Superbike a rok 2005

Několik přestupových zajímavostí naleznete uvnitř tohoto článku.

Informace o tom, jak by měla být jezdecky obsazená příští sezóna v šampionátu MotoGP, jsme vám přinesli již včera, kdy pro vás připravil Bosso svůj článek. Nyní doplníme i několik informací ze superbikového šampionátu, kde se pochopitelně po skončené sezóně také začínají hýbat přestupová kola. Již v minulých týdnech jsme vám přinesly několik základních informací, které již směřovaly několik jezdců do konkrétních týmů, dnes tyto informace opět trochu doplníme.
Především je potřeba říci, že doposud nemá podepsanou novou smlouvu s továrním týmem Ducati Fila letošní Mistr Světa James Toseland, který se netají tím, že své místo pro příští rok stále hledá. Každý by si řekl, že pozici v továrním týmu lehce udrží, zvláště po zisku světového titulu se zdá vše velmi jednoduché, pravda však je taková, že továrna Ducati s podpisem váhá z důvodu případného angažmá Troy Baylisse a Neila Hodgsona. Pokud by nakonec tato australsko-britská dvojice v týmu Ducati Fila nastoupila, rázem by patřila k velkým kandidátům na světovou korunu roku 2005. Oba jezdci však chtějí i nadále pokračovat v seriálu MotoGP a pokud seženou angažmá, zcela jistě se v superbike neobjeví. U Baylisse je ve hře také šampionát AMA U. S. Superbike, kam by se mohl vrátit v barvách továrního týmu Ducati Austin, kde by dle některých informací měl nahradit Erica Bostroma. Ducati také již oznámila, že nové stroje neobdrží žádný ze satelitních týmů, kterým budou dodané pouze nové motory. I proto několik týmů s motocykly Ducati buď ve WSBK úplně skončí, či odejde do třídy Supersport.
Jako velmi důležitý bod v přestupových machinací se zdá být také vyřešení otázky dalšího působení nestárnoucího Troy Corsera, jenž končí v týmu Carl Fogartyho, kde tři roky působil. Jeho kroky by mohly vést do staronového továrního týmu ve WSBK, tedy do nově formovaného týmu Alstare Suzuki, kde by ho mohl doplnit někdo z dvojice Yukio Kagayama - Noriyuki Haga.
Od týmu Foggy Petronas Racing by měl odejít také druhý jezdec, kterým je Chris Walker. Velmi populární Brit patrně míří do týmu PSG-1, kde by měl nahradit odcházejícího Frankie Chiliho. Materiálem tohoto týmu se stává od příští sezóny motocykl Kawasaki ZX-10R. V týmu Foggy Petronas Racing by se mohl objevit právě jeden z idolů Itálie - Pier Francesco Chili, i když zatím zřejmě nikdo si nedokáže představit spojení Fogarty - Chili, tedy spojení dvou jezdců, kteří ve své době jeden druhého nemohl ani "cítit". O tom, že čas vše zahojí, jsme se však mohli přesvědčit nejen tím, že Fogarty angažoval Troy Corsera, jenž také patřil v dobách Fogartyho závodění k jeho "neoblíbeným" soupeřům, ale i tím, že na párty týmu Alstare Suzuki, která se po skončení letošní sezóny WSBK konala v neděli v noci na okruhu Magny-Cours , opilý Fogarty společně s opilým Chilim vyzpěvovali dlouho do noci.
Do světového šampionátu superbike zamíří letošní Mistr Světa Supersport Karl Muggeridge, který se stane v týmu ten Kate Honda kolegou svého krajana Chrise Vermeulena. V superbikách by se dále měly představit ještě dva další týmy s motocykly honda. Jedním by mohl být tým, či část týmu Klaffi Honda, zatímco ten druhý by měl být tým Fausta Gresiniho Telefonica MoviStar Honda. Jezdecké složení těchto týmů je prozatím pouhá spekulace, ale zdá se, že jedním z jezdců na motocyklu Honda CBR 1000RR by mohl být navrátilec do WSBK Ben Bostrom, kterému po posledním závodě AMA Superbike končí platná smlouva pro americký šampionát, jenž jezdec s továrnou Honda má.
O tom, zda do WSBK vstoupí také továrna Yamaha, nebyla oficiálně prozatím zveřejněná žádná zpráva. Projekt "R1" ve WSBK dostal vážnou trhlinu poté, co zkolabovala jednání s Noriyuki Hagou, tedy jezdcem, který jako poslední přinášel pro tuto továrnu výraznější úspěchy. Továrna Yamaha alespoň jako první zveřejnila konečné složení svého "německého" týmu Yamaha Motor Deutschland, kde v roce 2005 bodou o světový titul bojovat Australané Kevin Curtain a nově Broc Parkes, jenž odešel od týmu Ten Kate Honda.
Poslední informace je opět ze třídy Supersport, kde by se měli na motocyklech Honda CBR 600RR představit i jezdci českého týmu KL Intermoto. Zda to bude pouze zahraniční akvizice, jejíž jméno prozatím není známo, či zda to bude i Tomáš Mikšovský, v tuto chvíli nevím, ovšem jakmile se dozvím bližší informace, ihned vám je zde poskytnu.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist