Rozhovor s Matějem Smržem

Jediný český jezdec ve třídě FIM Superstock Cup 1000 v barvách týmu MS racing, Matěj Smrž, zakončil letošní sezónu skvělým 12.místem v celkovém pořadí. Jak on sám hodnotí uplynulou sezónu? Jak oslavil zatím nejlepší výsledek své kariéry na okruhu v Silverstone? A nebrání se přestupu do třídy Superbike?

Matěji, v letošní sezóně jsi nebodoval pouze ve třech závodech, z toho jedenkrát kvůli pádu. Myslíš, že za tím stojí tvrdá příprava před sezonou?
“Oproti loňsku se moje počínání na závodní dráze hodně změnilo k lepšímu. Daleko míň pádů a ustálené výkony. Nejvíce mi pomohl Arnošt Zemen (pozn. trenér), hodně mě uklidnil a na druhou stranu mě nabudil, když to bylo třeba.“
Hned ve druhém závodě na okruhu ve Valencii jsi skončil na 8.místě. Poté další závod v Nizozemsku a 9.místo. Napadlo Tě v tom okamžiku, že by mohla brzy přijít „bedna“?
“No jasně, kdyby nebylo Simeona, tak už jsem bednu mohl získat ve Valencii. Ve chvíli, kdy kvůli jeho nesmyslnému pádu zastavili závod, jsem byl na 5. místě a nadohled jsem měl jezdce na 4 - 2.místě, které jsem dojížděl. Jelo se na osychající trati.“
Ovšem Tvůj velký den přišel v Anglii. Povedl se Ti start, držel jsi se s čelní skupinou a nakonec z toho bylo nádherné 3.místo, zatím nejlepší výsledek Tvé kariéry. Jak jsi tento okamžik prožíval?
“V tu chvíli mi to přišlo normální, prostě jsem dojel dobře. Až pak, když jsem sledoval radost ostatních, tak jsem si uvědomil, že je to opravdu dobrý.“
Pravděpodobně nejvíce jsi se těšil na domácí závod. Tebe i Kubu přišlo podpořit mnoho Vašich fanoušků. Povedl se Ti závod podle představ?
“No, moc ne. Chtěl jsem být do 5. místa, ale nebylo to možné. V této chvíli mi právě pomáhal Arnošt. Normálně bych se o to asi pokoušel dojet třeba pátej, ale asi bych upadl. Arnošt mě hodně usměrňoval. V Brně potřebuješ rychlou motorku a i když se nerad vymlouvám na techniku, prostě trochu výkonu mi chybělo.“
Odměnou fanouškům byla část Tvé výstroje. Bude to příští rok i kombinéza?
“Pokud bude dobrý výsledek, tak kromě helmy zahodím všechno. Když špatný, tak jenom body a rukavice. Musí ale dojet nějaký lidi, na prázdný tribuny nic házet nebudu. :-)“
Nejdivočejší závod přišel na Lauzitsringu v Německu. Za víkend bylo napočítáno dohromady více, než 100 pádů ze všech kubatur a bohužel ani Tobě se nevyhnuly. Během dvou tréninkových dnů jsi 4 krát spadl. To z Tebe museli mít mechanici radost
“Pádů bylo víc než 150… Byl jsem nemocný, jezdil jsem s horečkami a necítil jsem se vůbec dobře. Naštěstí, i když jsem 4 krát spadnul, škody byly minimální. Vždycky jsem se jen klouznul, nic vážného.“
Většinou jsi se ale pádům v závodech vyhýbal. Jeden zásadní ale přišel ve Vallelunze a to z 9.pozice. Bohužel v tu nevhodnou dobu, kdy jsi bojoval o pořadí v Top ten. Byl jsi zklamaný?
“Byl jsem přímo nasr… Dobře jsem odstartoval a v prvním kole po dlouhé rovině, když jdeš na brzdy, jsem promáčknul brzdu. Ani jsem neupadl, jen jel rovně do “kačeru“. Pak jsem se vyhrabal ven, ale už s velikou ztrátou. Snažil jsem se jet a ukázat alespoň že jsem rychlý, teď vím, že jsem se na to měl vykašlat. Upadl jsem…“
Poslední závod, ten rozhodující, se odehrál na okruhu Magny-Course. Byl jsi na 11. pozici průběžného pořadí a ztrácel 7 bodů na desátého Mähera. Bohužel, nakonec jsi skončil celkově 12-tý. Popiš nám alespoň krátce, jakou taktiku jsi do závodu volil?
“Jet a dojet co nejlíp. Závod to byl perfektní. Jel jsem ve skupině od 8. do 11. místa. Chvílemi jsem byl vepředu, chvílemi vzadu. Opět mi chybělo víc výkonu, ale i přesto jsem byl se závodem spokojený.“
Jsi se svým konečným 12. místem spokojen nebo jsi měl před sezónou vyšší cíle?
“Měl jsem cíl být lepší než v roce 2006 a to se mi povedlo.“
Kdy bude začínat Tvoje příprava na následující sezónu?
“Už začala začátkem října.“
Co přestup do třídy Superbike? Pokud by přišla nějaká ta nabídka, přijal bys ji nebo zůstal v týmu u táty?
“To nedokážu říct. V roce 2008 pojedu opět Hondu, ale už s podporou týmu Ten Kate, tak snad to něco znamená. V každém případě Superbiky jednou přijít musí. Pokud nedostanu nabídku na tovární motorku, pojedu u táty, lepší tým neznám :-).“
Díky za rozhovor. Přeji Ti za všechny fanoušky hodně dobrých výsledků v nadcházející sezoně.
“Díky a zdravím fanoušky 96tek.“

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist