MSMA se nezúčastní šampionátu WSBK

Asociace výrobců nenasadí tovární týmy svých členů do šampionátu World Superbike v roce 2004, ani nebude továrně podporovat žádný tým. Světově výrobci tak reagují na nesmyslné organizační záležitosti pana Flamminiho.

Asociace výrobců MSMA oznámila, že se její členi nezúčastní šampionátu World Superbike v roce 2004. Tento zástupce světových továren, sdružující továrny Yamaha, Kawasaki, Suzuki, Honda, KTM, MV Agusta, Ducati a Aprilia, tak reaguje na nesmyslná pravidla, které od příštího roku zavadí boss Mistrovství Světa Superbike Paulo Flaminni, který stojí v čele promotéra WSBK společnosti FGSPORT.
V tiskovém prohlášení, které MSMA rozeslalo médiím se mimo jiné praví: "MSMA a všichni jednotlivě výrobcě, kteří jsou členi MSMA, by rádi poděkovali médiím za jejich celkovou práci, kterou odvádějí pro motocyklový sport." Dále se v prohlášení říká, že MSMA pro nadcházející roky vybudovalo soubor pravidel, které se měly aplikovat pro šampionát World Superbike, ale tento soubor pravidel, jenž měl směřovat především k omezeným nákladům na tento sport, nebyl představiteli WSBK akceptován.
Členové MSMA se dohodli, že pokud nebude akceptován jejich návrh technických pravidel a pokud nebude zrušeno pravidlo o jediném dodavateli pneumatik, nezúčastní se továrny pod sdružením MSMA šampionátu World Superbike v podobě továrních týmů, ale ani nebudou poskytovat žádným týmům, které šampionát WSBK absolvují, jakoukoliv technickou podporu. Jedinou výjimkou je továrna Ducati, která vzhledem ke svým smluvním závazkům ke svým sponzorům, musí tovární tým nasadit.
"MSMA je hluboce zarmouceno, že musí učinit toto prohlášení, ale je to vynuceno okolnostmi. Jako výrobci motocyklů musíme zaujmout rezolutní stanovisko proti technickým pravidlům, která pravděpodobně škodí zájmům obyčejných motocyklových zákazníků a také proti nápadu omezit dodavatele pneumatik na jediného výrobce, který se tak stane Mistrem Světa tím, že si titul koupí," říká se dále v prohlášení MSMA, kde se také asociace výrobců obrací na své fanoušky s poděkováním za jejich dlouholetou soudržnost a náklonnost.
Ročník 2004 se tak uskuteční bez superbikových továrních týmů a bude znamenat pokles zájmu o tento jistě nádherný sport. Vše z důvodu "nenažranosti" jednoho pána, který vede tento šampionát do velké záhuby.
Na víkendovou tiskovou zprávu MSMA, kterou světu rozeslal sekretář MSMA pan Takana Tsubouchi, dnes již reagují první samotné továrny, když například Honda oznámila, že sice holandský tým Ten Kate Honda pojede s novým motocyklem Honda CBR 1000R, ovšem bez oficiální podpory japonské továrny.
Dalším, kdo dnes reagoval na prohlášení MSMA, je továrna Suzuki, která od příští sezóny stahuje svůj tým Alstare Suzuki ze šampionátu Superbike, ačkoliv ve slabších Supersportech zůstává i nadále. "V souladu s prohlášením MSMA se tým Alstare Suzuki rozhodl nenastoupit do šampionátu Mistrovství Světa Superbike," říká naopak v tiskovém prohlášení týmu továrny Suzuki jeho manažer pan Francis Batta, jenž dále popisuje lítost nad neúčastí ve WSBK, která pramení z bezhlavého a zaslepeného rozumu FGSPORT.
Vedle smluvně zavázané Ducati tak příští rok absolvuje World Superbike pouze jeden další tým na tovární bázi a sice tým Carla Fogartyho Foggy Petronas Racing, který není členem MSMA.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist