Rozhovor s Michalem Javůrkem

Jedním z jezdců, kteří propagovali v roce 2005 na svých kapotách server www.racing.motorkari.cz, byl markvartický Michal Javůrek. I s ním jsme tedy udělali během okurkové sezóny rozhovor na téma silničních závodů motocyklů.

Před sezónou si koupil Suzuki GSX-R1000 K3, co si od této koupě očekával?
Začátek sezony byl plný očekávání, hlavně kvůli nové motorce, kterou jsem pořídil v zimě. Motorka byla slušně vybavená a byla schopna jezdit dobré časy, proto jsme byli všichni zvědaví, jak se s ní sžiji a jaké časy na ní dokážu zajet.
Takže jaký byl vstup do tvé teprve druhé sezóny?
Do sezony jsem vstoupil řekl bych ne úplně podle nejlepších představ, ale bohužel jsem si nedokázal bez trénování tak rychle zvyknout na novou techniku. Po prvním závodě v Maďarsku přišel závod 300 Zatáček Gustava Havla v Hořicích, kde jsem odstartoval sérii pádů, které poznamenaly další průběh sezony.
Byly to vážné pády?
V Hořicích sice nebyl pád tak vážný, ale došlo při něm k poranění kotníku, které mě trápilo nakonec až do závěru roku. Asi nejhorším pádem byl pro mě pád při závodě v Mostě, kde jsem při sjezdu od Matadoru dost poničil motorku což mi nakonec zabránilo ve startu do závodu, i když jsem tam byl tehdy poprvé přihlášený i do závodu Mistrovství ČR třídy Superbike.
Projevily se tyto pády nějak na tvé výkonnosti?
Řekl bych, že snad ne, ale po těchto dvou pádech jsem získal jakýsi psychický respekt, který nepříznivě ovlivnil výsledek dalšího závodu, kterým byl první závod v Brně. Ten jsem nakonec s odřenýma ušima dokončil na 13 místě mezi českými jezdci.
Pojďme od těch pádů raději pryč. V sezóně si jednou i velice vehementně atakoval pódiové umístění, v září si na Hungaroringu ještě do posledního kola najížděl na třetím místě...
Druhý závod na Hungaroringu hodnotím velice kladně a to hlavně proto, že jsem sám sobě dokázal, že pódiové umístění není pro mě ani motorku nedosažitelnou metou.
Jaký byl tedy tvůj nejlepší okamžik sezóny?
Právě tento závod v Maďarsku hodnotím zároveň jako nejlepší okamžik sezony, ovšem jen do doby, než jsem v posledním kole přišel o 3. místo.
A nejhorší okamžik sezóny?
Vedle těch pádů to byl okamžik, kdy jsem na Hungaroringu kvůli pomalejšímu jezdci, který nerespektoval při předjíždění o kolo modrou vlajku, přišel o své první pódium.
A co tedy tvé cíle pro sezónu 2005, splnil si je?
Je těžké říci, jestli jsem si splnil své předsezónní cíle. Z mého pohledu bych sezonu hodnotil kladně hlavně jako dobrou zkušenost, kterou bych chtěl uplatnit v letošním roce. Sezonu bych hodnotil celkem pozitivně, myslím, že jsme byli na závodech dobrá parta, která si v lecčem vypomohla. Jako záporné okamžiky bych hodnotil závody v Brně, kde byly problémy už při formálních přejímkách, protože zdejší pořadatelé si zřejmě mysleli, že jedeme mistrovství světa, i když s organizací to vypadalo úplně obráceně.
Co chystáš do letošní sezóny?
Pro letošní sezónu mám v plánu stejný stroj jako loni, tedy Suzuki GSX-R1000 K3, což sice není poslední model, ale zatím převyšuje moje schopnosti. S touto motorkou bych se chtěl zúčastnit celého seriálu Volné třídy nad 600 ccm a v případě volných finančních prostředků i třídy Superbike.
Na co se před startem sezóny zaměříš především?
Moje osobní příprava bude spočívat ve zlepšení fyzické kondice, která mi na začátku minulé sezony chyběla a pro letošek bych ji nechtěl zanedbat. Proběhne také standardní kontrola a repase motorky. Rád bych ještě před prvním závodem najezdil při testování dost kilometrů, abych sezónu zahájil řádně rozježděný.
Tak a závěrečné slovo o sezóně 2005...
Za loňskou sezonu bych chtěl poděkovat všem kamarádům, kteří mi pomáhali s přípravou jak doma tak přímo na závodech. Vím, že není jednoduché udělat si za léto sedmkrát volno a trávit víkendy na závodech, proto patří dík všem, kteří mi pomáhali s motorkou nebo mě na závodech přímo doprovázeli. Doufám, že ani v letošním roce na to nebudu sám. Jmenovitě bych chtěl tímto poděkovat firmám AURA ENGENIERING Hranice na Moravě, firmě CR PROJECT a internetovému serveru Motorkáři.cz. Těším se na další spolupráci v příštím roce.
Já děkuji za rozhovor a za server Motorkáři.cz ti přeji hodně úspěchů v roce 2006.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist