodě první tři místa obsadili v Fjedničkách hosté Sattler – Neubert, Schräder – Wert a Ritz – Fries. Fdvojkám kraloval Michale Grabmüller se Sophií Kirchofer, pro kterou to byl poslední závodní víkend po ohlášeném konci velmi úspěšné závodnické kariéry. Za nimi jel Wirth – Uhlig, ale jejich motor nevydržel nasazené tempo a tři kola před cílem rapidně ztratil výkon a byli tak postupně předjeti největšími konkurenty v boji o celkové vítězství v Int. Sidecar Trophy posádkou Knapton – Roick.
Před odpoledním Sprintem se nad Red Bull Ringem skutečně prohnala bouřka a pěkně skropila trať. Tím odradila několik týmů k účasti v posledním závodě víkendu. Do závěrečného Sprintu nastoupilo pouze 15 posádek a celému závodu opět dominovala dvojice Sattler – Neubert (F1), která tak ve Spielbergu vyhrála, co se dalo. Velmi dobře si na mokré trati vedla i švýcarská dvojice Schaffter – Graber (F2), která stejně jako v Mostě vyhrála i tento mokrý závod.
Celkové hodnocení Int. Sidecar Trophy se na špici před posledními dvěmi dvouzávody v Oscherslebenu značně zdramatizovala. V kategorii F2 se dostal Knapton – Roick o 10,5 bodů před dosud vedoucí Wirt – Uhlig. Na třetí místo se posunula dvojice Schaffter – Graber. Neméně vyrovná situace je i v kategorii F1, kde se na čelo zaslouženě dostalo holandské duo Van Kampen – Bouius. Jedenáct bodů na ně ztrácí švédská posádka Lundberg – Anderson a průběžné třetí místo drží Bereuter – Marklin.