Změna pravidel pro GP (část 2.)

Dokončení překladu nových pravidel (změn) pro závody Grand Prix 2004.

… předchozí část překladu
1. Sportovní pravidla
1.22.1 Vlajky a světla pro poskytování informací
Modrá vlajka pravidlo o používání této vlajky bylo doplněné o tuto větu: Porušení tohoto pravidla bude potrestáno jedním z následujících trestů: pokuta, diskvalifikace - odebrání mistrovských bodů
1.22.2 Žlutá vlajka hned za vysvětlením co tato vlajka znamená byl upravený text:
- porušení tohoto pravidla během tréninku bude znamenat odebrání aktuálního času kola, ve kterém porušení nastalo
- porušení tohoto pravidla bude potrestáno jízdou po boxové komunikaci.
- v obou případech mohou být tresty doplněné o podpůrný trest (například pokuta - zastavení činnosti)
- pokud si okamžitě poté, co jezdec někoho předjede, tuto skutečnost uvědomí, musí zdvihnout svou ruku a nechat jezdce (všechny, které předjel pod žlutou vlajkou) opětovně předjet před sebe. V tomto případě nebude jezdci uložen žádný trest.
* Rudá vlajka a červené světla kromě opětovné úpravy trestů za porušení chování při vyvěšení červených vlajek bylo v textu upraveno: Na konci každého tréninku, kvalifikace a Warm Upu bude na startovní čáře vyvěšená červená vlajka.
1.22.2 Černá vlajka opět upravená věta o potrestání: Porušení tohoto pravidla bude potrestáno jedním z následujících trestů: pokuta - diskvalifikace - odvolání ze šampionátu - zastavení činnosti
1.22.2 Černá vlajka s oranžovým kolem (průměr 40 cm) naprosto stejná změna jako v případě černé vlajky
1.25 Přerušení závodu
1.25.4 v odstavci s vysvětlením o případném ukončení přerušeného závodu byl změněn minimální počet kol k dokončení závodu třídy MotoGP a v následující větě pozměněno jedno slůvko. Poslední dvě věty tohoto článku nyní zní: Závod třídy MotoGP bude restartovaný na minimální počet 5. kol a to podle článku 1.26. Pokud bude restart závodu nemožný, pak se výsledky závodu budou počítat a budou udělené plné body.
1.26.4
ii - c) Množství kol pro druhý závod bude stejné jako množství kol zbývajících do konce závodu před přerušením, minimálně však 5 kol
1.28 Mistrovské body a klasifikace
1.28.7 v odstavci s vysvětlením jak postupovat při rovnosti bodů v celkovém pořadí bylo změněno předposlední slovo a tak to nyní vypadá následovně: Pokud budou stále rovnosti, pak rozhodne datum získání nejlepšího umístnění, které půjde směrem k poslednímu výsledku. znamená to, že nyní to bude tak, že lepší bude ten jezdec, který získá svůj nejlepší výsledek shodný s druhým jezdcem později
2. Technická pravidla
2.2 Třídy
2.2.1 v odstavcích s povoleným obsahem válců jednotlivých kubatur byla u MotoGP pozměněná věta o prototypech, která nyní zní: Čtyřtaktní motocykly, které se účastní třídy MotoGP musí být prototypy. Ty co nejsou přihlášení prostřednictvím MSMA musí bát schválené komisí Grand Prix.
2.6 Palivové nádrže
2.6.4 článek hovoří o zavedení bezpečnostního ventilu k palivové nádrži (opět změna věty). Kromě případu, že palivová nádrž musí být k rámu přišroubovaná šrouby, všechny palivová potrubí vedená od nádrže k motorovému/karburátorovému systému musí mít samočinný, odtrhovací systém.
2.6.5 Od roku 2005 budou palivové nádrže pro čtyřtaktní motory zredukované na objem 22 litrů.
3. Disciplinární a arbitrážní část uvádím pouze výběr nejzajímavějšího
3.2 Tresty do tohoto článku byl doplněn trest - průjezd boxovou komunikací Tresty jsou: upozornění, pokuta, průjezd boxovou komunikací, časové tresty, diskvalifikace, odebrání mistrovských bodů, zastavení činnosti, vyloučení
3.3.1.3 Tresty, které muže navrhnout ředitel závodu zde byl doplněn průjezd boxovou komunikací
3.4.2 Opravný prostředek Žádný protest nemůže být učiněn proti rozhodnutí o trestu - průjezd boxovou komunikací
5. Lékařská část
5.1 Úvod
Nový FIM Anti-dopingový kód (zahrnutý v knize pravidel) bude platit od 1. července 2004

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist