Nebude WCM-Blata V6 prilis ziznivy ?

Jeste par zajimavosti a nazoru o chystanem projektu Blata a WCM.

Nebude WCM-Blata V6 prilis ziznivy ?
Nebude WCM-Blata V6 prilis ziznivy?
Po dvou opravdu flustrujicich rocich by chtel Team World Championship Motorsports (dosavadni letosni piloti Chris Burns, Michel Fabrizio) v roce 2005 se sestivalcem WCM-Blata V6 zamichat kartami v kubature MotoGP.
Ale experti jsou skepticti: Jak vydrzi ziznivy Sestivalec v roce 2005 při redukovanem obsahu benzinove nadrze (místo 24 je povoleno pouhych 22 litru) celou zavodni distanc zavodu Grand Prix v kralovske kubature ?
“Tento problem, tedy spotreba pohonnych hmot, je jiste tema“, říká reditel tymu WCM Peter Clifford. „Ale to nas nesmi odradit od toho, tento motor vyvinout. U ctyrvalce potrebujeme pro závod asi 20 litru a jsme bez problemu. Sestivalcovy motocykl musí byt 10 kg tezsi nez ctyr - nebo petivalec. Když se nam to nepodari, tak musime vyvinout pro rok 2007 nejaky jiny motor.“ Ale pozor, v roce 2007 musí byt dle reglementu sestivalcovy motocykl o 15 kg tezsi nez ctyrvalec a 22,5 kg tezsi nez trivalec !
Blata je mlada ceska firma, která vznikla v roce 1990 a za rok da v České republice do prodeje 15 000 minibiku. Tento kontrakt s ni sprostredkoval drivejsi Hulesuv manazer, Josef Liska. „V zari budou hotovy první dily a v unoru bychom chteli poprve testovat na zavodni trati.“, říká Clifford.
Tym WCM vyhral se Simonem Crafarem, Regisem Laconim a Garry McCoyem celkem 5 zavodu Grand Prix ve tride do 500 ccm, nez koncem roku 2002 odstoupila firma Red Bull od sponzorovani této staje. A jelikoz se nenasel zadny jiny sponzor, tak se nepodarila ani spoluprace s Moriwaki –V5 – Honda pro rok 2003. A trivalec Sauber – Petronas nebyl tehdy ještě pouzitelny pro zavody. WCM zkousela ještě spolupraci s Poggipolini a chtela vytvorit ctyrvalcovy V2 po vzoru superbikove Ducati. Když se ovšem i tato myslenka ukazala prilis draha, byla veskera iniciativa venovana vlastnimu projektu, tedy vyvoji ctyrvalcoveho motoru, ten ovšem na zacatku lonske sezony nebyl ještě schopen zavodeni. A tak byl do „Harrisu“ zabudovan motor Yamaha R1, coz ovšem klasifikovala FIM jako poruseni pravidel. A tak jako nouzove reseni byla pouzita stara ROC –Yamaha 500, a teprve po letni prestavce v portugalskem Estorilu byl poprve predstaven vlastní motor, který se ovšem ukazal neschopny konkurence – nejlepsim doposavadnim vysledkem bylo 10. místo mladeho italskeho pilota Michela Fabrizia v destivem Jerezu, když dokonce během zavodu upadl, ale presto ještě dokazal dokoncit závod v Top-Ten.
Pro letosni rok byly bez uspechu dlouho hledana nova reseni a také nove prilivy penez od sponzoru. A tak nemohl byt zaplacen ani uvazovany leasing od Ducati, k dohode nedoslo ani s Aprilii ci KTM.
A jelikoz majitele tymu, tedy Peter Clifford a Bob McLean chteli mit za kazdou cenu jako partnera nejakeho vyrobce motocyklu, tak ještě predtim, nez doslo k podepsani smlouvy s Blata, byl otazan na pripadnou spolupraci také Triumph.
“Pokud bychom s tak malou tovarnou, jako je Blata, vyvinuli nejaky ctyrvalec, tak urcite nebude hned na zacatku tak dobry, aby mohl konkurovat motorum Yamaha, Ducati, Suzuki ci Kawasaki. Proto zkusime sestivalec. Tak se prinejmensim postarame o to, abychom vzbudili pozornost“, vysvetluje na zaver Peter Clifford duvody, proc bude postaven prave sestivalcovy motor s touto ceskou firmou.
Zdroj: MOTORSPORT aktuell

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist