Rozhovor s Milanem Hercíkem

Tomáš Tvrzník pro nás připravil rozhovor s vítězem úvodního závodu Přeboru České republiky ve třídě 125 Sportproduction - Milanem Hercíkem.

Tradiční otázky na začátek a na zahřátí, prozraď nám něco o sobě ?
17.5. mi bylo 22 let. Jsem svobodný, mám přítelkyni, která mě už druhý rok doprovází na závodech. Vystudoval jsem automobilní průmyslovku a živím se v podstatě motorkama (mám prodej skutrů a motocyklů).
Taky by jsme se rádi dozvěděli o tom jak jsi se dostal k motorkám ?
Od sedmi let jsem chtěl závodit na motorce. Tehdy jsem chtěl jezdit plochou dráhu, ale táta, i když je bývalý závodník silničních 125 ccm, o motorkách nechtěl ani slyšet. K samotnému závodění jsem se dostal až v 17ti letech, když mě Chlíbkovi vzali podívat se na závody do Mostu. Tam si ho vzal do parády Franta Weber a už to bylo.
Můžeš nám přiblížit tvé předešlé závodní sezóny, ať už co se týče výsledků, vlastních dojmů nebo strojového parku ?
Začal jsem v sezóně 1999 na CAGIVĚ MITO EV . V roce 2001jsem skončil celkově na 3. místě v ČR. V roce 2002, to byla asi má nejlepší sezóna, jsem byl celkově na 3. místě v ČR a navíc jsem skončil celkově na 2. místě ALPE ADRIA cupu. V sezóně 2003 jsem jezdil za K+L INTERMOTO šestistovky. Po několika špatných umístěních ve třídě 600 SSP jsem zjistil, že to není nic pro mě. Jednak je to hodně drahý a pak mi to ani moc nešlo. V letošním roce jsem opět posílil pole 125 sportproductionů a moc se těším na další závody.
Tvá nejhorší vzpomínka na závody ?
Má nejhorší vzpomínka na závodech se stala ve Rijece v roce 2002, kde jsem jel závody ALPE ADRIA. Před námi startovali 250 GP + 250 SPORTRODUCTION a já jsem se šel podívat. Těsně po startu se dva kluci srazili a jeden z nich to nepřežil. To mě dost vzalo a přiznám se, že se mi na motorku moc nechtělo.
Tvoje nejlepší zážitky ze závodů ?
Můj nejlepší zážitek byl asi závod v Mostě v roce 2001 na konci sezóny, když jsem jel s Martinem Holoubkem o první místo v závodě a o 3 v celkovém pořadí a já jsem to po docela dramatickém průběhu závodu vyhrál.
Máš nějaký jezdecký vzor ?
Můj jezdecký vzor je Valentino Rossi a líbí se mi, že začínal taky ve SPORTPRODUCTIONECH
Tvůj názor na oficiální dění kolem MČR ?
Názor na MČR – skutečně jde to od 10. k 5. a docela mě to mrzí. Bojím se, že to spěje ke konci. Chudičký Automotoklub nemá na to, aby nám dal alespoň za první tři místa pohár a tak jsme dostali na Hungaroringu jenom věnec, který je jeden jako druhý a za čas se zkroutí lístečky a je akorát na vyhození, protože se z něj nedá setřít ani prach.
A názor na život v depu a vztahy mezi jezdci ?
Vztahy v depu? SUPER! Já se vždy hodně pobavím a odpočinu od všedních povinností.
Je u nás v republice někdo, ať už v minulosti nebo teď, komu by jsi udělil motocyklového Oskara ?
Já bych motocyklového Oskara dal Jardovi Hulešovi za tu věčnou smůlu.
Máš vytyčené nějaké cíle do již zahájené sezóny ?
Cíle do sezóny mám asi jako prvních pět jezdců v každé třídě. Samozřejmě bych chtěl titul nebo alespoň do 3. místa celkově. I když vyhrát za celkové 3. místo samolepku a klíčenku YAMAHA, jako se mě to už stalo, je docela demotivující, ale ten pocit je dobrej.
V Maďarsku si byl ve své třídě nejlepší Čech (jestli se nepletu), jaké jsou ještě teď dojmy ?
Dojmy z prvního závodu jsou super. Jsem rád, že jsem svůj návrat do sportproductionů oslavil prvním místem.
Mám-li správné informace tak jsi v Maďarsku jel jako jediný ve tvé třídě Cagivu, proč zrovna tato značka ?
CAGIVU MITO jedu jednoduše proto, že ji mám už šestý rok a na novou APRILII nemám peníze a už vůbec ne na tu jakou mají první 4 v Alpe Adria. CAGIVA prodělává každou zimu drobné omlazující změny. Základ je kit 2000. Na letošní rok mám nový motor s kterým si trochu pohrál pan Havrda, kterého si velmi vážím a myslím si, že se mu to povedlo. Motorka, co se týče motoru, jede dobře, ale s podvozkem je to horší. Hodně se trápím se zadním pérováním.
Pokud by jsi měl někomu poděkovat, kdo by to byl ?
Poděkoval bych jednoznačně mým rodičům, kteří mě v závodech podporovali a podporují.
Přeji ti mnoho úspěchů v letošní sezóně a na závěr, je něco co by si rád sdělil ostatním?
Dík všem kdo to dočetl až sem.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist