Několik zajímavostí

V posledních třech dnech mě doslova skolila silná horečka a zákeřná chřipka, z tohoto důvodu jsem vám nemohl poskytnou standardí servis informací. Nyní je již vše o něco lepší a tak si udělejme menší "sumář" zajímavých informací za poslední tři dny.

*** Gino Borsoi stále nejistý
Italský jezdec Gino Borsoi po své loňském debutu v roli majitele týmu, kdy v jeho barvách zářil především mladý Alex de Angelis, stále nemá jasno o své letošní sezóně. Jisté prozatím je pouze to, že ve třídě 125 ccm pojede v jeho týmu francouzský mladík Mike Di Meglio. Borsoi původně žádal o tři místa - dvě ve třídě 125 ccm a jedno ve třídě 250 ccm, přidělené mu byla však pouze místa dvě a snad právě i z tohoto důvodu nedošlo k dohodě mezi jeho týmem a dalším Francouzem Arnaudem Vincentem, který měl za tento tým nastoupit právě ve třídě čtvrtlitrů.
"V lednu jsme zatím poloviční," říká na celou záležitost okolo svého týmu Gino Borsoi. "Stále nemám hotové plány na letošní sezónu, což je trochu podivné. Diskutuji o tom s IRTOU, ale prozatím se zdá, že tým utvoří Mike Di Meglio a já ve třídě 125 ccm, i když stále nejsem rozhodnut zda nenastoupím do třídy 250 ccm."
*** Rolfo připravený zahájit testování
Italský jezdec Roberto Rolfo je po Vánočních radovánkách s rodinou, po lyžování ve Švýcarsku, ale i po zábavě na jihu Itálie, připravený k absolvování předsezónního testování. Poprvé se na novém motocyklu Honda RS 250W představí ve španělském Jerezu a to ve dnech 20. - 21. Ledna.
Hrozně jsem zvědaví co Honda připravila nového," říká Rolfo. "V podstatě zustaneme u motocyklu z roku 2003, ale dostaneme nějaké nové díly na podvozek a motor. Nový motocykl pro rok 2004 dostanu na konci února pro IRTA testy."
*** Pneumatikářská válka v USA
Se vstupem gigantu jménem Michelin do amerického šampionátu AMA U.S. Superbike (společně s továrnou Ducati a Ericem Bostromem), začala také válka o výsadní postavení jedničky mezi dodavateli pneumatik. Zatímco Dunlou plní roli spíše kvantity, Michelin ve vyšších obsahových kubaturách plní roli kvality.
Na začátku devadesátých let postupně opustily Ameriku všechny výrobci pneumatik a jako jediný tak zůstal britský Dunlop, který si své výsadní právo udržel až do letošní sezóny, kdy jako první hozenou rukavici musí přijmou tu, kterou mu vhodil francouzský Michelin (kromě oficiálnímu, továrnímu týmu Ducati Austin bude dodávat pneumatiky také týmu Valvoline EMGO Suzuki, za který v letošní sezóně nastoupí také náš Vincent Haskovec). A jak zahájil Dunlop boj proti své konkurenci? Jednoduše - vykoupil na okruhu Laguna Seca všechny volné termíny a Michelin tak nebude moci absolvovat žádné předsezónní testování. V oficiálním tiskovém prohlášení společnosti Dunlop se sice hovoří o tom, že tím chce továrna Dunlop zajistit všem svým partnerům kvalitní přípravu, ale mezi lidmi pohybujících se okolo amerického profesionálního šampionátu tento tah vzbudil nemalé rozčarování.
Z historie jsou známé případy kdy právě Michelin a Dunlop úzce spolupracovali, tedy spíše by bylo lepší napsat - neválčily mezi sebou. Dokonce nastupovali v jednom týmu, kdy na jednom stroji jezdil jezdec s pneu Dunlop a na druhém s pneu Michelin. Jako velký příklad by bylo možné uvést Mistrovství Světa Superbike na konci devadesátých let minulého století, kdy na různých pneumatikách nastupovali v továrním týmu Yamahy Noriyuki Haga a Scott Russell.
*** Repsol odmítá dohodu s Barrosem
Tovární tým Hondy, tedy tým Repsol Honda potvrdil prostřednictvím manažera HRC pana Carlo Fioraniho svůj zájem o brazilského jezdce Alexe Barrose, ale rázně odmítl všechny zprávy, které se v posledních dnech objevily v italských a brazilských médiích o již jistém kontraktu s nestorem silničního závodění - Alexem Barrosem.
"Než potvrdíme naše konečné řešení, musíme počkat na odpověď Alexe," přiznává Fiorani zájem o Barrose, ale také ihned dodává, že si Barros musí vyřešit své problémy se současnou smlouvou u Yamahy a především u sponzora, cigaretového koncernu Altadis. "Doposud nám nepřišlo žádné oznámení ani od Alexe, ani od Yamahy a ani od Altadis. Jsme znepokojeni, že nepřicházení zprávy o situaci, bez které se nemůže podepsat žádná dohoda. Alex je nyní neschopen testování z důvodu své operace ramene a tak není na celou záležitost vyvíjen žádný spěch. S žádnými jinými jezdci nevyjednáváme, jsem si jistý, že dospějeme ke konečné dohodě s Alexem Barrosem."
*** Ducati zahájila testování
Teplé počasí 27 °C, ale silný vítr, doprovázel první z letošních testování, které bylo zahájeno na australském okruhu Phillip Island. Tohoto testování se vedle továrního, superbikového týmu Ducati zúčastní také tým Foggy Petronas Racing.
Během 75. kol, v prvním ze tří dnů testování, zajel Francouz Régis Laconi čas 1:35,19, zatímco jeho kolega James Toseland při 71. kolech 1:35,80. Oba tovární piloti po prvním dnu testování přiznali, že se po delší přestávce cítí unaveni, ale také oba potvrdili svou chuť do těžké práce v přípravě motocyklů. Pro toto testování byly použity sice ještě loňské stroje, již však s novou spojkou a také s novými pneumatikami, které jak jistě víte, musí být značky Pirelli.
Továrna Ducati přivezla na Phillip Island také svého jezdce, se kterým chce usilovat o úspěšný návrat do třídy Supersport. Lorenzo Lanzi však během úvodního testovacího dne zažil pád, když havaroval na olejové skvrně, kterou na trati zanechal motocykl FP1 Troye Corsera. Lanzi tak absolvoval pouze 17 kol, při kterých dosáhl nejlepšího času 1:38,39.
V týmu Carl Fogartyho se opět představila nová dvojice Troy Corser - Chris Walker, které stejně jako jezdci Ducati bojovala především s povětrnostními podmínkami. Walker během prvního dne pak zajel čas 1:37,1, zatímco čas Troye Corsera nebyl týmem uveřejněn.
*** Nakano oficiálně u Kawasaki
Továrna Kawasaki včera oficiálně oznámila Shinyu Nakana jako svého jezdce vedle již dříve avízovaného Alexe Hofmanna. První testování zažije Nakano s Kawasaki dne 20. ledna, kdy má japonská továrna naplánované testy společně s Hondou na malajsijský okruh Sepang.
"Jsem velmi šťastný ze spojení s Kawasaki a vděčný této továrně, že mi dala takovou příležitost. Jsem extrémně motivovaný na tvrdou práci. Bude to má šestá sezóna v Grand Prix a chci se v ní vrátit na pódium," říkal Shinya Nakano, který opustil továrnu Yamaha, se kterou byl vázán již od roku 1995, a se kterou získal vedle titulu japonského šampióna také pozici vicemistra světa a dva tituly nováčka roku.
*** Testy Ducati
Závěrem ještě termíny prvních testu továrny Ducati, kterých se zúčastní jezdci Grand Prix. 24. - 25. ledna (Valencia) - Capirossi a Guareschi, 11. - 13. Února (Sepang) - kompletní týmy Ducati Marlboro a Ducati D´Antín.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist