Druhý podnik International Sidecar Trophy přivítal Schleiz

Šampionát International Sidecar Trophy, ve které máme dvě české posádky, se v uplynulém víkendu konal ve Schleizu. Je to nádherný polopřírodní okruh ležící něco málo přes padesát kilometrů od našich západních hranic. Díky sidecárovému IDM na Nürburgringu se zde nesjelo tak hvězdné obsazení jak tomu bylo na úvod v Brně, ale ze stálých jezdců nikdo nechyběl a do závodu bylo přihlášeno osmnáct posádek.

Páteční program byl věnován volným tréninkům a doladění strojů na sobotní kvalifikace. Pěkné páteční počasí přispělo k tomu, že obě české posádky dosáhly časy, které loni na tomto okruhu zajeli Miroslav Medek s Ondřejem Kopeckým v závodě. Tréninku však dominovali Peter GierlingerRoman Gröbner v kategorii F1 a Enrico WirthRonny Uhlig v kategorii F2.

Před druhým tréninkem se nad Schleizem prohnal májový deštík, a tak se až do poslední chvíle čekalo na rozhodnutí, zda do tréninku vůbec nastoupit a s jakým obutím. Nakonec obě české posádky vyjely na suchých pneumatikách, stejně jako konkurence, ale na polomokré trati to nedovolilo větší zrychlení a většina posádek šla do závodu s časy z prvního tréninku. Nepříjemnost druhého tréninku byla, že se zranil Ondřej Kopecký, a tak bylo potřeba najít náhradu, sehnat povolení organizátora a ředitelky a oběhat znovu formální přejímku.

Naštěstí se na Schleizu jely i veteránské sidecary, kde naše barvy velmi dobře hájili Jiří a Vojta Humlovi. Ti si v nedělním závodě dokonce vyjeli 3. místo a stanuli tak na stupních vítězů.

Vojta Huml se nové výzvy „usednout“ na F2 nebál, a tak do podvečerního Sprintu Int. Sidecar Trophy mohly nastoupit obě české posádky. Tento Sprint uzavíral sobotní závodní program a dle časů jsme se mohli těšit na velmi napínavé souboje. Na špici vévodil Enrico WirthRonny Uhlig kategorie F2, kteří až do konce před sebe nikoho nepustili. Peter Gierlinger Roman Gröbner, kteří jezdili stále druzí, obsadili první stupínek v kategorii F1. O další pozice se vedly nádherné souboje, ve kterých o sobě dávaly vědět i obě české posádky. Miroslav MedekKateřinou Rozenekovou dlouho bojovali o 4 místo v kategorii F2, ale v samotném závěru podlehli zkušenějším Jürgen DamaschkeJürgen Sadaschus. Nově složená posádky Petr Fišar a Vojta Huml si odvezli 8. místo.

Nedělnímu závodu na 10 kol předcházelo dopolední deštivé počasí, a tak se opět vyskytla otázka volby obutí. U většiny posádek padla volba na suché pneumatiky. Start do druhého závodu se tentokrát povedl lépe Peter Gierlinger Roman Gröbner, kteří sváděli tuhé boje Enrico WirthRonny Uhlig. Napínavé byly také souboje o další příčky.

Z našich si opět lépe vedla posádka Miroslav Medek a Kateřina Rozeneková, kteří se pohybovali ve skupině bojující o páté místo. Druhá česká posádky uzavírala skupinu svádějící boje o 10. až 14. místo. Po lehkém zaváhání a vyjetí mimo dráhu, dokončili Petr Fišar a Vojta Huml tento závod na 14. místě.

Miroslav Medek s Kateřinou Rozenekovou si ze Schleizu odváží 21 bodů za 5. a 6. místo v kategorii F2. Petr Fišar s Ondřejem Kopeckým / Vojtou Humlem si odváží 14 bodů za 10. a 8. místo v kategorii F2. V celkovém hodnocení Int. Sidecar Trophy si Miroslav s Kateřinou polepšili na 5. místo se ziskem 42 bodů. Průběžné 9. místo patří Petrovi.

Int.Sidecar Trophy bude pokračovat ve dnech 26. – 28. 5. 2017 v chorvatské Rjece. K nám se vrátí ve dnech 2. – 4. 6. 2017 a to tentokrát na autodrom v Mostě. Fandové sidecár, kteří máte volno ve svých kalendářích, zapište si do diáře Most a přijďte podpořit naše posádky.

Kompletní výsledky Int. Sidecar Trophy – ZDE

Informace o redaktorovi

Marta Kopecká - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist