Rozhovor s Milanem Hercíkem
Text: Motorkáři.cz | Zveřejněno: 29.6.2004 | Zobrazeno: 660x
Tomáš Tvrzník pro nás připravil rozhovor s vítězem úvodního závodu Přeboru České republiky ve třídě 125 Sportproduction - Milanem Hercíkem.
Tradiční otázky na začátek a na zahřátí, prozraď nám něco o sobě ?
17.5. mi bylo 22 let. Jsem svobodný, mám přítelkyni, která mě už druhý rok doprovází na závodech. Vystudoval jsem automobilní průmyslovku a živím se v podstatě motorkama (mám prodej skutrů a motocyklů).
Taky by jsme se rádi dozvěděli o tom jak jsi se dostal k motorkám ?
Od sedmi let jsem chtěl závodit na motorce. Tehdy jsem chtěl jezdit plochou dráhu, ale táta, i když je bývalý závodník silničních 125 ccm, o motorkách nechtěl ani slyšet. K samotnému závodění jsem se dostal až v 17ti letech, když mě Chlíbkovi vzali podívat se na závody do Mostu. Tam si ho vzal do parády Franta Weber a už to bylo.
Můžeš nám přiblížit tvé předešlé závodní sezóny, ať už co se týče výsledků, vlastních dojmů nebo strojového parku ?
Začal jsem v sezóně 1999 na CAGIVĚ MITO EV . V roce 2001jsem skončil celkově na 3. místě v ČR. V roce 2002, to byla asi má nejlepší sezóna, jsem byl celkově na 3. místě v ČR a navíc jsem skončil celkově na 2. místě ALPE ADRIA cupu. V sezóně 2003 jsem jezdil za K+L INTERMOTO šestistovky. Po několika špatných umístěních ve třídě 600 SSP jsem zjistil, že to není nic pro mě. Jednak je to hodně drahý a pak mi to ani moc nešlo. V letošním roce jsem opět posílil pole 125 sportproductionů a moc se těším na další závody.
Tvá nejhorší vzpomínka na závody ?
Má nejhorší vzpomínka na závodech se stala ve Rijece v roce 2002, kde jsem jel závody ALPE ADRIA. Před námi startovali 250 GP + 250 SPORTRODUCTION a já jsem se šel podívat. Těsně po startu se dva kluci srazili a jeden z nich to nepřežil. To mě dost vzalo a přiznám se, že se mi na motorku moc nechtělo.
Tvoje nejlepší zážitky ze závodů ?
Můj nejlepší zážitek byl asi závod v Mostě v roce 2001 na konci sezóny, když jsem jel s Martinem Holoubkem o první místo v závodě a o 3 v celkovém pořadí a já jsem to po docela dramatickém průběhu závodu vyhrál.
Máš nějaký jezdecký vzor ?
Můj jezdecký vzor je Valentino Rossi a líbí se mi, že začínal taky ve SPORTPRODUCTIONECH
Tvůj názor na oficiální dění kolem MČR ?
Názor na MČR – skutečně jde to od 10. k 5. a docela mě to mrzí. Bojím se, že to spěje ke konci. Chudičký Automotoklub nemá na to, aby nám dal alespoň za první tři místa pohár a tak jsme dostali na Hungaroringu jenom věnec, který je jeden jako druhý a za čas se zkroutí lístečky a je akorát na vyhození, protože se z něj nedá setřít ani prach.
A názor na život v depu a vztahy mezi jezdci ?
Vztahy v depu? SUPER! Já se vždy hodně pobavím a odpočinu od všedních povinností.
Je u nás v republice někdo, ať už v minulosti nebo teď, komu by jsi udělil motocyklového Oskara ?
Já bych motocyklového Oskara dal Jardovi Hulešovi za tu věčnou smůlu.
Máš vytyčené nějaké cíle do již zahájené sezóny ?
Cíle do sezóny mám asi jako prvních pět jezdců v každé třídě. Samozřejmě bych chtěl titul nebo alespoň do 3. místa celkově. I když vyhrát za celkové 3. místo samolepku a klíčenku YAMAHA, jako se mě to už stalo, je docela demotivující, ale ten pocit je dobrej.
V Maďarsku si byl ve své třídě nejlepší Čech (jestli se nepletu), jaké jsou ještě teď dojmy ?
Dojmy z prvního závodu jsou super. Jsem rád, že jsem svůj návrat do sportproductionů oslavil prvním místem.
Mám-li správné informace tak jsi v Maďarsku jel jako jediný ve tvé třídě Cagivu, proč zrovna tato značka ?
CAGIVU MITO jedu jednoduše proto, že ji mám už šestý rok a na novou APRILII nemám peníze a už vůbec ne na tu jakou mají první 4 v Alpe Adria. CAGIVA prodělává každou zimu drobné omlazující změny. Základ je kit 2000. Na letošní rok mám nový motor s kterým si trochu pohrál pan Havrda, kterého si velmi vážím a myslím si, že se mu to povedlo. Motorka, co se týče motoru, jede dobře, ale s podvozkem je to horší. Hodně se trápím se zadním pérováním.
Pokud by jsi měl někomu poděkovat, kdo by to byl ?
Poděkoval bych jednoznačně mým rodičům, kteří mě v závodech podporovali a podporují.
Přeji ti mnoho úspěchů v letošní sezóně a na závěr, je něco co by si rád sdělil ostatním?
Dík všem kdo to dočetl až sem.
17.5. mi bylo 22 let. Jsem svobodný, mám přítelkyni, která mě už druhý rok doprovází na závodech. Vystudoval jsem automobilní průmyslovku a živím se v podstatě motorkama (mám prodej skutrů a motocyklů).
Taky by jsme se rádi dozvěděli o tom jak jsi se dostal k motorkám ?
Od sedmi let jsem chtěl závodit na motorce. Tehdy jsem chtěl jezdit plochou dráhu, ale táta, i když je bývalý závodník silničních 125 ccm, o motorkách nechtěl ani slyšet. K samotnému závodění jsem se dostal až v 17ti letech, když mě Chlíbkovi vzali podívat se na závody do Mostu. Tam si ho vzal do parády Franta Weber a už to bylo.
Můžeš nám přiblížit tvé předešlé závodní sezóny, ať už co se týče výsledků, vlastních dojmů nebo strojového parku ?
Začal jsem v sezóně 1999 na CAGIVĚ MITO EV . V roce 2001jsem skončil celkově na 3. místě v ČR. V roce 2002, to byla asi má nejlepší sezóna, jsem byl celkově na 3. místě v ČR a navíc jsem skončil celkově na 2. místě ALPE ADRIA cupu. V sezóně 2003 jsem jezdil za K+L INTERMOTO šestistovky. Po několika špatných umístěních ve třídě 600 SSP jsem zjistil, že to není nic pro mě. Jednak je to hodně drahý a pak mi to ani moc nešlo. V letošním roce jsem opět posílil pole 125 sportproductionů a moc se těším na další závody.
Tvá nejhorší vzpomínka na závody ?
Má nejhorší vzpomínka na závodech se stala ve Rijece v roce 2002, kde jsem jel závody ALPE ADRIA. Před námi startovali 250 GP + 250 SPORTRODUCTION a já jsem se šel podívat. Těsně po startu se dva kluci srazili a jeden z nich to nepřežil. To mě dost vzalo a přiznám se, že se mi na motorku moc nechtělo.
Tvoje nejlepší zážitky ze závodů ?
Můj nejlepší zážitek byl asi závod v Mostě v roce 2001 na konci sezóny, když jsem jel s Martinem Holoubkem o první místo v závodě a o 3 v celkovém pořadí a já jsem to po docela dramatickém průběhu závodu vyhrál.
Máš nějaký jezdecký vzor ?
Můj jezdecký vzor je Valentino Rossi a líbí se mi, že začínal taky ve SPORTPRODUCTIONECH
Tvůj názor na oficiální dění kolem MČR ?
Názor na MČR – skutečně jde to od 10. k 5. a docela mě to mrzí. Bojím se, že to spěje ke konci. Chudičký Automotoklub nemá na to, aby nám dal alespoň za první tři místa pohár a tak jsme dostali na Hungaroringu jenom věnec, který je jeden jako druhý a za čas se zkroutí lístečky a je akorát na vyhození, protože se z něj nedá setřít ani prach.
A názor na život v depu a vztahy mezi jezdci ?
Vztahy v depu? SUPER! Já se vždy hodně pobavím a odpočinu od všedních povinností.
Je u nás v republice někdo, ať už v minulosti nebo teď, komu by jsi udělil motocyklového Oskara ?
Já bych motocyklového Oskara dal Jardovi Hulešovi za tu věčnou smůlu.
Máš vytyčené nějaké cíle do již zahájené sezóny ?
Cíle do sezóny mám asi jako prvních pět jezdců v každé třídě. Samozřejmě bych chtěl titul nebo alespoň do 3. místa celkově. I když vyhrát za celkové 3. místo samolepku a klíčenku YAMAHA, jako se mě to už stalo, je docela demotivující, ale ten pocit je dobrej.
V Maďarsku si byl ve své třídě nejlepší Čech (jestli se nepletu), jaké jsou ještě teď dojmy ?
Dojmy z prvního závodu jsou super. Jsem rád, že jsem svůj návrat do sportproductionů oslavil prvním místem.
Mám-li správné informace tak jsi v Maďarsku jel jako jediný ve tvé třídě Cagivu, proč zrovna tato značka ?
CAGIVU MITO jedu jednoduše proto, že ji mám už šestý rok a na novou APRILII nemám peníze a už vůbec ne na tu jakou mají první 4 v Alpe Adria. CAGIVA prodělává každou zimu drobné omlazující změny. Základ je kit 2000. Na letošní rok mám nový motor s kterým si trochu pohrál pan Havrda, kterého si velmi vážím a myslím si, že se mu to povedlo. Motorka, co se týče motoru, jede dobře, ale s podvozkem je to horší. Hodně se trápím se zadním pérováním.
Pokud by jsi měl někomu poděkovat, kdo by to byl ?
Poděkoval bych jednoznačně mým rodičům, kteří mě v závodech podporovali a podporují.
Přeji ti mnoho úspěchů v letošní sezóně a na závěr, je něco co by si rád sdělil ostatním?
Dík všem kdo to dočetl až sem.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?